FNRS puntentelling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine_Tibo

FNRS puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 20:02

Hallo,

ik had vandaag een wedstrijd op mijn manege.
het was de eerste wedstrijd met mijn nieuwe paard en had voor mijn
gevoel goed gereden. Wel wat kleine foutjes maar toch vond ik het niet slecht!

Ik ben uiteindelijk 4e van de 4 geworden met 217 punten.
(ik reed een F6 proef)
Ik rijd sinds kort op een FNRS manege, en ik zou graag willen weten hoeveel punten ik behaald zou hebben als ik KNHS gereden zou hebben.

Groetjes Dorine

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:15

Dat kun je niet omrekenen, zijn totaal andere proeven en wordt ook anders beoordeelt.

Anoniem

Re: FNRS puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:16

je zou het kunnen omrekenen naar gemiddelden, en dan aan de hand van een protocol van de KNHS weer omrekenen
maar dit is erg onnauwkeurig, omdat FNRS en KNHS zeer anders worden beoordeelt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:24

Je hebt dus een percentage van 62% behaald en als je de F6 vergelijkt met een KNHS B proef zou je kunnen zeggen dat je daar waarschijnlijk tussen de 50 en 60% zou kunnen hebben gescoord. Het is moeilijk te zeggen aangeizen ik de proef niet heb gezien. Indien je KNHS wilt gaan starten zou ik daar over gaan denken als je in de F8 echt dik boven de 225 punten (64%) gaat rijden mits het paard met stelling loopt en toch al een zekere mate mate van nageven toond.

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 20:54

daniella74 schreef:
Je hebt dus een percentage van 62% behaald en als je de F6 vergelijkt met een KNHS B proef zou je kunnen zeggen dat je daar waarschijnlijk tussen de 50 en 60% zou kunnen hebben gescoord. Het is moeilijk te zeggen aangeizen ik de proef niet heb gezien. Indien je KNHS wilt gaan starten zou ik daar over gaan denken als je in de F8 echt dik boven de 225 punten (64%) gaat rijden mits het paard met stelling loopt en toch al een zekere mate mate van nageven toond.

Bedankt voor je advies !
Mijn wedstrijden gaan nog niet altijd zo soepel...
Daarom is een onderlinge wedstrijd ook handig om mee te oefenen.
en om te kijken of ik het wedstrijd rijden wel leuk vind / kan.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 21:06

WD V -> MA omdat het om FNRS proeven gaat.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:54

Het is niet te vergelijken. Bij de FNRS wordt vooral op de ruiter gelet, terwijl bij de KNHS naar de combinatie gekeken wordt. Zo is er pas nageeflijkheid vanaf de F12 (even snel uit mijn hoofd), dus dan kan je pas gaan vergelijken.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:08

liberty schreef:
Het is niet te vergelijken. Bij de FNRS wordt vooral op de ruiter gelet, terwijl bij de KNHS naar de combinatie gekeken wordt. Zo is er pas nageeflijkheid vanaf de F12 (even snel uit mijn hoofd), dus dan kan je pas gaan vergelijken.

Ben ik het niet helemaal met je eens. Je hebt wel degelijk een goede indicatie, wij kijken ook hoe het onderdeel gereden is. Als de F6 niet met torenhoge punten wordt gereden dan heb je in de B nog weinig te zoeken. In de B hoef je overigens ook nog niet compleet nagevelijk te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:10

liberty schreef:

Volgens mij al vanaf F7 :) ?
Maar goed. KNHS en FNRS zijn niet te vergelijken... FNRS wordt inderdaad veel meer gekeken naar de ruiter i.p.v. de combinatie.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:30

daniella74 schreef:
liberty schreef:

Ben ik het niet helemaal met je eens. Je hebt wel degelijk een goede indicatie, wij kijken ook hoe het onderdeel gereden is. Als de F6 niet met torenhoge punten wordt gereden dan heb je in de B nog weinig te zoeken. In de B hoef je overigens ook nog niet compleet nagevelijk te rijden.

Wij organiseren zowel FNRS al KNHS, maar ik zie wel dat als mensen in de B geen nageeflijk paard hebben ze geen WP halen. Maar je moet inderdaad in de F6 al hele goede punten halen wil je in de B starten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:41

daniella74 schreef:
liberty schreef:

In theorie zou je gelijk hebben. Maar ik vind het verschil toch echt te groot om te kunnen vergelijken. Er wordt toch echt heel anders gekeken bij de KNHS en de FNRS. Ik zou eerder zeggen dat wanneer je torenhoge punten in de F12 haalt (beetje los vast op de gok, dus pin me er niet op vast), je het dan eens in de B kan gaan proberen. De mogelijkheid van de FNRS om na de F12 in de L1 te starten met een manegestartkaart ben ik dan ook erg tegen.

Maar nu krijg ik vast op mijn donder van de FNRS, want als jurylid hoor je het natuurlijk helemaal niet met de regels oneens te zijn. Dus dit is MIJN ervaring en wat ik in mijn omgeving zie.

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:26

Oké bedankt voor jullie adviesen !
Wij hebben ook sinds kort een FNRS manege, dus alles moet even wennen.
Ik heb zelf al wel onderling wedstrijd ervaring. En ik vond de B proefjes hetzelfde als de F6 proefjes. Er word alleen heel anders gejureerd en beoordeeld.

Ik heb mijn nieuwe pony pas een maandje dus ik wacht er nog wel lang mee en oefen gewoon op de manege met het wedstrijd rijden.
(heb geen fnrs paspoort).

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:32

Je hebt wel gelijk hoor, dat de F6 proefjes qua figuren misschien een beetje op een B proef lijken. Het verschil zit 'm vooral in de manier waarop de jury naar je kijkt en je beoordeelt.