Ik rij nu 6 jaar paard, eerst reed ik in 'Het Zavelhof' daar heb ik 2 jaar gereden en ben toen weggegaan omdat ik het daar te erg vond. De paarden waren graat mager, ze mochten bijna nooit op de wei staan. Dat vond ik erover. Nu is de manege failiet gegaan, stiekem ben ik wel blij, wand de paarden hebben nu een beter thuis!
Nu rij ik al 4 jaar in 'St. Bavohoeve', in eindhout. dat is een geweldige manege met geweldige paarden! Ik heb er veel bijgeleerd zowel in dressuur als in springen! Gaby dat is mijn lesgeefster die gaf ook les in 'Het Zavelhof'. Maar nu blijf ik 'haperen' ik leer niets meer bij. Dus ben ik erover beginnen na te denken om ergens anders dressuurlessen te gaan pakken en springles bij ons blijven nemen. Toen vond ik een geweldige manege.
Heb nu een dressuurles gepakt in die manege 'Het Torenhof'. Geweldig! Maar het is een heel andere rijtechniek dan bij St. Bavohoeve. Ik moest mijn handen dicht houden en 'spelen' met mijn handen, heel anders dan bij ons! Wij moeten in St. Bavohoeve onze handen open houden en zagen in de mond, helemaal verkeert begrijp ik nu! Ik heb in het torenhof mijn kruis opspannen dat mijn paard gecontroleerder loopt, heel de tijd doorzitten en nog veel meer! Echt een super les!
Maar sommige mensen hebben mij doen twijfelen, want ze zeggen dat 'Het Torenhof' een slechte manege is, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt! Nu weet ik niet echt wat doen, zou ik bij Gaby blijven en verder doen met wat ik nu aan het doen ben, of die lessen doen en bijleren? En de springlessen bij Gaby pakken.
Ik zou zeggen volg je gevoel, en kies voor het geen wat voor je gevoel het beste is. Zo als ik uit je post op maak, vind je de lessen bij Het Torenhof veel leuker, en leerzamer. Misschien kun je het beide doen, en dan over een tijdje kijken waar je het meeste aan gehad hebt.
Niemand hier op bokt kan je vertellen wat het beste is voor je, want dat moet je toch zelf beslissen.
Succes met je keuze.
_Beautyke_XX
Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-09 18:08
Dankjewel voor je mening! Dat kan ik misschien doen en zien waar ik het meeste aan heb gehad.
gitje65
Geplaatst: 27-07-09 18:08
Zagen is gewoon heel erg fout. Eigenlijk zeg je het zelf al wat je wilt. Plezier samen met het paard in het rijden is het belangrijkst. Je weet vast welke keuze je moet maken. Succes!
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt! Het teken dat je doodmoe bent inzoeen les is het teken dat je ook echt moeite doet en er hard voor moet werken, na een tijdje zal je daaraan wel wennen