Vandaag op stal aangekomen eens gekeken of ik m'n hoofdstel ook zonder bit kon gebruiken. Helaas dat ging niet. Na een speurtocht door m'n zadelkast kwam ik nog een ander halster tegen en m'n andere hoofdstel. Na wat prutsen zat de frontriem van het hoofdstel aan het halster, teugels eraan en rijden maar.
Mira had eerst zoiets van wat heeft dat gekke mens nu weer. Na eerst voorzichtig wat geprobeerd te hebben zijn we lekker aan het werk gegaan en hebben zelfs een galopje gewaagd! Alles ging zo lekker dat ik een balkje neergelegd heb en we daaroverheen galopeerden. Daarna hebben we er een steiltje van +/- 50 cm van gemaakt.
Nu ben ik met springen echt geen held meer en dat steiltje leek zo hoog alleen in de bak. de moed zonk me gewoon in de schoenen. Mira is helemaal gek van springen en wilde maar wat graag. Na even slikken eropaf en ze sprong super. nog een paar keer van beide kanten gedaan en het ging gewoon perfect. de ene keer breed springen en de andere keer niet. Ze ging er niet vandoor ofzo maar was super braaf. Ik reed net als anders en ze ze liep super.

Ik ben bang dat het wat lang geworden is maar ik moest het even kwijt.