hoe zijn jullie paarden bij de hoefsmid??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:41

pfff nou dan heb je er hier eentje hoor Lachen
Mijn merrie is bij haar vorige eigenaren door de hoefsmid geslagen, dit is helemaal verkeerd gevallen bij deze extreem gevoelige merrie
De eerste keer bekappen was echt om te huilen,nu (na 2,5 jaar) gaat het stukke beter, maar wel altijd het laatste voetje met praam
heb het idee dat het "bange"er grotendeels al uit is, maar af en toe maakt ze nog rare sprongen

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 14:47

Desiree schreef:
Ik weet het niet maar zijn het niet iedere keer dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden?


Mijn paarden zijn harstikke lief! Alleen bij de hoefsmid is Nuala dus niet braaf. Niet gek als je op je 7e voor het eerst naar de hoefsmid moet en bang bent van mannen. We gaan wel vooruit.

En wat de kleine draakjes betreft, die hebben we pas 4 weken en het zijn compleet verwilderde veulens, dus dat is geen eerlijk argument.

Ben het er dus niet mee eens.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:02

Esme_27"]
[quote="Desiree schreef:
Ik weet het niet maar zijn het niet iedere keer dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden?


Mijn paarden zijn harstikke lief! Alleen bij de hoefsmid is Nuala dus niet braaf. Niet gek als je op je 7e voor het eerst naar de hoefsmid moet en bang bent van mannen. We gaan wel vooruit.

En wat de kleine draakjes betreft, die hebben we pas 4 weken en het zijn compleet verwilderde veulens, dus dat is geen eerlijk argument.

Ben het er dus niet mee eens.
[/quote]
allee joh, die tellen ook nog niet mee he. We hebben het gewoon over volwassen rijpaarden die dus opgevoed horen te zijn. Veel veulens zijn nog lang niet zo ver dus die kwamen niet ter sprake. Ik snap ook niet dat je die in de discussie betrekt.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 15:31

Desiree"]
[quote="Esme_27"][quote="Desiree schreef:
Ik weet het niet maar zijn het niet iedere keer dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden?


Mijn paarden zijn harstikke lief! Alleen bij de hoefsmid is Nuala dus niet braaf. Niet gek als je op je 7e voor het eerst naar de hoefsmid moet en bang bent van mannen. We gaan wel vooruit.

En wat de kleine draakjes betreft, die hebben we pas 4 weken en het zijn compleet verwilderde veulens, dus dat is geen eerlijk argument.

Ben het er dus niet mee eens.
[/quote]
allee joh, die tellen ook nog niet mee he. We hebben het gewoon over volwassen rijpaarden die dus opgevoed horen te zijn. Veel veulens zijn nog lang niet zo ver dus die kwamen niet ter sprake. Ik snap ook niet dat je die in de discussie betrekt.
[/quote]

Tja ik voelde me een beetje aangesproken Haha!
Mijn merrie is nu 8 en dus niet braaf bij de hoefsmid. Maar daar zit dus een andere reden achter dan niet opgevoed. Althans, dat denk ik Schijnheilig
Maar het is ook een geïmporteerde tinker Koe

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:03

tinkers schijnen niet de gemakkelijksten te zijn, zeker geen import. Je weet niet wat ze hebben meegemaakt.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:09

Kiara (ook import-tinker) vindt t allemaal erg spannend. Het is zo dat haar benen door een vrouw moeten worden opgepakt (mannen zijn namelijk heeeeel eng), en dan aangegeven aan de hoefsmid. Rare muts die t is. Ze staat gelukkig niet op ijzers, en ik denk ook dat dat helemaal niet zou lukken. Het gaat wel steeds beter, maar makkelijk is t nog niet. Vorige keer kon ze voor t eerst met een achterbeen op t bokje. Zaterdag moet ze weer, spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 16:16

Desiree schreef:
Ik weet het niet maar zijn het niet iedere keer dezelfden met de gemakkelijke paarden en dezelfden met de moeilijke paarden?


Haha! 'k Zie ineens ook dat ondeugende van Mileen terug. Ze wil nog wel eens een geintje uithalen met de smid.... Schijnheilig Moet ze d'r voorvoetje op zo'n bokjegeval (weet ik hoe dat heet) zetten, trekt ze 'm eerst eraf, en als de smid dan tegen haar moppert (dat kan íe zo lekker op zo'n echt Franktoontje Lovers ) dan zet ze 'm er weer op, maar komt als een circusknol omhoog en staat ze echt zo megaeigenwijs te kijken *LOL* *LOL* *LOL* Ze weet ook precies dat wij dan gaan lachen om die stomme grap die ze al 20 keer gedaan heeft, maf is dat.....
O ja en z'n shagbuil uit z'n kontzak jatten en d'r dan gewoon mee in je mond blijven staan, da's ook echt Milenahumor....

Verder is ze nog nooit stout geweest, ook niet de eerste keer dat ze warm beslagen werd ofzo, ze vindt het allemaal wel best, heeft het volste vertrouwen in het smidje. Ik ook trouwens, dat scheelt waarschijnlijk ook wel.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:28

Spix'je (tinker, import in utero Haha!) z'n eerste keer was een drama als je z'n been wou nemen kreeg je meteen een rake mep, maar toch moest hij bekapt worden ... Het eerste been ettelijke rondjes stal in achteruit, tweede been achteruit in de voerbak met z'n kont, derde (achter, z'n mepbenen) rukken en trekken en z'n vierde gaf ie al vanzelf op! En de vorige keer was ie eerst zo braaf tot ie ineens de draak opstak ... we hebben er de praam moeten opzetten. Hij ging zitten, liggen, hangen ... echt, alle kunstjes uit de doos! Ik hoop dat ie voor de volgende keer geleerd is, anders ...

Zoë haar rechterkant gaat héél goed, de linkerkant heeft ze iets meer moeite met 'r evenwicht. Al bij al voor een jaarling een voorbeeld!

Dus dat het "telkens de zelfde zijn moet moeilijke paarden" ... dan ben een duo-persoonlijkheid!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 17:32

Heel braaf, zowel Tica als Aafje. Alleen Aaf wilde wel eens in de kont bijten van de hoefsmid Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 18:34

De mijne is ook bij de smid een superpaardje, ze is met alles een superpaardje. De hoefsmid zegt elke keer dat hij wilde dat alle paarden het zo deden als starlight, nou das toch mooi om te horen.
Starlight tilt dan ook wel uit zichzelf haar voetjes op en blijft zelfs ondertussen staan te slapen. Ze staat dan dus op 2 benen!
Alleen als rechtsachter te hoog word opgetild trekt ze terug.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:32

Alhoewel mijn paardje nog jong is en behoorlijk ongeduldig wordt ze toch iedere keer braver. De laaste keer liet ze haar hoofd zelfs heel relaxed op de hoedsmid haar rug steunen. Jaja HAAR rug want ik heb een vrouwelijke hoefsmid. Eentje die super met paarden is en niet meteen als een gek begint te schoppen als ze 1 keer een been terug trekt, want dat dat werkt averechts bij mijn bloedkikkertje.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:19

Youko schreef:
Heel braaf, zowel Tica als Aafje. Alleen Aaf wilde wel eens in de kont bijten van de hoefsmid Haha!

ja maar dat is nou ook wel weer heel erg leuk he. Streken hebben is het niet te vergelijken met onwil.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:21

Al mijn pony's zijn heel erg braaf bij de hoefsmid. Alleen mijn fjordenbaal probeert altijd het strikje van het schort van de hoefsmid los te trekken Haha!
Als dat niet mag, dan doet hij net of hij niet op 3 benen kan staan en gaat tegen mij aanhangen Knipoog
Maar voor de rest is het eigenlijk een dooie diender bij de hoefsmid.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:28

Kado is verliefd op onze hoefsmedin Haha! Hij herkent haar auto en vindt het volgens mij wel gezellig als ze er weer is! Hij staat in ieder geval altijd lekker met haar te kroelen enzo Lachen En hij is ook altijd braaf, hij tilt zijn benen al op als ze er alleen al naar wijst, slaan doet hij niet, hij gaat niet hangen, niet zitten... TopTinker Knipoog (ohw, en ook wel geïmporteerd, maar dat is al 3,5 jaar geleden Haha! Schijnheilig )

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 19:42

Ze zijn allebei braaf met bekappen. Rocco wordt alleen ook voor beslagen, en die rook is toch niet z'n hobby, het gaat al wat beter, maar hij staat er nog wel flink gestrest bij.

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 23:11

Mijn merrie is super braaf, maar toen ze jong was maakte ze er echt een drama van.
Ik heb toen tegen de hoefsmid gezegt dat hij haar onder geen beding mag staffen.
Als ze lastig is corrigeer ik haar zelf en als ik zeg dat ze het toe moet laten dan heeft ze dat gewoon te doen.
Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat ze slechte ervaring krijgt met de hoefsmid. En nu staat gewoon rustig te kijken alsof er niets bijzonders gebeurt.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 11:07

Bij mij oude smid, die warm besloeg, ging hij compleet door het lint, stijgeren achteruitlopen, hij deed het in zn broek als hij de smid maar zag.
Maar nu is het een poepie, ja af en toe is hij het een beetje zat maar even stem verheffen en meneer is weer een engel. Het verschil is ook dat deze smid koud beslaat en beovendien er alle tijd voor neemt, hij hoeft een paard niet binnen een half uurtje af te hebben.

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:07

Forrest en Lucas zijn allebei hartstikke braaf maar mijn vorige pony moest echt een haam op der neus anders ging ze de lucht in :S

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 16:23

De eerste keer dat * werd beslagen werd ze helemaal gek. De smid heeft er 1 ijzers ondergekregen. Meer lukte niet omdat * maar bleef steigeren. Een week erna heeft hij met moeite de andere 3 ijzers eronder gekregen (we hadden * aardig wat sedalin gegeven).
Nu, ongeveer 2 jaar later, krijgt * bij de smid nog steeds sedalin, maar is ze al een stuk braver dan in het begin. Af en toe een keer steigeren, maar verder erg braaf, gelukkig maar ;)
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 26-02-22 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 19:16

bertje=lief Haha! ,sannie na een tijdje ook wel hoor Ach gut ,hoefsmid is heel eerlijk tegen hem vind ik.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-03 19:36

paulanda schreef:
bertje=lief Haha! ,sannie na een tijdje ook wel hoor Ach gut ,hoefsmid is heel eerlijk tegen hem vind ik.


Wel toch he.. Eerst een waarschuwing met stem.... en al het echt te bont wordt dan mag hij van mij best boos worden hoor

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 17:27

Mijn paardje zit de hoefsmid gewooon te pesten! hihi. Hij pakt al zijn spullen op en draait en stihgert. gelukkig is het maar een shetje, oh ja nog een goeie wat hij doet: De hoefsmid in zijn kont bijten, hihi, maar hij is nog jong dus hoplelijk gaat dit nog wel over!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-03 17:59

Alletwee superbraaf,worden warm beslagen en geven geen kik.EN dat terwijl men zegt dat Arabieren neuroten zijn???Nee hoor.Met hen nog nooit problemen gehad.