Maar zo gezegd zo gedaan. Vrijdagavond de trailer al klaargemaakt en een flinke hoop kuil in het net gehangen. Zaterdag rond 11.30 uur was ik op stal. Kasmier gaf een heel lief begroetingshinnikje

Toen de auto volgestort was met m'n zooi heeft paps op het achterterrein de trailer aangekoppeld. Kasmier voelde dondersgoed aan dat er wat spannends stond te gebeuren. Hij dribbelde vrolijk mee. Hij stond met open neusje en oortjes naar voren te kijken toen hij de trailer zag. Paps moest nog de balk weghalen, maar Kasje had al zoiets van: 'Moet ik daar op? Oké, ik loop alvast'

Kasje dus nog even weggedraaid en toen in een kort bochtje voor de klep gezet. Meneer liep met een slap touwtje zo achter me aan

Merilyn en ik hadden besloten dat het maar Austerlitz moest worden. Dus om 13.00 uur hadden we bij Manege Austerlitz afgesproken. Aangezien Kasje vlotter laadde dan verwacht was ik er rond 12.40 uur al. Paps kan nog niet vloeiend achteruit steken met auto en trailer (E was een kado bij B

Inmiddels kwam Merilyn ook ter plekke met Ro. Snel (voor zover ik dat snel kan

Ons doel van de rit werd: zoek het ruiterpad

Ro liep heel erg braaf met een lekker lang teugeltje rond te sjokken. En Merilyn maar acrobatiseren om te laten zien hoe braaf ze wel niet was

Op een gegeven moment hobbelden we op een ruiterpad die tussen wat woningen doorliep. We zagen een veldje met honden. Merilyn zegt nog: 'Hier kunnen ze wat van schrikken' Er kwam nog een hond aangeraced op 't veldje en met z'n 2-en vanachter het hek (van die kleine soort Pinchers) trokken ze hun strotje open. Mèeeennn, wat een kabaal

Onderweg kwamen we wat bij elkaar geraapte dennentakken tegen die als hindernis gestapeld lagen. En nee ik heb niet gesprongen

Eenmaal terug op het terrein van de manege waren we wel toe aan een flink glas cola en een patatje. Ondertussen had Kasje al een complete emmer water in 1 keer leeggeslurpt en bietste steeds om patatjes

We kwamen bij de manege erachter waarom er gestapelde hindernissen op de ruiterpaden lagen. Jacht! Heel veel honden, toeters, heel veel ruiters, fanfare. Djeezzz, wat was ik blij dat we die niet tegen waren gekomen

Toen kwamen paps en mams weer aan en vervolgde de dag in teruggang richting Kas z'n bedje. Eenmaal op stal nog even afgeborsteld, dekentje lekker op, wortels, peer en muesli in z'n waffeltje

Dus conclusie: Kas laad nog altijd makkelijk, Kas is gek op bosritjes, ik ben gek op bosritjes en het is voor herhaling vatbaar

Nu hopen dat Kasje niet zo braaf was van het onder de indruk zijn en dat hij de volgende keer finaal aan de kletter gaat steeds

Een lang verhaal met een heerlijk gevoel geschreven! Tot de volgende keer mensjes!!!