Kür maken, bak 1 meter te kort

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oehlalala

Kür maken, bak 1 meter te kort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 15:25

Eind Augustus hebben wij een onderlinge wedstrijd van de rijvereniging. Ik ga dan een proefje + een kür rijden. Het lijkt me erg leuk om de kür te maken. Het rij gedeelte heb ik al klaar, nu moet ik alleen de muziek er nog onderzetten. Dit wilde ik doen door middel van de kür eerst te filmen, dan de muziek er onderzetten, en dan nog wat kleine aanpassingen doen waar nodig :)
Maar nou komt het probleem, onze bak is +/- 35x39,3. Die 35 meter is niet zo erg, dat kan je zo afzetten, maar op de lange zijde kom ik net iets minder dan een meter te kort.
Zou dit later bij het uitvoeren van de kür erg opvallend zijn? Of kan ik dan toch beter een bak van 20x40 in het land uitzetten? Of zou die meter niet zo veel uitmaken?

Unravelation

Re: Kür maken, bak 1 meter te kort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:44

Ik zou een 20x40 baan in het land uitzetten, het is anders erg lastig om je muziek kloppend te maken.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:48

misschien een idee om in je land een bak af te zetten met dezelfde afmeting als dat de bak is?
dan kom je tijdens de proef niet voor verassingen te staan omdat het allemaal toch net wat anders is als waarin je geoefend hebt

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:29

Of zelf de bak uitzetten in het land of de wedstrijdbak vragen of die een meter ingekort kan worden :P (alleen voor jou kur dan dit zal vaak ook geen problemen opleveren)

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:35

Is het niet mogelijk om je proef in de bak van de rijvereniging te proefrijden en te filmen? Dan rijd je in de bak met je juiste afmetingen en kan je daar de muziek onder zetten. :)*

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:37

Gewoon je hoeken iets kleiner rijden in de grote bak. En je hoeken iets ruimer in de kleine bak. Zo'n klein stukje merk je niet veel van denk ik.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:38

WD V -> MA omdat het om een onderlinge wedstrijd gaat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:58

Een meter merk je niet veel van hoor, ik weet niet hoe nauw het komt met die kür?

Hier hebben ze gisteren een kür die voor 20 x 60 bedoeld was in een 20 x 40 gereden. Hier en daar een voltetje erbij en geen probleem. Gewoon zorgen dat je de muziek goed kent. Vaak het filmpje kijken en de muziek luisteren dus.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 20:16

Simmie schreef:
WD V -> MA omdat het om een onderlinge wedstrijd gaat.

Ohw als het een wedstrijd is van een LR&PC moet het bij manegepraat? Vreemd want het heeft toch eigenlijk niks met een manege te maken?
Maar ik zal er in het vervolg om denken dan als ik weer zo'n soort topic maak :)

-Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik het eerst maar gewoon ga proberen in onze eigen bak (bak van de rijvereniging heeft ook niet de juiste afmetingen) en dan alles filmen. En dan op het laatst nog wel even goed oefenen in een 20x40 bak en kijken of er nog kleine dingetjes aangepast moeten worden :)
En het zal vast niet zo heel nauw komen met de kür, maar ik ben zelf nogal iemand die alles zo goed mogelijk wil doen :j

kristianneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:34

Ik zou gewoon in de 1 meter te kleine bak gaan rijden, die 0,7 meter merk je echt niet hoor.
Ik heb zelf een tijdje geleden ook een pas de deux gereden op muziek, als je merkt dat je iets voor de muziek loopt, gewoon beetje in houden.
wij hadden toen ook gewoon in een bak van minder dan 40 meter in de lengte getraind, kan prima :P

Veel succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 09:09

maakt echt niet uit
je maakt je muziek de combinatie, niet op de bak
als dat betekent dat jullie over een rondje 1 seconde korter doet dan normaal in een 20x40 bak, dan zul je het gewoon in de muziek wat moeten aanpassen