Mijn instructrice zei dat ik er gewoon een spelletje van moest maken,Rinkja is zo koppig dat je anders toch niet van haar wint.
Als ze stil wil staan...best,dan blijven we een kwartier stil staan.
Als ze een stap achteruit doet...best,maar dan wel meteen 50 stappen,zpdat ze daar ook weer genoeg van heeft.Dat heb ik zo een uur volgehouden.Daar stonden we dan lands de weg op het fietspad.
Rinkja ergerde zich al snel,ik zat mooi te zingen en zij maar te stampen omdat ze naar de boederij wilde.Maar als ik dan weer ging drijven,gingen we toch weer achteruit.Zo stonden we na een uur nog tegenover de boerderij,aan de andere kant van de weg.
Toen had ik er echt genoeg van,dus ze kreeg een paar flinke tikken met de zweep,maar dan gaat ze zo raar doen,dat ik moeite heb om te blijven zitten,en als ze me er af bokt,ben ik helemaal het bokje,want dan zal ze dat de volgende keer meteen weer doen.
Dus ik dreef,zij wilde niet,ik stapte er af,en gaf haar een paar flinke meppen.Toen er weer op.Staken.Weer er af,en flinke tikken geven.
Er weer op,en toen deed ze 4 stappen in de richting die ik wilde.
Dus ik helemaal blij,en ik keerder haar om richting stal,paar stappen die kant op,omdraaien,en tien meter de kant op die ik wilde.
Voordat ze weer ging staken ben ik weer omgedraaid en terug gereden naar stal.
Heb ik dit nou wel goed gedaan?
Ik weet dat ik er eigenlijk niet af moet,maar na een uur was er niks anders dan toen ik net op zat,en toen ik naast stond kon ik haar eens goed de waarheid vertellen en ging ze uiteindelijk wel.
Verder in de bak gaat alles heel goed,en het buitenrijden anders ook.
Maar soms heeft ze gewoon van die tijden dat ze dit soort fratsen heeft.
En ze kan gewoon zo vreselijk koppig zijn.