Clinic bij Sjuimpje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 00:47

Bah bah bah en nog eens bah!

Hoe kan een mens zo egoistisch zijn en er dan nog de spot mee lopen te drijven.

Sorry hoor maar ik ben nou net op de eerste pagina en ik denk; dat kan toch geen waar zijn.

Manic, ik vind je verhaal diep triest, het is te hopen dat je zelf nooit zo iets krijgt dan dat die mensen mee maken met die kippen.

Belker

Berichten: 15325
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 07:47

GribaldiFAN schreef:
En zeg nu niet we hebben voorzorgmaatregelen getroffen. Want als een vogel op het dak van je auto poept heb jij dat niet in de gaten maar die vogel kan wel besmet zijn! (tja het gaat niet alleen om beesten in kooitjes)

En dit punt beschreef ik toen ik zondag naar friesland, zonder trailer, zonder paard. Maar wel een vogel die op mijn auto kakte. Maar dat maakt niet uit. geen paardensport dus rij maar vrolijk door met je mogelijk besmette auto en maak je nergens zorgen om. Dat is niet zo ernstig hoor, dat verspreid het virus niet.
Ik ben naar de clinic gegaan, ik heb me gehouden aan datgene wat er te vinden is op minlnv. Na overleg met iemand achter het telefoonnummer. Wat dat betreft ga ik er vanuit dat ik gehandeld heb zoals het is voorgeschreven. Daar kunnen jullie het wel of niet mee eens zijn. Prima.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 08:17

Ik heb niet het hele topic gelezen,
ik zit nu op mijn werk en daar moet ook nog wat uit mijn handen komen.
Ik wil alle mensen bedanken die geweest zijn, de mensen welke niet geweest zijn; jammer, volgende keer beter.
Ik hoef van die mensen ook geen bijdrage, het is tenslotte overmacht.

Ik wil wel even benadrukken dat volgens de infolijn het wèl door mocht gaan aangezien we 'allemaal' in hetzelfde compartiment vielen en het geen bijeenkomst was aangezien er maar 2 paarden geweest zijn.

Ik heb een heel gezellige dag gehad. Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:06

Sjuimpje schreef:
Ik hoef van die mensen ook geen bijdrage, het is tenslotte overmacht.


Toch wil ik je wel graag mijn bijdrage geven. Voor jou was het ook overmacht, maar je zit wel met de kosten...

Dus als je je rekeninggegevens even doorgeeft, dan stort ik mijn natje en droogje Haha!
Laatst bijgewerkt door Mayo op 22-04-03 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 09:34

De geval met de grenslijnen zijn zeker heel erg onduidelijk. niet alleen voor ons, maar ook voor de kippehouders zelf. Er wordt hier door veel mensen eigenlijk gedacht dat iedereen op de hoogte is van de grenslijnen en de regels behorend tot de grenslijnen. Maar ik heb zelf ervaren dat het niet zo is. Ik woon zelf in comp. F maar mijn paarden staan net in comp. D Ik moet om bij mijn paarden te komen over de grenslijn rijden (de A67) Ik merk niks van vervoersgebod borden of iets dergelijks. Vorige week waren er politie auto's langs de weg om te controleren maar sinds donderdag zijn die er niet meer. Woensdag besloot ik om de politite te vragen wat ik nou precies wel en niet mocht met mijn paarden. Hun hebben mij vermeld dat aangezien mijn paarden in gebied D zaten ik alles mocht doen. Maar ik woon in een vervoersgebied zit. Is een beetje tegenstrijdig vind ik.
Alle wedstrijden komende week gaan niet door vanwege de KP gaan niet door, maar ik ben gisteren naar de bokkerijder geweest en wat kwam ik daar tegen? vele mederuiters en koetsen waarvan de meeste boeren en heel veel boeren met kippen. Heb met hun staan kletsen en hun vinden het ook allemaal onduidelijk. Dat is het ook.
De vergelijking met Rhino vind ik belachelijk. Als met rhino ook alles zo onduidelijk is dan zal wellicht veel dingen nog doorgaan. Maar mensen doen het niet expres, ze gaan ervanuit dat de info dat ze krijgen juist is, en groot gelijk hebben ze. Het verschil tussen de klinik en de hengstenshow vind ik nihil. Waarom mag zo'n hengstenshow wel doorgaan terwijl er honderden meer op afkomen (terwijl die ver in gebied A zit), en de clinic niet terwijl daar veel minder mensen op afkomen en het maar net in gebied A zit?
Als we ook daar op afgaan waarom mogen de fietwedstrijden hier doorgaan terwijl hier een algehele verbod is?
Totdat de ministerie alles DUIDELIJK vermeld kun je niemand het kwalijk nemen.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 10:10

Sorry maar jouw stukje is heel onduidelijk leesbaar. Misschien volgende keer je tekst even nalopen voordat je het plaatst.

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 10:26

obsession schreef:
Je hebt totaal geen respect voor andermans mening!


Integendeel, het stukje is juist geschreven voor de mensen die de mening van anderen niet respecteren, nl. de mensen die met hun gezonde verstand en de informatie die zij op dat moment hadden besloten hebben om -wel- te gaan.

Ik heb helemaal geen problemen met de mensen die met hun gezonde verstand en de informatie die zij op dat moment hadden hebben besloten om -niet- te gaan... waar ik problemen mee heb is met de mensen die met hun vingertjes zitten te wijzen en foei roepen omdat hun mening anders is dan die van anderen en daarbij zo nodig aan iemand "schuld" moeten toekennen.

Overigens schaam ik me ook helemaal niet dat ik geweest ben en vind ik dat ook niemand dat hoeft te doen... helaas werd dat in een ander topic wel al gesuggereerd wat me enigszins in het verkeerde keelgat schoot, vandaar dat ik dat een aantal keer aangehaald heb.

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:18

Ik vind dat je andersmand mening niet respecteert!
JE zit de mensen die nie tgegaan zijn gewoon belachelijk te maken en ze een schuldgevoel aan te praten.
Zij hebben besloten niet te gaan , vonden het risico te groot of hadden een andere reden. Jij respecteert hun mening niet door zon sarcastisch stukje te plaatsen....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:31

Pipo schreef:
Ik ben benieuwd hoe jullie je allemaal voelen als er rhino heerst al een stuk of 30 paarden dood aan zijn gegaan in een compartiment. En de pluimveevereniging een gezellig showmiddagje gaat houden. En dat overal bekend is gemaakt dat kippen het ook kunnen overbrengen.

Hoe zou je je dan voelen?

Het verslag ga ik niet eens woorden aan vuil maken. Wat Billy al schreef....mijn respect voor sommige bokkers is onder het nulpunt gedaalt.

Pipo, wat kunnen paarden MEER overbrengen dan mensen? Dit werkt toch voor geen zier. dan moet je mensen ook verbieden om zich te gaan verplaatsen. Wat een onzin.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:32

obsession schreef:
Sorry maar jouw stukje is heel onduidelijk leesbaar. Misschien volgende keer je tekst even nalopen voordat je het plaatst.


Misschien zelf ook een keer doen? Rammelt ook aan alle kanten.



Ben vanmorgen eerst paarden buiten wezen zetten, buurman heeft veel pluimvee, zit alleen een sloot tussen, en vervolgens auto in gestapt en de borden met het vervoersverbod gepasseerd (die nu ruim buiten Soest staan, ze zijn idd verplaatst zag ik). En dat geeft toch een beetje een naar gevoel, het is niet strafbaar etc., maar toch... IMO is er toch meer dan alleen strikt de regels handhaven, fatsoen bijvoorbeeld.
Aan de andere kant, ik zie de duiven en ander gevogelte hier (Ik zit naast paleis Soestdijk) vrolijk rondvliegen, die trekken zich nergens iets van aan. Die vormen denk ik een groter risico dan een paar paarden.

Trouwens over economisch belang gesproken... 5 euro pp, daar kun je heel wat broodjes voor kopen... Flinke marge! Is overigens je goed recht hoor als je wat wil verdienen aan het ter beschikking stellen van je spullen.

Vraag me eigenlijk af wat precies de definitie van "evenement" is. Als er entreegeld geheven wordt, dan valt het daar al gauw onder denk ik?

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:39

Margreet"]
[quote="obsession schreef:
Sorry maar jouw stukje is heel onduidelijk leesbaar. Misschien volgende keer je tekst even nalopen voordat je het plaatst.


Misschien zelf ook een keer doen? Rammelt ook aan alle kanten.
[/quote]

Nou madame kom op met je voorbeelden dan! "Miss betweter"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:40

GribaldiFAN"]
Ik denk dat velen niet door hebben hoe ernigstig de situatie is en hoe ontzettend besmettelijk de vogelpest is. En zeg nu niet we hebben voorzorgmaatregelen getroffen. Want als een vogel op het dak van je auto poept heb jij dat niet in de gaten maar die vogel kan wel besmet zijn! (tja het gaat niet alleen om beesten in kooitjes) !
[/quote]

[quote="Margreet schreef:
[Aan de andere kant, ik zie de duiven en ander gevogelte hier (Ik zit naast paleis Soestdijk) vrolijk rondvliegen, die trekken zich nergens iets van aan. Die vormen denk ik een groter risico .
[/quote]


Hehe, jij snapt het. Daarom zie ik niet in waarom je paarden niet mag verplaatsen als deze paarden totaal niet in contact komen met kippen. Wat van al die mensen die een paar hobbykipjes in de tuin hebben? wie controleert dat?

Ik vind het ook een beetje flauw gezeik tegen manic hoor.
Ik zit zelf ook in een compartiment waar inmiddels concoursen en zo zijn afgeschaft. Ik ken mensen die voor les hun paarden moeten verplaatsen. Ze proberen wanhopig er achter te komen of ze dat wel of niet mogen, maar denk je dat iemand het weet? De politie weet het niet, en het ministerie van landbouw en veeteelt lijkt NOG minder te weten. Het is net zoals eerder gezegd: niemand weet wat te doen, ondanks onze vele ervaring met voorafgaande S H I T afgelopen 4, 5 jaar op een rij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:46

Nu ben ik even ergens heel benieuwd naar... Hier in de regio zijn nog geen gevallen geconstateerd van vogelpest, laten we dat even vooropstellen. Er zaten vogelpoepjes op mijn auto, die heb ik er afgewassen onlangs. Maar stel nou dat die vogelpoepjes er nog op hadden gezeten, hoe besmettelijk zijn die precies? Volgens mij moet er dan een vogel heel erg dicht langsvliegen om er iets van mee te krijgen, of zelfs landen op mijn dak en de mest van zeer dichtbij bekijken, of heb ik het nu mis?? Wat ik eigenlijk wil weten is hoe besmettelijk dat stukje mest nu daadwerkelijk is, tot hoeveel meter verspreidt dat stukje mest het virus?? Daar ben ik heel erg benieuwd naar.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:46

Mijn eerste reactie was, sluiten die supermarkten en scholen. Verbieden het samenscholen van mens en dier!! In mijn ogen slaat het nergens op om samenscholen van paarden te verbieden maar dan wel overal paasmarkten te gaan houden.

Zo hoor je ook niet waardoor de verspreiding nu gebeurt, vast niet via een concours. Eerder van o.a. loonwerkers die hun spullen niet schoonmaken als ze naar een ander bedrijf gaan.

Kijk, van Belgie kunnen we pas leren, die slaan echt door naar de andere kant. De mensen wordne nu zelfs geent omdat een dierenarts is overleden die geen voorzorgsmaatregelen heeft genomen. Nu moet elke belg in een bepaalde straal van een besmet bedrijf worden geent. En nederland, die stuurt een brief op goede vrijdag zodat pas iedereen vandaag of morgen kan lezen wat ze wel of niet moeten doen met de ondertussen weer verouderde informatie. Heel apart land Nederland, enerzijds willen ze voorop lopen in het volgen van regeltjes, maar als ze zelf in de S H I T zitten slaan ze in paniek wild om hun heen en komen met loze maatregelen en ondertussen gaat de besmetting vrolijk door.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:48

Margreet,
ik ben 2 en een halve dag bezig geweest met het nathouden van de bak, elk uur moest de sproeier verplaats worden om drijfzand vorming te voorkomen.
Verder heb ik 6 keer de hele bak gesleept om de bodem zo goed mogelijk te krijgen, het resultaat was er naar. De bodem was behoorlijk perfect. Maar verdienen zat er dus bij lange na niet in en was ook niet de intentie.(Om over de overige voorbereidingen en opruimwerkzaamheden naderhand nog maar niet te spreken.) Ik had uitgerekend dat ik achteraf misschien 25 euro zou overhouden en in het eerste topic waarin mensen zich konden opgeven stond al gemeld dat evt. opbrengsten aan Brooke geschonken zouden worden.

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:50

Op de terugweg in de auto hadden wij het nog over de goede bak van Sjuim! Echt hele mooie bodem! Lachen

(en ietwat treurig keek ik naar het duinlandschap wat bij ons 'bak' genoemd wordt)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:51

De verspreiding komt door vogels natuurlijk. Wilde vogels die ook bij hokken en stallen naar binnen kunnen komen en soms zelfs nestelen (duiven en zwaluwen bijvoorbeeld) via het dak onder de goot of in de nok. Ik weet niet hoe we dit oplossen, alle vogels uitroeien is natuurlijk verschrikkelijk en gelukkig niet te doen. maar samenscholen van paarden en zo zal het niet verergeren, en het verbieden ervan zal het ook niet verminderen. Ik weet niet of er wel iets aan gedaan kan worden.

Misschien moet er een hoop leed gebeuren voordat we weer kunnen beginnen met een schone lei. Misschien komt er een dag dat door vele ziektes heel ons vee is uitgeroeid. MAar daarmee zijn we ook in een klap van de bioindustrie af. De vraag of mensen dan meer willen betalen voor een stukje vlees is dan ook niet meer; ze moeten wel, anders geen vlees.

Ik weet wel dat het verband tussen de vogelpest en de bioindustrie niet bestaat, maar ik weet wel dat wij, als land van de meeste bioindustrie wel iedere keer de l*l zijn. Als er een hoop S H I T is op dit gebied, zitten wij er altijd bij.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-04-03 12:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 11:52

Manic had natuurlijk best een andere bewoording kunnen kiezen. Dat is het belangrijkste punt van dit topic denk ik.
Van het wel/niet doorgaan van die clinic/les/evenement/whatever kan ik niet zo'n punt maken. Beetje sarcasme kan ik ook goed hebben, maar er zijn grenzen. En ik denk dat Manic met haar "verslag" bij veel mensen over een grens heen gegaan is en dat kan ik me heel goed voorstellen. Een iets andere woordkeus was wel op z'n plaats geweest denk ik, gezien de ernst van de situatie en de mensen die erdoor gedupeerd zijn.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:14

Ik vraag me af of de mensen welke zo enorm over dit topic vallen ook niet kunnen lachen om grapjes over bijvoorbeeld Sadam of het gebeuren rond de Twin Towers om maar een richting te noemen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:17

Sjuimpje schreef:
Ik vraag me af of de mensen welke zo enorm over dit topic vallen ook niet kunnen lachen om grapjes over bijvoorbeeld Sadam of het gebeuren rond de Twin Towers om maar een richting te noemen...

Je zult altijd mensen hebben die niet kunnen relativeren. als deze mensen nu maar eens anderen konden respecteren die dat WEL kunnen he.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:20

Het verslag van Manic is op verschillende manieren op te vatten, sommige mensen voelen zich aangevallen door de manier waarop het geschreven is. Ik denk zeker niet dat Manic het aanvallend bedoelt heeft, meer om te laten zien dat er meerdere kanten aan het verhaaltje vogelpest zitten, en dat er ook overdreven kan worden.

En het blijft zo dat je hier met verschillende persoonlijkheden te maken heeft, de 1 tilt zwaarder aan de vogelpest dan de ander. Ikzelf heb er niks mee te maken en kan me er ook niet druk om maken (*duikt weg*)

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:23

Ik denk dat niet zozeer gaat over het relativeren van dingen als wel over het feit dat sommige dingen gewoon not done zijn! Zodra de grens tussen humor en het respect voor andere mensen overschreden word ga je te ver. Grapjes zijn leuk maar dit is GEEN grap meer. Dit is spelen met de emoties en vrezen van mensen en dit getuigd niet alleen van het ontbreken van een goed gevoel van humor maar nog veel meer van het niet kunnen respecteren van mensen. Sommige mensen raken hierdoor hun hele levenswerk kwijt, en alles wat jullie kunnen doen is hier grapjes over maken en jullie pleziertjes belangrijker vinden dan normen en waarden.

En voor de gene die het zich afvragen nee ik lach ook niet om grapjes over Sadam en Twin Towers, ondanks het feit dat ik op 11 september jarig ben sta ik ook daar wel bij stil! Leed van mensen mag nooit reden voor humor zijn!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:25

Leed van mensen? Ik vind dit eerder leed voor de kippen, de boeren kunnen me minder schelen dan de dieren. (en ja, ik weet dat de boeren ervan moeten leven)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:27

irish_lady schreef:
En voor de gene die het zich afvragen nee ik lach ook niet om grapjes over Sadam en Twin Towers, ondanks het feit dat ik op 11 september jarig ben sta ik ook daar wel bij stil! Leed van mensen mag nooit reden voor humor zijn!


die humor die er over gemaakt wordt is echt een vorm van relativeren hoor en dat MOET je om te overleven. Als je overal zwaar aan tilt wat je niet in je macht hebt, heb je geen leven meer. Ik ben het dus totaal niet met je eens. Ik kan goed grapjes maken over vogelpest maar ik vind het echt verschrikkelijk. En nog erger vind ik het feit dat gezonde dieren "geruimd" worden. Alleen dat woord al, ruimen......... echt schandalig. nee, de grapjes die mensen er over maken zegt NIETS over hun gevoelens die ze er over hebben. En als je dat zelf niet van elkaar kunt loskoppelen dan is dat jouw fout dus hoef je er anderen ook niet op aan te vallen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:34

Na dit topic een paar dagen van afstand gevolgd te hebben, en mezelf de tijd heb gegeven om de emoties (om het maar even zwaar uit te drukken) aan de kant te zetten, mijn reactie:
De meeste mensen gaan nu in op het feit of de vogelpest nu wel of niet via mens, auto, hond, paard of wat dan ook verspreid kunnen worden en of de opgelegde regels nu wel of geen nut hebben. Naar mijn idee heeft dit helemaal niets met de gehouden clinic, les of demonstratie te maken. Het gaat erom dat er regels gemaakt zijn, en of je je daaraan wilt houden ja of nee.
In mijn geval heb ik dus besloten om me te houden aan de regels PUNT. Of ik het nou eens ben met die regels heeft hier niets mee te maken. In principe hetzelfde als het maken van een snelheidsovertreding, de ene groep heeft lak aan deze regel en neemt het risico van een boete, terwijl een andere groep dit niet doet.
Ik denk dat de grootste reden van het emotioneel en heftig reageren van de groep die niet is gekomen ligt in het feit dat ze zich aangevallen voelen omdat ze stomweg de regels hebben gevolgd die zijn opgelegd. Bekijk het eens van deze kant: je geeft je op voor een clinic, leeft er naar toe, hebt er ontzettend veel zin in, en dan gooien die regels de hele boel in de war. Je besluit je af te melden, waarover je je toch al een beetje schuldig voelt omdat er inderdaad voor diegene die het organiseert heel veel werk aanzit, je baalt omdat je er zo’n zin in had, en dan krijg je op bokt ook nog een verhaal te lezen waarin iedereen die zich aan die regels houdt belachelijk wordt gemaakt (tenminste dat was mijn reactie toen ik dit topic opende).