Zij is dus af en toe echt nog een Pennymeisje!

Hoe 'ontPenny' je een Pennymeisje?
Ze is pas tien maar vrij lang van stuk. Zie ook mijn onderschrift voor foto's.
Daardoor lukt het niet om een verzorgpony te krijgen, ze is al bijna te lang voor een E-pony eigenlijk.
En een verzorgpáárd is nog moeilijker vaak zoals jullie weten...
Ze is dus ontzettend blij dat ze behalve 'gewoon' rijles op de manege (waar ze alleen dressuurles krijgt op afgestompte pony's en ook nog met een afgestompte maar wel lieve instructeur...), ook nog eens best wel goed priveles krijgt op Cerise.
Zaterdag heeft ze dus voor het eerst Cerise 'aan de teugel gereden' (af en toe een seconde en hup gooide Cerise haar hoofd weer omhoog).

Ja ja Cerise weet exact hoe ze ergens onderuit kan komen...
Zondag mocht het meisje voor de verandering ook een keer mee.
Ik heb toen eerst een balkje op X gelegd, en ze moest daar in draf overheen.
Daarna balkje op de hoefslag, in draf er overheen maar Cerise nam een galopsprong over het balkje (sprong dus eigenlijk 20 cm hoog

Ik heb echter wel gezegd dat ze Cerise moest leren alles in draf te doen, en niet na het balkje te scheuren.
Tenslotte is Cerise nog niet gewend aan springen, hoger dan 70 cm zijn we nog nooit gegaan.
Het meisje mocht die dag voor het eerst springen!!!
Ik heb 2 emmers neergelegd en een 'stijltje' gemaakt van 35 cm hoog (geloof ik). Vrij lage emmers, in het zand gedrukt, dus ging wel.
Het meisje durfde eerst niet maar..... ging toch want ik zei dat Cerise al lang zo hoog had gesprongen toen ze in galop over het liggende balkje ging. Ja toch?
En ze gingen....
Het ging perfect! Houding goed, meiske bleef zitten, Cerise scheurde verder de bak door en daarna al snel weer in draf...
Mijn complimenten voor beiden!

Daarna ben ik er even op geklommen want ja... ik had zo lang al niet gesprongen.

En ik wilde Cerise even laten voelen dat je zo'n huppeltje ook vanuit draf kunt doen, en daarna gewoon in draf verder kunt lopen.
Cerise was het er niet mee eens maar kwam er achter dat ik wel gelijk had. Ach ja ze is en blijft een crosser in hart en nieren.

Kortom we hadden een perfecte 1e Paasdag.
Maar mijn vraag is nog steeds:

Hoewel het me al aardig begint te lukken met mijn onrustige dominante knollie...