Fietsen met je paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DearDarling

Fietsen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 11:28

ik wil gaan fietsen met mijn paard maar ik vroeg me alleen af of jullie dan heel zacht fietsen zodat hij kan stappen of kan hij gewoon draven?

Maxime

My_Lady

Re: Fietsen met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:29

Ik fiets ook met mijn paard.

Die laat ik gewoon draven naast de fiets(stappen ook)
Ik draaf niet te hard ze hoeft natuurlijk niet haar benen uit haar lijf te lopen :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:30

Ik fietste wel eens met een shetlander, wel een grotere maat, en die draafde gewoon naast de fiets.
Wel af en toe stappen tussendoor ;)

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:31

ik fiets met mijn shet, en we stappen draven en galoperen
hij is dit natuurlijk wel gewend en blijft braaf naast de fiets en schrikt nergens van

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:33

ik fiets ook met mijn pony. ik laat hem alle gangen lopen. stap, draf en soms zelfs galop. galop natuurlijk wel in de berm

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:35

Hey een nieuw wedstrijd onderdeel.
Fiets een proef. :D

Ik fiets nooit met een paard.
Ik vind het gevaarlijk.
Als je paard opzij springt of eens had trekt heb je met een fiets veel minder te vertellen dan als je loopt. :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:37

WD-V --> PP

iertje2valen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:38

Ik fietste eerder ook met mijn paard. Normaal gesproken schok ze nergens van, maar tot het moment daar was. Ze sprong boven op mij.
Gelukkig hadden we allebei niks. Maar ik doe het niet meer, want de kans is gewoon groot dat als ze opzei springen, dat ze met hun benen in jou wiel terecht komen, en dan dat met de gevolgen van dien.

_soraja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:44

ik heb 1 keer wel een "ongelukje" gehad. hij schrok ergens van en daar schrok ik weer van. toen liet ik hem perongeluk los. maar mijn pony is zo op eten gefocust dat hij na 2 meter stond te eten, gelukkig

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:46

Ik fiets ook met Flint, stap en draf. Laat hem altijd lekker doorlopen, maar houd wel goed rekening met andere weggebruikers.

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:46

Ik fiets ook soms met mn pony, stap draf en galop, vind ze super leuk. Er is hierover trouwens al eerder een topic geweest.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:47

Ik fiets hele tochten met mijn shetlander, maandag nog 10 kilometer gefietst. We draven eigelijk alleen maar en met een goede berm galoperen we heel veel, tot dat ik begin te merken dat ze echt moe is.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:49

vorame schreef:
Hey een nieuw wedstrijd onderdeel.
Fiets een proef. :D

Ik fiets nooit met een paard.
Ik vind het gevaarlijk.
Als je paard opzij springt of eens had trekt heb je met een fiets veel minder te vertellen dan als je loopt. :)

:)) _O-

Ik fiets ook met Jazz, stap draf en galop, gaat hartstikke goed je kan ook eerst oefenen op een klein grasveldje.

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:51

ik fiets eigenlijk nooit met mijn paard, maar ik denk dat als je het gewoon probeert en je paard trekt niet te hard dat het gewoon kan!

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 12:35

dankjewel voor jullie reacties :D

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:51

Wij fietsen ook zo nu en dan, meestal doe ik 10 min stappen, en de rest mag ze draven, galop mag ze niet aan de fiets, vind ik net even té. En we sluiten dan weer af met stappen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:54

Ik deed het met Darren ook vroeger, als jaarling stappend als ik ging verweiden. Als twenter langere stukken rechtuit, mooi draven en galoperen en gelijkertijd comando's geven. Als driejarige fanatieker en langer, met meer tempowisselingen ook.
Toen we gingen beleren kende hij alle comando's al (kon serieus de 1e keer aan de longe al overgang stap-galop :D) en hij had gelijk een fijne conditie en had al zoveel gezien dat we vanaf de 2e keer erop meteen naar buiten konden :D

Met Storm heb ik het ook weleens gedaan als jaarling; iemand op Darren rijden en ik met Storm mee op de fiets. Hij schrok alleen een keer ergens van in galop en toen sprong hij mij plat, ik lande dus op het asfalt en gleed nog een paar meter mee voordat hij stil ging staan (had longe eraan en hield vast whahaha). Koste me een paar blauwe plekken en een gat in mn rijbroek, heb het daarna maar niet meer gedaan...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 13:56

Ik ben van plan binnenkort te gaan fietsen met mijn verzorgpony... Zij heeft al eerder naast de fiets gelopen bij haar baasje, dus ik denk dat het weinig problemen geeft.
Heb ook al eens gefietst met een KWPN, die ging ook gewoon in galop naast de fiets.

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:18

ik fietste ook wel eens met me vorige paardje. Dan deed ik stap en draf en soms een klein galopje. Was wel fijn dat dat paard goed naar stem comando's luisterde dus ik hoefde niet als een idioot aan haar te hangen zodat ze stil stond.

Nu heb ik een ander paard maar die is pas 4 en kan nog wel eens lomp doen en opzij springen, dus daar ga ik het voorlopig nog niet mee proberen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:24

De wei van mijn paard is niet naast stal dus ik haal haar altijd op met de fiets. Meestal doe ik een drafje en soms wat stukjes stappen! :)

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:41

Ik fiets nu af en toe met mijn welshje.
Ze moet 't nog wel leren,want of ze wil soms te snel, en wil hard vooruit lopen, of ze staat ineens stil vanuit de draf,maar ben ook nog maar net bezig.
Ikzelf pas er niet meer op, dan is fietsen met je pony ook wel leuk om te doen, krijgt ze toch nog de beweging :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:42

Ik doe het nooit en te nimmer :n veel te gevaarlijk, dan loop ik er liever naast.
Blijft toch een vluchtdier, dus er kunnen enge situaties ontstaan als paard ineens opzij springt waar jij fietst.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:46

Welshcobfan schreef:
Ik doe het nooit en te nimmer :n veel te gevaarlijk, dan loop ik er liever naast.
Blijft toch een vluchtdier, dus er kunnen enge situaties ontstaan als paard ineens opzij springt waar jij fietst.

Ik fiets trouwens niet langs een drukke weg ofzo.
Moet er niet aan denken, met al die auto's en fietsers..
Mijn ouders wonen aan zo'n ruilvekavelingsweg, en daar komen dus niet veel auto's langs.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:47

Ik denk aan mijzelf en mijn pony: zelfs op een afgesloten stuk zal ik er nooit naast fietsen. Paard kan van de meest l*llige dingen schrikken en op de fiets kun je niet zo snel opzij stappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:52

Ik fiets met beide paarden. Mijn draver laat ik naast de fiets draven en mijn mini draaft en galopeert naast de weg.
Zo af en toe eventjes wat stappen.

Mijn paarden weten dondersgoed waar de fiets is en zullen er nooit en te nimmer op springen. Zouden ze dat wel doen ben je sowieso niet veilig bij paarden. 400 kilo wat in eens boven op je springt of je er nu naast loopt of fietst is levensgevaarlijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-09 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt