Bij ons op stal heb je bijvoorbeeld dit stel mensen... ze zijn al eens van stal weggestuurd vanwege hun gedrag, en na een aantal andere stallen te hebben versleten zonder succes, zijn ze maar weer terug bij ons, jammer genoeg!!
Het gaat over een moeder wiens dochtertje zo`n "leuke" pony heeft, dat alles kan en mag. Tijdens ponyclub valt moeders geregeld de instructrice in de reden, de pony moet tien keer opnieuw aangesingeld worden, slof erom, slof eraf (meisje is misschien 8 ofzo...), sporen om, dan weer af... hindernis speciaal voor haar hoger etc etc... je kent het wel denk ik. Moeders zelf is geen haar beter. Ze heeft een erg leuk paardje (arm paard) waar ze bijna in de stal al op klimt en hem in de krul trekt. Van de week ging ik de bak in, en zij kwam de stal uitgeDRAAFD, paard in de krul, sporen erin, zodat ze nog net langs mij de bak in kon gaan en niet af hoefde te stijgen. In de bak werd er aan diverse mensen gevraagd of haar paard wel recht liep...

Om te eindigen toch nog maar een anecdote, als jullie het niet heel vervelend vinden...
Het was mooi weer, dus ik rij in de buitenbak. Zaterdags is er tegenwoordig springles, terwijl dat niet officieel is (bij ons staan rijvereniging en ponyclub lessen gepland, zodat het niet al te druk is). Ik ging dus rustig rijden, zie ik daar moeders en dochterlief al met balken sjouwen. O nee he, toch geen springles? Maargoed, dus wel, en even later sjeesden er 3 pony`s door de bak, niet echt onder controle, maar dat zal wel horen. Ik was net wat schouderbinnenwaarts aan het oefenen, maar moeders vond het nodig langs de hindernissen te gaan staan om dochterlief aan te moedigen nog hoger en harder te gaan. Ze stond dus in de weg, op de hoefslag! Dus ik verzocht haar elders te gaan staan. Nou, krijg meteen commentaar, wat ik wel niet dacht! Haar dochter had springles, en daar moest ze bij zijn.. natuurlijk precies op die plek.
Op een gegeven moment viel dochterlief van haar pony in de hindernis. Natuurlijk kon ik het niet laten stiekem te lachen, en volgens mij hadden ze dat door. Moeder boos op kind, kind geeft grote bek terug aan moeder, met als resultaat dat kind in de auto gezet werd door krijsende moeder! Hahahaha
Nouja, ik kan nog wel even doorgaan, maar laten we dat maar niet doen. Nog meer mensen zulk soort ervaringen??