Opleiding wel nodig om iets te begginen in de paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

carien13

Opleiding wel nodig om iets te begginen in de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 20:48

hallo,

Ik heb voorheen een paardenopleiding gedaan omdat ik later iets met paarden wil gaan doen.
Ik ben gestopt met de opleiding want het was saai en je leerde er niet veel.
Maar ik denk nu zo; je hebt helemaal geen opleiding nodig als je de paardenwereld in wilt. Je moet er als het ware een beetje instromen en in de praktijk gewoon veel dingen leren. En gewoon dingen doen.

Hoe denken jullie hier nou over?

gr ;)

idylle

Re: Opleiding wel nodig om iets te begginen in de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:20

Ik denk inderdaad dat je er gewoon in moet stromen en dat een opleiding niet noodzakelijk is.
Ik heb op een stal gewerkt (zonder opleiding ruim voldoende ervaring) waar we ook stage plaatsen hadden voor de paardenopleiding, maar ruim de helft van die mensen zijn er niet geschikt voor. Met paarden omgaan kun je gedeeltelijk leren, maar het meeste van alles is dat je ze moet kunnen begrijpen en aanvoelen, als je dat van nature niet kunt heb je ook niks aan een opleiding.

XXleonieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:23

ja, ik vind wel dat je gelijk hebt zelf want in de praktijk leer je al heel veel. ;)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:28

ik heb jaren met paarden gewerkt,geen opleiding voor gehad,maar had ervaring genoeg,ben vorige maand er mee gestopt omdat het niet genoeg verdiende.......altijd al geweten maar het nooit willen inzien.......heb een moeilijke beslissing moeten nemen,maar voor mij wel de juiste.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 21:31

Maar ik heb ook zo mijn idee dat mensen die de opleiding doen toch allemaal strontscheppers worden om het zo maar te zeggen.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:35

vaak wel carien,je begint er wel altijd mee,en de meeste mogen dat blijven doen.

Esmeeappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:04

ik heb een wel een paardenopleiding gedaan, maar het is absoluut niet nodig om in de paarden iets te beginnen, want je leert inderdaad dus echt heel weinig! Ik werk nu wel in de paarden en ben gelukkig geen stront schepper geworden , maar realiseer je wel dat je er weinig mee verdient!

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:38

je leert inderdaad alles in de praktijk, maar het voordeel van een opleiding is dat je een diploma hebt en stel nou dat je de paarden vaarwel zegt of alleen het werk in de paarden. Zijn er mogelijkheden om:
wat je met dat diploma kunt uit te voeren, is meer dan in de stallen manager en dat soort is ook van toepassing.

Daarbij kun je ook met een diploma makkelijker instromen op een andere opleiding

Meer kans op een baan omdat je kunt aantonen wat je kwaliteiten zijn die getoetst/bewijsbaar zijn)

en zo kun je doorgaan. Maar het is waar op de opleiding leer je niet een stal te runnen, rijden enz. dat leer je op de stages en in de praktijk als je werk hebt. Maw door het te doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:47

RT--> PP