Nou...eigenlijk begint het toch wel te kriebelen bij me, door al die kleine lieffies hier op bokt.
We hadden ooit de planning om Magic te laten dekken als we de Z2 bereikt hadden. Verdere ambities hebben we toch niet. Alleen hebben we er iets langer over gedaan om die Z2 te bereiken door de blesures en als ze die nou kreeg in de zomer, hadden we haar al lang kunnen laten dekken.
Alleen staat het ons tegen dat ze OCD heeft gehad en misschien is het niet verstandig om dat te gaan dekken. (hoef op dit moment geen meningen te horen of ik het wel of niet moet doen hoor
)
Door de OCD heb ik het geprobeert te vergeten om een veulen te nemen. Maar we hebben nu al van verschillende mensen gehoord dat ze een interessante fokmerrie zou zijn. Niet om haar papier maar wel om haar exterieur en prestaties.
Nou hadden we laatst een gesprek met de eigenaar van onze stal, ook fokker. En die zei dat zolang we niet de ambities hebben een paard voor de topsport en handel te fokken, waarom niet?
Mocht het veulen toch OCD krijgen laat je het opereren het is over. Zit wat in. Dan fok ik niet voor het ras maar voor onszelf. Ik wil gewoon een leuk paard fokken voor de wedstrijden, meer niet.
Vandaar dat ik vraag waarom de mensen hier fokken. Ik denk dat lang niet iedereen serieus met de fokkerij bezig is.
Maar zoals ik al zei, hoor graag jullie redenen, hoef op dit moment nog geen advies of ik het wel of niet zou moeten doen