Rem jij voor dieren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Rem jij voor dieren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:58

De laatste dagen zijn we elke dag met de trailer weggeweest. Nu is mijn lief een ervaren en voorzichtige rijder, maar je kunt niet alles vóór zijn.
gisteravond vloog er ineens een konijntje voor de auto en de sukkel bleef recht vooruit rennen.
Mijn eerste reactie was 'DOORRIJDEN' want ik had al visioenen van Jody die vol tegen de voorstang dreunt. Maar wel zielig, zo'n konijntje... je rijdt niet voor je plezier konijntjes dood...
wat zouden jullie doen, met een trailer met paard achter je auto? Deze vraag geldt natuurlijk ook voor overstekende eendekuikentjes, poesjes enz.

uiteindelijk heeft het konijntje het toch nog net gered +:)+
Laatst bijgewerkt door Tanja op 11-08-09 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Poll verwijderd, alleen Ja/Nee antwoorden zijn niet toegestaan, een poll moet meer dan 2 antwoordmogelijkheden bevatten.

Lynn_Nikita

Re: Rem jij voor dieren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:59

ik heb nee gekozen
ligt al helemaal aan de situatie
als ik mezelf, weggebruikers of mijn paard in gevaar breng is het helaas bunny
wat ik wel zou proberen is de lampen van auto uitdoen, als geen tegenliggers komen zodat het weg kan rennen

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:00

ja, ik rem wel voor dieren.
maar goed, ik fiets alleen maar, dus dat gaat lang niet zo hard.
ik rem/slinger zelfs voor slakken :o :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:10

Met de auto wel, als er een trailer achter hangt denk ik altijd van niet, maar volgens mij doe ik het in een reflex toch :+
Maar puur rationeel: nee, niet met de trailer erachter.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:22

Ik kies ook voor nee, al zal ik een dier groter dan een gemiddelde kat wel liever ontwijken (wij hebben hier veel wilde varkens op de weg ;) ) Maar ik heb het met een volle trailer nog nooit aan de hand gehad, dus ik weet niet of ik dan mijn reflexen kan bedwingen :o Heb gewoon met de auto een keer een egel doodgereden, daar ben ik een avond misselijk van geweest....Ik ben een watje!
Moet wel zeggen dat ik met een volle trailer nog 100keer zo alert ben op de weg, dus ik hoop dat ik zo'n situatie nooit tegen kom!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:32

Nee, ik rem niet voor dieren met een paard aan de haak. Dat is niet hetzelfde als dat ik alles maar klakkeloos doodrijdt wat voor de auto komt. Als de situatie het toelaat zal ik proberen het te voorkomen, mits dit niet ten koste gaat van het paard.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:03

Ik rem sowieso niet voor dieren tenzij ik heel zeker weet dat er niks anders gevaar kan gaan lopen.
Wij zijn ook diertjes, in de dierenwereld geldt het recht van de sterkste... en mijn voertuig is sterker dan een diertje.

Konijnen zijn er toch genoeg :o

manthie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:14

nee, zal wel proberen te ontwijken maar absoluut niet ten koste van paardje trailer of auto.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:17

Marigold schreef:

Haha, hier 't zelfde :))!
Mijn vader remt wel voor dieren, of toetert een keer. Maar niet vol op de rem oid, gewoon als hij het in de verte ziet, dan rijd hij wat langzamer zodat het diertje nog weg kan..

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:15

Ik heb nee gezegd.
Maar ik weet het niet, het is afhankelijk van de situatie denk ik. Normaal rem ik namelijk wel altijd voor een konijntje ofzo wat oversteekt. Ik denk dat de reflex met een paard in de trailer hetzelfde zou zijn.
Je moet natuurlijk niet een noodstop moeten maken, dan is het jammer voor het konijntje :o

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:18

Als ik mezelf/paard of andere weggebruikers in gevaar breng rij ik door. Is dit niet dan probeer ik te remmen/ontwijken.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:19

Als ik ze kan ontwijken zal ik het proberen maar niet ten koste van alles.
:D Een kip onder je auto door geeft wel een grappig effect in je binnenspiegel.

Maar ik heb dus ook al eens stil gestaan op een 80 km weg om een kudde egeltjes over te zetten. (tot grote verbazing van de mensen die achter me reden) Toen had ik ruim de tijd om fatsoenlijk te stoppen en ben ik uitgestapt om de hele familie veilig te laten oversteken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:12

Sorry pol al ingevuld voordat ik in de gaten had dat het met trailer was. Nee is het antwoord dan.
Anders rem ik wel voor dieren mits het geen gevaar opbrengt.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:17

Als ik op een normale manier kan remmen, dan uiteraard wel.
Maar ook ik heb wel al eens met de vrachtwagen beestjes aangereden.
Laatst nog een egel, het was al donker en dan plots zie je dat kruipen, maar kon niet naar een ander vak (tegenligger namelijk) en met de vrachtwagen kan je niet 1,2,3 stopppen.

ergste was wel men broer, die heeft ooit eens een hondje gegrepen en pas bij aankomst opgemerkt.

Ik denk niet dat vele mensen express dieren aanrijden, maar soms kan je er niet omheen. Het raakt je op zich wel, maar je moet niet jezelf en anderen in gevaar brengen e.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:19

Marigold schreef:

Hihi ik ook! Zie er tegenwoordig heel veel maar vaak wel op het laatste moment zodat ik nog nét een mega slinger kan maken! :+
Ik zou ook niet remmen; liever een konijntje minder dan de gevolgen van een ongeluk met trailer en auto. Mocht ik heel langzaam rijden en het tijdig zien en zonder gevaar kunnen remmen dan wil ik k'nijn wel sparen :D

Edit: Oeps 'ja' gestemd maar moet nee zijn :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:23

Een vriendin van mij reed laatst zonder trailer over een 80 weg, ging vol in de ankers voor een kat en veroorzaakte daarmee een beste botsing incl whiplash met de achterop komende mercedes vito.......
Ik check dus altijd eerst mijn spiegel voordat ik rem al denk ik wel dat ik bij alles groter dan een konijn zelf het ergste sta te trillen en snotteren.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:05

Ja ik weet echt niet of ik dat kan doorrijden! Volgens mij is mijn reactie echt remmen maar goed wil ook niet dat het paard over de stang gaat dus het ligt ook wel aan de situatie en hoe hard je rijd enzo.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:07

Ik heb nee gekozen, ik vind de kans dat je trailer gaat scharen te groot... Levensgevaarlijk!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 17:15

Me moeder heeft ooit een kat op de snel weg aangereden heel beroerd natuurlijk maar je kunt op de snelweg niet vol op je rem natuurlijk....

danalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:53

Moeilijk, als ik in de auto zit dan is mijn reflex METEEN op de rem. Maar met een trailer erachter met paard.... geen idee. Ik rijd geen trailer, maar weet niet of ik zal doorrijden of niet. Dus heb ik ingevuld: ik rem :o .

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 18:58

Ligt eraan....
Vanochtend nog bijna fazant geplet, maar ik had mijn paard in de trailer achter me aan hangen, dus alleen heel iets bijgeremd,
nadat ik had gecheckt of er niets achter me reed.

(ga met pony achter me, niet vol in de ankers)
(overigens ook niet midden op de snelweg, hoef nog niet dood!)

Als er niets achter me zit, rem ik uiteraard.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:05

Ik klikte 'ja' maar las pas nadien dat er een trailer achter de auto hangt :P. Dan ga ik uiteraard niet vol op de rem staat (ik zou maar gek zijn). Maar ik zou wel zowieso de gas lossen en proberen om het dier te ontwijken zonder dat er andere gewonden vallen...

Zonder trailer ga ik wel voluit op de rem.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:07

Marigold schreef:

Haha, jaa ik ook :P

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 19:09

Ik rem niet. Ik heb als eens een konijn aangereden. Ik reed 60/70 met de trailer er achter. Schiet er ineens een konijn voor, tja jammer voor het konijntje maar ik ga echt niet remmen met al dat gewicht achter me.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:45

marquez1 schreef:
Ik rem niet. Ik heb als eens een konijn aangereden. Ik reed 60/70 met de trailer er achter. Schiet er ineens een konijn voor, tja jammer voor het konijntje maar ik ga echt niet remmen met al dat gewicht achter me.

Gewicht is het punt niet. Met mijn lege vrachtwagentje rem ik wel, indien er geen anderen gevaar lopen en dat wagentje weegt ook leeg echt wat meer dan jouw geladen combi. Met een paard erop, zelfs dwars geladen, rem ik niet voor dieren.