Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 19:59

Oeh spannend!

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:09

Klinkt stom, maar veel paarden hier vind ik redelijk goedkoop qua prijs, netjes hoor!
Als ik nu internet afstruin naar mijn droompaard kom ik snel op prijzen van 5.000-10.000 euro, en dan zijn ze 3/4 jaar B niveau.
Heb kennelijk een dure smaak, al wil ik er wel graag de sport mee in. :Y)

De aan- en verkoopprijs van mijn verkochte pony zet ik liever niet op internet, vind ik wat te persoonlijk. ;)

Carmen
Berichten: 2626
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 20:13

Precies wat ik dacht Mowoah. Ik heb ook veel meer voor mijn paard betaald. Maarja, wil je wat, moet je er wat voor doen. :)

nobel1

Berichten: 980
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

oke, zitten jullie?

Voor Sil heb ik 900 euro betaald
Voor ysbrand 400 en radetzky 350.

Voor nobeltje heb ik destijds 6500 gulden betaald, dat is mijn duurste :D

SjakieXX
Berichten: 689
Geregistreerd: 30-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:52

CCindy schreef:
Wauw, wat een vooruitgang! Niet alleen qua lopen, maar het beestje ziet er ook veel beter uit :D


orienta schreef:
jazz merrie van 11 jaar
kon niet aan de teugel enzo
was als buitenritpaardje gebruikt
1800 euro

toen ik haar kreeg zag ze er zo uit:

Afbeelding

nu zo:

Afbeelding


ze is nu 13 jaar en rijd L2 met haar


Ik weet niet of de foto een vertekend beeld geeft maar op de eerst foto zie ik toch echt dat de staart de zelfde kleur als de manen heeft en op de tweede foto is het een zwarte staart?!

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar als dat zo is mijn excuses!

nolanlover
Berichten: 812
Geregistreerd: 26-11-08

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:54

mijn tinker was 2.5 jaar oud toen ik hem kocht, kon niks kwam zo uit engeland. 3500 euro met nieuw zadel en hoofdstel erbij.

TessaM
Berichten: 416
Geregistreerd: 20-11-08

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:58

Hannoveraan, 4 jaar, 1,68m, toen ik hem kocht pas zadelmak, heeft papieren, 1500 euro

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:02


xShanty

Berichten: 1932
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:03

3500 euro :+ Waarschijnlijk teveel, maar was op slag verliefd.
Merrie, 6 jaar, stond als 1.54 op paspoort maar is inmiddels 1.56m ,niet uitgebracht, ik zag er wel wat in maar ze was toen niet type sportpony, inmiddels wél :D Kreeg ik een kieffer zadel + hoofdstel bij, 3 winterdekens, vliegendeken, zweetdeken, stuk of 7 dekjes, halsters. Meisje hield er helemaal mee op (was al gestopt en dr verzorgster/bijrijdster deed haar..). Ze was wel wat dik.
Ze staat ingeschreven bij de Nrps, is New Forest x Arabier.
Heeft nog aantal bekendere arabierenhengsten in dr paspoort, en ook papa mikel is goed aangeschreven hengst.Op het moment gebruik ik alleen het hoofdstel en 1 winterdeken nog :+ Maar heb tot 2 weekjes terug wel altijd het zadel gebruikt, hebben we ingeruilt bij de aankoop van mijn dressuurzadel :)
Maargoed, we gaan voor elkaar door het vuur, dus ben nogsteeds super blij met de aankoop :D

Orchidee21
Berichten: 2154
Geregistreerd: 27-09-07
Woonplaats: Westerhoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:09

Vanons: gekocht als veulen voor 375 gulden..
verkocht als 3 jarige voor veel meer.
Afbeelding

Veronica fries x tuiger
gekocht voor 1100,- als 3 jarige onbeleerd.
verkocht als 3,5 jarige voor meer
Afbeelding

Black Jack
gekocht als 3 jarige voor 500,- euro
verkocht voor meer..
Afbeelding

Poike, gekregen als 1,5 jarige
voor weinig verkocht aan een liefhebber
Afbeelding

Orchidee gekocht voor 2000,- gulden als 2,5 jarige. Nu ruim 10 jaar later is ze onbetaalbaar en gaat ze niet weg.
Afbeelding

Ik zoek juist die paarden voor weinig met een verborgen talentje die nog uitgepakt moet worden (niet alleen sportief talent maar ook hoog knuffelgehalte.) En als ze bij mij betrouwbaar zijn gaan ze weer naar een goed baasje!

Tamara_H

Berichten: 1565
Geregistreerd: 10-05-06
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:14


Karinnetje
Berichten: 30
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:34

Ik heb 2000,- euro voor mijn 13-jarige merrie betaalt......

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:54

Voor mijn (toen 3 jarige) fjordenruin heb ik 1000 euro betaald(onbeleerd).
Voor onze (toen 5 jarige)dravermerrie hebben we 750 euro betaald(incl deken en hoofdstel).
En voor ons mini paardje(toen 4 maanden) hebben we 160 euro betaald.
Ze hebben alle drie stamboek papieren.

ylrebmik_dg
Berichten: 23
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:23

voor mijn ijslander merrie heeft ik buitengewoon weinig betaald een 1200 euro.. dit omdat ze een zwakke achterhand heeft en last van exceem heeft.. gelukkig is de achterhand erg. regelmatig rijden, maar niet te vaak en exceem is eigenlijk alleen op het hoofd en licht in de manen... heel goed te onderhouden, als met al ben ik er goed vanaf gekomen...

mijn singlefooter ruin van 2 heb ik 1500 euro neer mogen leggen, voor een gezonde, zonder gebreken gangenpaard is dit een normale vraagprijs

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:25

Die van mij heeft €15.000 gekost. Hij was wel beleerd, maar meer dan dat kon je het niet noemen. Als 3 jarige gekocht. Met papier. 1.70m hoog.
Foto's staat in mn profiel. Ras Holsteiner. Caproni x Lesanto.

Libera

Berichten: 3984
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:37

Jeetje wat een lage prijzen!

Hier beginnen veulens zo rond de 10.000 en een 3 jarige ben je zowiezo 20.000 kwijt voor een leuk beest met kwaliteit.
Zelfs Tinkers kosten hier belachelijk veel geld!
Er zijn ook wel goedkopere paarden maar daar is meestal iets mis mee (qua training of gezondheid, of het zijn ex- race paarden).
Arabieren, Qh, Paints en Appaloosas struikel je hier over en die kun je bijna niet kwijt al geef je geld toe :)

Mijn 2 jarige: zelfgefokt, zal nu zo'n 20.000 waard zijn
Amigo: PSG uitgebracht, gratis, heb 'm geruild tegen training.

Koper

Berichten: 30317
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:42

Mijn paard + zadel + nog wat andere spulletjes vonden de verkoper en ik toen ik hem kocht (maart dit jaar) 3600 euro waard.

Paard: Byr vom Schloss Neubronn x Laski frá Haeli, toen ik hem kocht te vet, totaal geen balans, drieënhalfganger. Netjes ingereden, daarna vier jaar door het bos gehobbeld, totaal geen conditie, zo krom als een hoepel. Ruin van negen jaar oud, opgenomen in veulenboek, geen spectaculair kleurtje (vos) Wel goede papieren, mooie bouw, superdraf (die destijds nog niet helemaal uit de verf kwam) en nette galop en geweldige uitstraling en dito karakter en hoeven. Ietsjes onzeker.

Inmiddels heb ik zijn zadel voor ruim 200 euro laten nakijken en opvullen, heeft het paard de basisenting gehad en zien zijn hoeven er alweer wat beter uit :) Hij kan inmiddels lopen zonder te hangen, struikelen, slingeren of wiebelen, sinds een paar weken ben ik bezig om de tölt er weer goed op te zetten (nu hij al rechter wordt) en over een paar weken zal hij voor het eerst worden uitgebracht (T8 en V5) Als ik 'm zou verkopen zou hij nog steeds in dezelfde prijscategorie vallen, het zadel zou ik dan apart verkopen.

In potentie zou hij met een betere ruiter dan ik wellicht netjes sport C kunnen lopen, maar hij gaat nooit meer weg ;)
Laatst bijgewerkt door Koper op 08-07-09 23:17, in het totaal 3 keer bewerkt

orienta

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:07

orienta schreef:
jazz merrie van 11 jaar
kon niet aan de teugel enzo
was als buitenritpaardje gebruikt
1800 euro

toen ik haar kreeg zag ze er zo uit:

Afbeelding

nu zo:

Afbeelding


ze is nu 13 jaar en rijd L2 met haar
[/quote]

Ik weet niet of de foto een vertekend beeld geeft maar op de eerst foto zie ik toch echt dat de staart de zelfde kleur als de manen heeft en op de tweede foto is het een zwarte staart?!

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar als dat zo is mijn excuses![/quote]


haha dat is een vertekend beeld het is echt hetzelfde paard!

Loezz

Berichten: 568
Geregistreerd: 10-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:37

1000..

Voor wel in de geschatte 20 paard dat echt alle dressuur snufjes kent, bijna compleet bomproof, heeft concour gelopen van + 1 meter, en super vriend voor kindjes is .. echt een mega paard, en dat voor super weinig! Dit omdat hij teveel eten enzo in beslag nam ^^

In het begin
Afbeelding
Afbeelding

en nu Afbeelding

en dit veulen gratis ^^
Afbeelding

had luizen, zware hoest en wonde aan de lip , nu perfect paardje! ( Maar inmiddels verkocht)

Nolzuet
Berichten: 35
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hoeveel heb jij betaald voor je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 23:43

KWPN ruin, 8 jaar, Z2 dressuur, 7000 euro.
Heerlijk bomproof paard, superlief.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:06

mijn overleden appaloosa merrie als 4 jr met veulen in de buik ,zo groen als gras voor 1450 euro.[ was in 2004 ]
en nu mijn half quarter als 9 jr western gereden voor 3000 euro
een koopje omdat hij weg moest ;) en ook omdat ik DE klik had die deze mensen zochten voor hun paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34711
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:06

Ik niks! Want hij is van mijn partner en doordat we vorig jaar in gemeenschap van goederen met elkaar getrouwd zijn is nu de helft van het paard van mij. Mijn man heeft hem 4 jaar geleden voor 1300 euro gekocht als 13 jarig paard, hij heeft M springen en M2 dressuur gelopen met winst en was Z startgerechtigd. Is bij allebei in het Z uitgebracht maar heeft hierin geen winst in gelopen. Paard is nu 17 en volgens een expert die hem laatst bekeek heeft mijn man er ooit een koopje aan gehad. Als we hem nu zouden verkopen zouden we er veel meer voor kunnen vragen, hij is namelijk veelzijdig inzetbaar (dressuur, springen en recreatief) bomproof en kerngezond. Is natuurlijk heel leuk om te horen maar hij blijft lekker bij ons. Mijn man kent hem namelijk al vanaf dat hij veulen was en heeft hem ook voor de vorige eigenaar gereden, dat schept toch wel een band. En ook ik kan inmiddels lezen en schrijven met hem, het voelt gewoon altijd safe en dat vind ik het allerbelangrijkste.

Het is trouwens het paard in mijn avatar.

Marlis

Berichten: 7244
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:13

Haflinger
Merrie
Mager
Geen papieren (vader en moeder wel bekend)
2.5/3 jaar toen
Al op gereden en al door mensen die niet wisten waar ze mee bezig waren. Kon zowat niks zelf niet normaal meelopen aan een touwtje of staan aan het poetshek.
900 euro voor betaald met alle spullen erbij. (die ik heb moeten vervangen omdat het zadel helemaal niet paste en het hoofdstel vast zat met stro touwtjes etc.)

Carliijn

Berichten: 2901
Geregistreerd: 28-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:17

wij betaalden voor onze haflinger merrie slechts 800 euro! Ze was toen 6 jaar,er werd niet veel met haar gereden maar nu een jaar later kunnen mijn instructrice en ik met zekerheid zeggen dat er een groot springtalent in haar schuilt!! :Y)

we denken dan ook dat we met wat oefening een geweldige springer hier hebben! wie had dat oiit gedacht voor die prijs! :+

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:20

Zo zie je maar weer in zo'n topic; Als recreatie/basissport ruiter hoef je geen kapitalen uit te geven om een leuk, gezond paard waar je veel plezier van kan hebben aan te schaffen. :)