Zijn er nog meer mensen ontzettend tuttig met paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Zijn er nog meer mensen ontzettend tuttig met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 12:20

Ik ben zelf al zeg ik het zelf erg tuttig met mn pony
als ik zie dat ze last heb vd vliegen ga ik naam kastje en pas ik vliegenspray een vliegendeken en vliegen netje :+ Heb ik vandaag ook weer gedaan... Ik heb der nu 24/7 buiten gedeelte vd dag op het gras en een groot gedeelte in een zand paddoch ivm bevangenheid risico..
Maarja als ik dan zo die vliegen zie en die dazen dan begint het toch wel erg te kriebelen om haar ook weer op stal te gooien waar ze er niet zoon last van heeft :o
Ik ben ook niet iemand die een verzorgster neemt of een bijrijdster ik vertrouw der gewoon niet toe aan anderen en vind het risico dat er iets gebeurt te groot. Ik kan er gewoon niks aan doen dat ik zo ben ik heb gewoon overal mn maniertje voor ook als ik bv de stal uit mest moet het gewoon een bepaalde manier gebeuren , en als mn moeder bv zich ermee bemoeit dan kan ik ook nog wellis wat fel uit d ehoek komen.

Maarja gelukkig weet ik dat ik niet de enige ben en dat er nog meer mensen erg controling zijn met der paard

Vrouw2014

Re: Zijn er nog meer mensen ontzettend tuttig met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:25

Haha ik neem ook geen verzorgster want ik kan het zelf allemaal veeeeeel beter ;)

Ik ben alleen niet zo erg met dekentjes enzo haha dan denk ik van ja in het wild hebben hebben ze ook geen dekentjes voor vliegjes enzo (heb wel een vliegenkap voor de ogen trouwens)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:27

Ik ben ook lekker tuttig, kan uuuuuuren met haar tutten...
Ik heb ook babydoekjes en zwitsal olie hahaha.......En veel lange haren altijd aan het knippen en inderdaad ook genoeg dekens en nu heeft ze een vliegenkap op. als er weer veel dazen komen gaat haar vliegendeken weer op :D

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:27

Nee, helemaal niet. Mijn paard is een paard en geen schoothondje. Ik ben goed voor mijn paard, zorg dat ze alles heeft wat ze nodig heeft (eten, drinken, medische verzorging enz.) en voor de rest kan ze prima voor zichzelf zorgen.

Ik heb er ook geen problemen mee als andere mensen dingen met m'n paard doen. Maar natuurlijk niet onbeperkt en alleen mensen die te vertrouwen zijn. Ik kies zulke mensen bewust uit.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:04

Anoeska schreef:
Nee, helemaal niet. Mijn paard is een paard en geen schoothondje. Ik ben goed voor mijn paard, zorg dat ze alles heeft wat ze nodig heeft (eten, drinken, medische verzorging enz.) en voor de rest kan ze prima voor zichzelf zorgen.

Ik heb er ook geen problemen mee als andere mensen dingen met m'n paard doen. Maar natuurlijk niet onbeperkt en alleen mensen die te vertrouwen zijn. Ik kies zulke mensen bewust uit.

Hierbij volg ik, hier op de wei hebben ze beschuttingsplaats waar geen vliegen zijn, daar staan ze ook bijna heel de dag in, in de avond als het koeler is of et regent zullen ze zelf wel beslissen of ze wat gaan eten of wat dan ook. ( Spray wel als ik op wandel ga in het bos ofzo ) maar dat is wel wat logisch.
En dekentjes doe ik echt nooooit :o

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:09

Nou ik dus totaaaal niet, tis een paard geen porseleinen poppetje. Voor erge vliegen spray ik wel, maar ik vertik het om er een deken op te gooien (nou vind mijn paard dekens niet leuk) Ik heb een Fries dus ook als het regent, staat meneer gewoon buiten, hij smelt echt niet.
Ik heb geloof ik 1 zweetdeken, die hij nog nooit om heeft gehad, dus dat ding ligt echt onderin de kast als muizennest denk ik. Ik hou helemaal niet van dat getrut met mijn paard, hij vind het lekker om te knuffelen en dat doen we ook vaak, maar echt dat gemeut, neej daar zijn we allebei niet zo van.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:46

Aan de ene kant ben ik wel erg tuttig aan de andere kant niet.
Vliegenkap doe ik alleen om als het nodig is, buitenritten slaan we tegenwoordig over vanwege de insecten (is echt verschrikkelijk, kan geen spray tegen op).

Wat betreft de omgang ben ik wel heeeeel zuinig op mijn paardje. Ik rij zonder bit, zonder zadel (BBP) en iedereen die wil bijrijden moet dit ook maar leren^^
Heb op het moment wel een bijrijdster maar zijn nu weer veel met grondwerk bezig:) Er wordt toestemming gevraagd aan het paard om er op te mogen en alle dingen die fout gaan liggen aan de ruiter en nooit aan het paard (okee bijna nooit dan).
Poetsen doen we nooit zo lang over. We hebben een paar dagen in het jaar dat alles gedaan wordt en voor de rest hoefjes uitkrabben, borsteltje eroverheen en klaar:)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:11

Tja, nou ja ik heb die vliegenkap omdat ze anders snel ontstoken ogen krijgt en vliegendeken met al die dazen.......ze staat veel rustiger met deken op.
En ja mijn knollie is 28 jaar dus als het wat kouder is met regen wind gaat dus de regendeken op, anders krijgt ze snel last van haar rug.....

Ieder gek zijn gebrek qua tutten :+ zoals ik al eerder schreef ik wel...maar je moet denk ik ook naar het paard kijken qua leeftijd en of ie hetzelf ook wel ok vind al dat gefrut........
Ach ik vind het heerlijk ontspannen en mijn knollie staat dan altijd heerlijk te slapen dusssssss.......

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:13

Haha ik ben ook zo hoor.. :') Ze heeft een speciale vliegendeken voor snachts omdat die zachter is.. En ze heeft een speciale voor als ze op de wei gaat. :+ Verder kan ik echt heel lang staan te poetsen en te doen..Staart helemaal ontklitten en helemaal schoonpoetsen..Verder maak ik hhaar dag ook élke dag schoon omdat ik wil dat ze in een schone stal staat. :+

Edit: Ik ben trouwens niet zo als het bijvoorbeeld gaat regenen dat ze meteen naar binnen gaat.. Dat vind ik echt grote onzin.. := Ze kunnen best tegen wat druppels! :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:20

Ook ik ben zo :j En vind het heerlijk om met haar te tutten. Koop altijd vanalles om te tutten :+
Ik heb een speciale creme voor het verbranden, maar wat ook soort uierzalf is dus wat ik op pijnlijke plekjes kan smeren etc.
Ik heb vliegenspray, vliegencreme, een vliegenroller, een vliegen deken met hals, zonder hals, en een vliegenkap :+
Ze staat nu wel gewoon zonder vliegendeken op het land, maar dan wel ingespoten met spray :j
Met het verzorgen van haar ben ik ook zo. Oortjes moeten netjes, manen en staart ook uit de klit en op een mooie lengte. De sokjes moeten eraf, want dat is geen gezicht bij haar. Zo kan ik nog wel even doorgaan :P

Met regen blijft de mijne ook gewoon buiten, want ik ga haar niet voor ieder buitje naar binnen halen!

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:38

Haha bij mij valt dat wel mee. Een vliegendeken krijgt hij wel op, maar meet tegen dazen, tegen vliegen alleen is hij wel opgewassen.

Heb natuurlijk ook wel babydoekjes en zwitsalbabyolie, maar een regendeken ofzo.. Heb het wel, maar of ik het veel ga gebruiken? Wilde paarden dragen ook geen deken he.. Ik verzorg hem heus wel goed hoor, ik ga alleen niet gillen als hij een beetje nat wordt van de regen.

Maar een lange haar tussen zijn manen? Ben jij gek, kan eeecht niet!

Ik geef hem wel belachelijke koosnaampjes, van die verkleinwoordjes, als je me bezig hoort denk je dat ik een pony heb, terwijl Ax 1.70m is xD

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:57

Dit past beter op paardenpraat.
Zodoende een verplaatsing van OPG-->PP.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:26

Ik ben wel erg wantrouwig wanneer andere mensen mijn pony's verzorgen. Ik heb toch het idee dat ik het beste voor ze kan zorgen (zal best onzin zijn hoor, maar zo zie ik het). Ik heb nu een dazenval gemaakt in de hoop dat ze minder lek gestoken worden en als ik zie dat er veel vliegen zitten spray ik ze in. Maar ik ga ze niet op stal zetten, ze moeten wel paard kunnen blijven. Maar goed hun stallen staan altijd open, dus mochten ze echt last hebben van die beesten dan zoeken ze hem zelf wel op.

Desireee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:57

Ik ben wel tuttig, ik vind het heerlijk om uren met mn paardje te tutten. :o

HRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:04

Mijn paard leeft als een prinsesje (A)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 21:04

capopjekop schreef:
Ik ben wel erg wantrouwig wanneer andere mensen mijn pony's verzorgen. Ik heb toch het idee dat ik het beste voor ze kan zorgen (zal best onzin zijn hoor, maar zo zie ik het). Ik heb nu een dazenval gemaakt in de hoop dat ze minder lek gestoken worden en als ik zie dat er veel vliegen zitten spray ik ze in. Maar ik ga ze niet op stal zetten, ze moeten wel paard kunnen blijven. Maar goed hun stallen staan altijd open, dus mochten ze echt last hebben van die beesten dan zoeken ze hem zelf wel op.

Ik vind een loer kopen best een groot iets om je paard te beschermen , heb er zelf ook heel even aangedacht :) Bevalt hij heel erg?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:23

Ik heb hem gemaakt na aanleiding van een topic op bokt, maar ik heb er al een aantal gevangen ja :))

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:12

Ik ben toch eigenlijk ook wel zo :o
Mijn pony's worden elke dag goed gepoetst en hoefjes gekrabt.
Als ze aan werk gaan dragen ze beenbescherming.
Ook dragen ze dekens op momenten dat het nodig vind.
En vliegenkap hebben ze ook , ook worden ze op moment elke dag ingesprayt met vliegenspul en als nodig is worden ook de neusen met zonnebrand ingesmeerd.
En tutten kan ik uren met ze.

danalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:41

Danielledm schreef:
Haha ik neem ook geen verzorgster want ik kan het zelf allemaal veeeeeel beter ;)

Same here.... :P

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 11:38

Ik probeer het niet te zijn, maar eigenlijk ben ik wel een beetje tuttig met mijn pony :+
Vroeger was ik dat niet, maar ze is nu 23 en heeft nogal wat ouderdomskwaaltjes.. ze heeft een paar keer op het randje gezeten (inslapen of niet) en daardoor ben ik heel erg overvoorzichtig geworden. Op een gegeven moment breekt dat je zelf ook op, ik zat bijna dag en nacht achter de buienradar om te kijken of ik niet heel hard naar stal moest fietsen om een dekentje op te doen :o Of af.. als het zonnetje dan weer begon te schijnen.
Ik probeer me daar een beetje overheen te zetten, het is tenslotte gewoon een paard en aan een gestresste eigenaar heeft ze ook niks. Ze staat nu gewoon in een kudde merries, zonder deken en eigenlijk gaat dat best goed.

Tutten in de zin van poetsen etc. doe ik niet echt hoor, ze mag er van mij best zwart uitzien en poets nauwelijks nu ze dag en nacht op het land staat, ik maak me meer zorgen over haar gezondheid zo af en toe.

vwmissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:15

tutten , en alle spulletjes die bestaan heb ik vast wel liggen als het gaat om verzorging..maar als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik naarmate ik ouder wordt er wel minder tuttig in begint te worden , een paard moet ook gewoon paard kunnen zijn en in de natuur krijgen ze geen cremepje tegen de zon !
maar ja soms een paar uurtjes tuttelen blijft toch en leuke bezigheid ...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:22

gewoon normale verzorging en verder zoveel mogelijk paard laten zijn, met vriendjes, vliegen, regen en ik ben het hoofd van de kudde.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 22:25

Ja paarde moeten inderdaad paard kunnen zijn
ik stond een keer op een stal waar ze de paarden dekentjes omdeden bij het losgooien zodat ze niet al te vies werken haha
en natuurlijk ook zodat ze niet kou zouden vatten in dat half uurtje :=
Ik ben wel ietsje losser geworden hoor laatste weken moet ik zeggen :)
Ze staat nu op het moment 24/7 op een stukje gras uiteraart wel met iedere dag beweging want ik wil wel dat ze ook der suikers verbrand uit gras ivm bevangen heid :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:30

Ik denk niet dat ik echt tut met mijn pony, in de winter poets ik hem eigenlijk bijna niet :P Hij is ook nog jong en het is dan ook niet nodig. Vorige winter heeft hij geen deken opgehad, maar ik denk dat ik deze winter wel een ongevoerde regen deken op doe, aangezien hij waarschijnlijk ook in de winter 24/7 buiten blijft staan op een kaal land.

Maar wat betreft verzorgsters, ik heb er gelukkig geen een nodig en ken iemand die hem af en toe eten wilt geven, maar dit kan gelukkig gewoon in het weiland zelf..
Want ik hou er absoluut niet van als iemand anders hem uit het land haalt oid, ben van mening dat alleen ik dat kan/mag aangezien ik een band met hem heb en dus weet wat wel en niet mag enz :P

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:32

wat is er zo tuttig aan als je je paard in-sprayt met vliegenspray, en vliegendeken omdoet + netje.
Dat mag iedereen wel doen als zijn/haar paard last heeft van vliegen :)