M'n pony verhuurt, maar wordt niet goed verzorgt. Wat nu ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:44

Ja, graag. We zijn benieuwd wat er echt aan de hand is.
:j

onley

Berichten: 9274
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: waldfeucht-bocket(duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:45

ik zou ook de trailer meenemen
mocht het nu zo zijn dat het schokbarend is
poony inlaaien en weer naar huis

is het nu niet zo erg als dat verteld word zou ik zeer zeker een gesprek met ze aangaan en ze kans geven er iets aan te doen binnen een bepaalde tijd
veranderd er niks kun je je pony alsnog gaan ophalen

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:46

Sterkte dan vanmiddag!

mepril
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: waar jij nie bent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 12:47

dank jullie wel

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:51

Geen twijfel mogelijk voor mij, ik zou haar direct terughalen !
Zoeken ze maar een andere pony voor hun dochter, je hebt je pony al 11 jaar, dan zou ik haar nu toch niet op zo'n adres laten blijven ...
Zeker niet als je al van verschillende kanten te horen hebt gekregen hoe het met je pony gaat ...
Denk nu maar om je zelf en jouw pony, in plaats van aan een "vreemd" meisje !! Iedereen wordt in zijn leven teleurgesteld, dan maar liever dit meisje dan dat je aldoor maar zorgen moet maken of het wel goed met je pony gaat.
Succes !

Frozen
Berichten: 1509
Geregistreerd: 06-03-05
Woonplaats: In stal

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:53

Ik zou de trailer meenemen ,gaan kijken..en als het er niet goed uit ziet..inladen en meenemen:)

orange1
Berichten: 1364
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:54

wat raar ik zou haar terug halen.. vind het ook zo raar dat je niet zo vaakmag komen

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:54

mepril schreef:
aangezien ze wel 7 dagen in de week op depony rijden is het toch wel fijn dat ze wat te eten krijgt lijkt mij

Dan is het misschien een goeie tip voor die mensen om minder te rijden. Sommige mensen denken nu eenmaal dat je elke dag móet rijden.

Enneh... zijn ze niet gewoon vergeten te ontwormen oid? Misschien ook onwetendheid.

Ik zou eerst gaan kijken en rustig praten voordat je een beslissing neemt. Niet nu al opgefokt en boos worden zonder dat je het gezien hebt.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 15:38

en TS hoe was t?

Bloesj

Berichten: 212
Geregistreerd: 19-03-09

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:37

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Het is toch ook gewoon een kleine moeite om hem iedere dag even eten te geven, ik zou in ieder geval gaan praten met die mensen.
Het kan ook zijn dat het meisje soms alleen gaat en dan vergeet eten te geven.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar de echte reden.

mepril
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: waar jij nie bent

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:43

hallo daar was ik weer

ben even wezen kijken en heb haar daar toch maar laten staan ze stond nu binnen met wat kuil en het viel op zich wel wat mee ze was aleen wat ingevallen bij haar flanken en heb haar in haar mond gekeken en toen zag ik dat ze haken op haar kiezen heeft dus niet raar dat ze niet goed eet
ook heb ik het landje bekeken en daar stond inderdaad geen gras meer op en ze zouden haar op een ander land zetten nu dus hoop dat het nu beter word het gaat in ieder geval nu wel onder mijn toezicht

Bloesj

Berichten: 212
Geregistreerd: 19-03-09

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:45

Gelukkig dat het best wel meevalt!! ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:51

Laten ze nu ook de tandarts komen?

Nickeltje

Berichten: 28244
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:33

VVDD > PP

mepril
Berichten: 798
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: waar jij nie bent

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 18:53

ja heb de tandarts zelf gebeld

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:48

Das een vervelend bericht..gelukkig staan ze open voor je adviezen en wordt er wat aan gedaan.
Klinkt in mijn oren alsof ze niet zoveel verstand van paarden hebben..bedoel, de shetjes op een land waar wel veel gras staat en de rijpony op een kale weide..én waar een tandarst voor nodig was...
Goed in de gaten houden dus of het ontwetenheid is of laksheid..en eerlijk is eerlijk, als je pony ongelukkig oogt, weghalen..hoe sneu ook voor dat meisje en de verzorgster, welzijn van dieren gaat voor op het plezier denk ik dan.
Succes.

JunkDeLuxe

Berichten: 2345
Geregistreerd: 24-07-09
Woonplaats: Oost Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:50

Ik zou ze terug halen!
Je geeft die mensen een prachtige kans, en dan doen ze dit?
Ze zijn met een paard bezig, niet met een auto!
Ze bewijzen dat ze het niet waard zijn, je wilt ze toch niet ontzien ten koste van je pony?

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:58

Ik ben het met VinAx eens. Ze hadden zelf toch ook op het idee kunnen komen om eens te checken waarom de pony ingevallen is. Of jou bellen voor advies? Nu moet jij het ze gaan vertellen naar aanleiding van een tip van iemand. Zij horen er goed voor te zorgen. Zij zijn er verantwoordelijk voor zolang ze haar huren en ze bij hun staat. Ik zou er geen goed gevoel bij hebben. Ik had het dier direct daar weggehaald.

M_EL_ISSA

Berichten: 2176
Geregistreerd: 26-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 23:59

Ik zou even kijken hoe het gaat na het bezoek van de tandarts. En hoe erg het ook klinkt, maar toch wel in de gate houden zonder afspraak..
Dus een keertje langs komen zonder afspraak, of iniedergeval er langs rijden met auto ( als dat mogelijk is).
Of een keer spontaan, omdat je zogenaamd in de buurt bent.

Even kijken hoe het dan is,of je paardje dan ook echt op de goede weide staat, en hoe je paardje eruit ziet.

noudy

Berichten: 1870
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 00:02

Ik weet het niet als ze nu al zo doen, zou het erg moeilijk vinden om mijn pony wie ik zo lang heb daar te laten.
Als het nu al zo gaat.......

Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 00:24

Dit zou voor mij de laatste kans zijn die ik ze geef.
Ik zou het nog even aankijken tot mijn volgende bezoek,
mocht je dan weinig vooruitgang ondervinden of een slecht gevoel erbij te hebben,
neem je lekker je pony mee.

Maflingertje
Berichten: 248
Geregistreerd: 27-09-05
Woonplaats: Grens Limburg, Brabant en België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 06:28

mepril schreef:
hallo daar was ik weer

ben even wezen kijken en heb haar daar toch maar laten staan ze stond nu binnen met wat kuil en het viel op zich wel wat mee ze was aleen wat ingevallen bij haar flanken en heb haar in haar mond gekeken en toen zag ik dat ze haken op haar kiezen heeft dus niet raar dat ze niet goed eet
ook heb ik het landje bekeken en daar stond inderdaad geen gras meer op en ze zouden haar op een ander land zetten nu dus hoop dat het nu beter word het gaat in ieder geval nu wel onder mijn toezicht


Je hebt verteld dat je gisteren zou komen en dan staat de pony op stal met wat kuil. Waarom stond de pony op stal? Mocht je niet zien, dat ze op een kaal weitje stond?

Ik zou een keer zonder afspraak naar ze toe gaan en kijken hoe ze er op dat moment bijstaat!

Appieee

Berichten: 1840
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 06:58

Denk dat het van die mensen gewoon een gebrek aan kennis is.
Aan de ene kant zou ik zeggen, meteen je pony weghalen, MAAR aan de andere kant.. Blijkbaar zijn de mensen ervan overtuigd dat het goed gaat met de pony wat dus niet het geval is. De pony wordt dunner en dat zien ze niet en als hij niet eet controleren ze blijkbaar niet de tanden, terwijl dat zo ongeveer de meest voor de hand liggende oplossing is in veel gevallen...

Dus misschien is het JUIST slimmer om eens met die mensen en hun dochter te gaan praten en te zeggen dat je vind dat de pony er niet goed bij staat en dat je dan even aan ze uitlegt wat ze verkeerd doen en hoe het beter kan en dan toch afspreken dat je wat vaker langs komt omdat je niet wil dat de pony verwaarloosd wordt.

Voor jou is het misschien heel aantrekkelijk hem daar weg te halen, maar als het meisje en haar ouders vinden dat het goed gaat, zullen ze dus inderdaad een eigen paard gaan kopen. Met oog op het welzijn van dat nieuwe paardje is het juist dan misschien goed om ze te helpen met de verzorging voor jouw pony en hem daar te laten staan zodat ze onder jouw begeleiding weer wat dingetjes bij kunnen leren, zodat het volgende paard straks niet hetzelfde tegemoet gaat als jouw pony nu :) en tegelijkertijd kan jij dan jouw pony er weer bovenop helpen. Waarschijnlijk bedoelen ze het zo kwaad nog niet eens, maar weten ze gewoon niet wat ze verkeerd doen of anders moeten doen?

Succes!

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:00

Tja, wat Appieee zegt zit ook wat in. Maar als ik het goed heb begrepen hadden ze toch al twee shetten? Dus ze zullen wel wat van pony's weten lijkt mij. Als je zoiets hebt van ik geef ze nog een kans zou ik toch wekelijks of eens per twee weken, zonder afspraak, gaan kijken ongeacht wat zij willen. Ik vond het persoonlijk toch al van de zotte dat ze jou vroegen om niet zo vaak langs te komen (bij je eigen pony notabene) omdat het meiske anders niet het idee zou hebben dat het een soort van haar eigen pony was. Het is haar pony ook niet en als jij bijvoorbeeld 1x per week langs komt heeft zij nog altijd 6 dagen dat je er niet bent dus kan ze het als haar eigen pony beschouwen. Als het daadwerkelijk het geval is dat die mensen weinig verstand van paarden hebben, hebben ze zeker jouw kennis nodig voor het geval ze ooit van plan zijn er zelf eentje aan te schaffen. Vooralsnog blijf ik sceptisch. Of je er nu wel of geen verstand van hebt als je affiniteit hebt met dieren zie je een verandering. In dit geval dat ze schraler wordt. Ik had haar al teruggehaald. Ik krijg het gevoel dat deze mensen het wel best vinden. Ze betalen jou een bedrag voor het huren (waarschijnlijk niet zo veel) en de rest van de kosten zijn voor jou. En dan ook nog eisen stellen dat je niet te veel langs mag komen terwijl je het meisje had kunnen begeleiden. Misschien klink ik wat negatief maar ik heb er gezien jouw verhaal geen goed gevoel over.

Een schraal land is overigens geen ramp. Als ze voldoende hooi voeren is er niets aan het handje.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Re: mn pony verhuurt maar word nie goed verzorgt wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:51

Wat vervelend! Ik zou het goed in de gaten blijven houden.
Ben het wel met Yinnar eens, het is jouw pony, dan mag je zo vaak komen kijken als je wilt.
Ik heb er niet zo'n goed gevoel bij (maar kan alleen afgaan op dat wat je schrijft) en zou je pony bij nog zo'n gebeurtenis terughalen en geen derde kans geven. Ze hebben de zorg over andermans paard, dat moeten ze met alle zorg en liefde doen.