Ik had de andere 2 al vast en Patent wilde niet lopen, Laudine zei dat ik maar vast moest gaan en tegen pappa moest zeggen dat hij de DA moest bellen, toen ik voren was en de paarden in de stal had en ik achterom keek was Laudine er met Patent. Ze dacht dat de DA ook nog wel even kon wachten, dus ik heb gewoon pappa gehaald.
Die kwam naar buiten en we zagen eigenlijk niet zoveel vreemds aan hem, hij had een wat hoge hartslag en ademhaling en hij wilde niet eten

We dachten, we kijken het wel even aan, nou zodra hij in zijn stal kwam zakte hij door zijn benen en ging helemaal plat liggen. Toen gingen we met hem in de bak stappen, Laudine (of pappa) zag dat Joop ook niet meer at van zijn hooi, als joop niet eet is er echt iets helemaal mis...
Dus ik ging met Joop ook in de bak stappen en pappa belde de DA, de enige die nog lekker stond te eten was Vollie...
Maar kort daarop ging hij ook liggen, het was echt heel erg vreemd...
Dus had pappa Vollie losgelaten in de bak, maar na 5 min ging hij weer liggen, dus deed hij er een touw aan en ging ik maar met 2 stappen. Patent en Joop waren ook heel erg suf. Toen de DA er was heeft hij eerst naar Patent gekeken, ook hij begreep niet wat hij had, wel ontdekte hij dat hij geen darmgeluiden had en dacht daarom dat hij koliek had, maar wat precies wist hij ook niet. Toen heeft hij hem een darmverslapper en een pijnstiller gegeven en op stal gezet. Joop had hetzelfde, alleen nog een beetje darmgeluiden. Bij Voltrack leek het het minst erg, maar Vollie had 38.5, dat is toch tegen koorts aan?
Ze hadden allemaal hoge ademhaling en hartslag, maar wat ze exact hadden, het is een raadsel. Mamma is achter gaan kijken of er iets giftigs stond of iets waar ze heel veel aan hadden geknaagd maar ze heeft niks vreemds gevonden. Ik ga zo naar ze toe, gisteravond hadden Joop en Vol allebei koorts, maar ze hadden allemaal weer darmgeluiden. Heel erg vreemd...