Daarna heel braaf mijn rondjes gedraaft, ze moet van de buurman mij nu op been rijden, hij zegt dat ik het baasje dan beter begrijp. Dat is ook zo, ik begrijp haar de laatste paar dagen wel beter, maar soms kan ik het niet laten om toch even vervelend te doen tegen baasje. Moet ze er maar rekening mee houden dat ik hengstig ben..

Daarna ging baasje van mij af, en zou meisje er even op gaan. Heel erg braaf mijn best gedaan, maar soms snapte ik het even niet. Ik ben een paar keer stil gaan staan, en heb me omgedraaid, en laten merken dat ik niet haar kant op wou, kan ik toch ook niks aan doen dat ik die mensjes nog helemaal niet begrijp??

Dus baasje er weer op, ja hallo baasje, nou heb ik toch wel genoeg gedaan, het is zo warm en je gaat maar door..

Baasje kreeg mij door en heeft een kleine stok gekregen van een ander meisje (aardig hoor) en heeft mij even een tik gegeven. Tsss geef jij mij een tik omdat ik niet meer wil, heb even gezwaaid naar de meisjes, kijk ik kan ook drammen net als jullie!

Daarna werd ik helemaal beloond, en moest ik nog uitstappen langs de weg. Ben braaf het pad afgelopen, want ik weet nog wel van de vorige keer dat probeerde om bij het huis te blijven, en toen heeft baasje mij flink doorgezet en gezegd dat het niet eng was. Was heerlijk op de weg, overal paardjes in het land, nog even een eng mensje in het land, maar het was het buurmensje dus dat was wel goed. We gingen naar een rotonde zei het baasje, ik kon hem al zien in de verte, er reden allemaal, ja wat zijn het nou, ze hebben geen echte hoeven, maar een soort rolhoeven. Denk niet dat het familie van me is, want met ze communiceren lukt me niet. Baasje besloot om op de plek van de rolhoevigen te gaan rijden en de rotonde te volgen. Er kwam zo'n ding aan, niks engs aan natuurlijk! Er zat ook een mensje in, nu weet ik zeker dat het geen familie van me is, mijn baasje zit toch ook niet in mij??? Allemaal gekke dingen op die rotonde met allemaal felle kleuren, nouja felle kleuren ben ik wel gewend, met de knalgele ding-met-haren-bak en wat dan nog meer spullen die baasje voor mij heeft gekocht! Ahh, we gingen alweer terug, ik vond mezelf zo stoer, heb me echt voorbeeldig gedragen zei baasje.
Toen moest ik weer aan de muur en pakte baasje een slang, geen echte slang natuurlijk wat denken jullie!?

Dag baasje, tot morgen!
Veel Hoefs van Rachel de Appaloosa.