Nieuwe omgeving, andere paardjes, andere manier van voeren, enz.
Het is zo'n achterlijk paard aan het worden sinds hij daar staat, zo stoer ineens, ik geloof neit dat ik hem ooit heb verteld dat ie zich moet bewijzen tegenover andere paarden

Maargoed, ik rijd nu altijd in een buitenbak van ong. 80 bij 40 (schat ik, western bak, Colin hoe groot is die bak?

Elke keer als ie in stap/draf ongevraagd versneld zet ik hem op zn kont en mag ie paar passen achterwaarts doen. En tot 4 dagen terug kende die heel goed achterwaarts en maandag was inene de hulp van achterwaarts een hulp voor steigeren geworden??
pff.. heb fijn met hem geoefent, elke keer als ie omhoog kwam even stem verheft (ja dat is bij hem genoeg) en hem stil laten staan en verder gestapt, even wat anders doen en weer proberen. 1 Pasje achterwaarts is braaf.
In draf moet ik hem extra langzaam laten draven anders houd ik hem neit bij me en gaat ie fijn zn mooie uitgestrekte draf laten zien aan niemand

Gister werd ie me echt te bont dus zijn we naar 't hol gegaan (is overdekte longeerbak) daar mocht ie wel zo hard draven als ie wou, hij moest zelfs. Maar wel met zn kop naar beneden en in de juiste stelling.
Na een half uur had ik hem waar ik hem wou dus heb ik fijn met hem aan de hand langs de weg uitgestapt (in het donker

Vanochtend mocht ie nog eventjes een uurtje in de paddock voor ik hem ging vlechten (moren wedstrijd). Maar ook dat kon niet normaal, ik deed hem los en hij maakt een sprong en bokt fijn naar me. Dit heeft ie Diana ook al geflikt en dan echt gericht en goed hard, voor haar was het maar goed dat ze dr hoofd wegdraaide anders had ze een rake gehad.
Diana heeft toen 's avonds en de volgende ochtend met hem geoefent na hem 1x flink op zn flikker te hebben gegeven toen ie het weer deed had ie zn schattige wateroogjes en babyface weer terug

Niet echt fijn zo'n puber