nieuw dekje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien14

nieuw dekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 17:00

hoevaak kopen jullie bijvoorbeeld een nieuw dekje of iets?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:26

Nooit :D Dekjes en sjabrakken en pads enzo gebruik ik helemaal niet. En andere spullen eigenlijk alleen wanneer het echt nodig is, of als ik me verveel en wat wil knutselen. Dan fröbel ik bijvoorbeeld een neusriempje voor m'n paard.

Yannicke

Re: nieuw dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:40

Ik heb in principe voldoende dekjes, maar zie ik er eentje die ik heel graag wil hebben koop ik hem. Sommige dekjes zijn toch na een paar jaar aan het slijten.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:42

Dekjes heb ik voldoende,maar als ik iets leuks zie... :D

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:43

hestejente schreef:
Nooit :D Dekjes en sjabrakken en pads enzo gebruik ik helemaal niet. En andere spullen eigenlijk alleen wanneer het echt nodig is, of als ik me verveel en wat wil knutselen. Dan fröbel ik bijvoorbeeld een neusriempje voor m'n paard.

Heb jij niets onder je zadel liggen?

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:38

Tis ook geen verplichting he...met shabrak rijden,is alleen ter onderhoud van je zadel ;)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:40

Lijkt mij fijner voor je paard om met dekje te rijden.

Margot__X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:44

Ik heb genoeg spullen :D Maar als ik iets leuks zie koop ik het meestal :)

JeroenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:33

Ehm.. bijna nooit. Trainingdekjes zat en ze gaan gewoon in de wasmachine.. witte dekjes gaan na gebruik ook direct in de wasmachine.... die worden ook niet lelijk van kleur want ze zijn al wit. Als de donkere dekjes lelijk worden door het wassen maakt me dat niet uit, ze zijn toch maar voor training. gaat me erom waar ze voor zijn en niet voor hoe het eruit ziet

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:36

Ik heb een dekje voor de zomer, eentje voor de winter en eentje voor wedstrijden. Als die versleten zijn koop ik een nieuwe.

simone_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:52

Ik koop ze als ik weer een leuke zie, en dat gebeurt eigenlijk
te vaak ;)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:03

Lieszje schreef:

Helemaal niet, zolang je zadel maar van goede kwaliteit is (dus geen ruw leer) en je het goed onderhoud (dekje is enkel om het zadel tegen het zweet te beschermen)

Pyralis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:34

Mariska_R schreef:
Dekjes heb ik voldoende,maar als ik iets leuks zie... :D

Hier hetzelfde! Kan me haast ook nooit inhouden als ik in de ruitersportzaak loop, kom altijd wel met iets thuis, meestal een dekje... Gelukkig is die zaak niet vlakbij anders wordt het nog een dure hobby! :+

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:38

als ik een leuk dekje zie koop ik hem of als ik andere leuke spulletjes zie. Ben nu van plan een paar dingetjes zelf te maken :P

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:57

zit met hetzelfde probleem: teveel leuke spullen.
gelukkig zijn er niet zoveel grote winkels in de buurt, maar internet wel.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:02

als ik of iets nodig heb, of iets leuks zie of als ik een koopje kan doen. bv een dekje voor 10 euro dat anders 35 euro kost...
gelukkig dat zo'n verkopen maar 2x/jaar georganiseerd worden

nu stop ik wel een tijdje met dekjes kopen, heb er 12 voor 1 paard
ook halsters bij de vleet, maar ben van mening dat je dat nooit te veel kan hebben, vorig jaar nog halster met touw en vliegenfrontriem voor 2.50 kan je toch niet laten liggen als het er na 1 seizoen niet meer utiziet, was het z'n geld toch nog meer dan waard, niet?

Evelien14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 21:41

ik koop niet zo heel vaak wat.
ik ben nu wel hard opzoek naar een zadelkast.
mijn spullen zitten op dit moment in een kruiwagen :D
maar ik had mijn kast al verkocht. ik dacht, nou ik heb zo een nieuwe, er staan er zat te koop.
ja dat is ook zo maar het moet wel een beetje dichtbij zijn. ik ga geen 2 uur rijden om een kast op te halen.
dus al weet je nog iemand.
maar het moet ook een kast zijn met het liefst 2 zadelsteunen erin. ( 1 is opzich ook goed)
en een beetje breed. de vorige kast die ik had was 60 cm breed maar daar paste me zadel niet in.

heel lang verhaal wat eigenlijk helemaal niet bij die onderwerp past maarja, ik denk, als hier nou iemand kijkt die een kast te koop heeft :9

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:44

Ik koop er alleen 1 als er 1 versleten is :D
Heb er momenteel 4. 2 dezelfde merk pads, een bruine en een zwarte. 1 die net wat dikker is dan de andere, maar die vond ik zo onwijs mooi.
En 1 die ik cadeau heb gehad van een stalgenootje.
Dus voorlopig helemaal niets.

Al moet ik me wel beheersen als ik een mooi dekje zie hoor! Ik vind het gewoon teveel geld om vaak een nieuw dekje te kopen. Dat geld besteed ik dan liever aan iets wat ik nodig heb.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 06:03

hoe vaak? hou ik niet bij, maar de ene keer 4 in de week en dan weer een maand niets.. of nouja niets... dan koop ik wel peesbeschermers o.i.d. :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:53

Mizora schreef:
Lieszje schreef:

Helemaal niet, zolang je zadel maar van goede kwaliteit is (dus geen ruw leer) en je het goed onderhoud (dekje is enkel om het zadel tegen het zweet te beschermen)

Zo'n dekje broeit alleen maar, helemaal met dit warme, klamme weer. Het zweet blijft er ook in zitten, dus de tweede, derde enz. keer dat je het gebruikt leg je oud zweet op je paard :r waar je zonder dekje geen last van hebt. Bovendien vind ik het een vreselijk geklooi om zo'n ding goed glad onder het zadel te krijgen. De onderkant van mijn zadel maak ik iedere week schoon, en ik rijd zo'n 4 keer in de week. Nou scheelt het ook wel dat het ding van geweldige kwaliteit is, het is 10 jaar oud en het leer is nog steeds heel goed en mooi soepel :) Ik heb een leren singel, ook die onderhoud ik goed. Zo'n singelbontje vind ik namelijk ten eerste onhandig om bovenstaande redenen en ten tweede is het geen gezicht.

Waarom zou je wel een dekje onder je zadel doen, alleen omdat het van leer is? Mijn hoofdstel is ook van leer en daar doe ik ook geen lapjes onder. En voordat jullie roepen dat het zweet in de vulling trekt: die wordt regelmatig gecontroleerd door een heel goede zadelpasser, bovendien is het leer oud genoeg en goed onderhouden, waardoor zweet er heus niet zomaar doorheen gaat ;) Een dekje zou ik ook niet gebruiken omdat dat zachter zou zijn voor mijn paard, mijn ros heeft namelijk een vachtje, en dat is zacht genoeg. Bovendien... past mijn zadel goed!
Dekjes en sjabrakken heb je echt niet nodig, die dingen stammen uit het leger, op een dekje kun je namelijk borduren bij welk regiment de ruiter hoorde. Zoiets heb ik als recreatieruiter helemaal niet nodig ;) Daarnaast vind ik die dingen schandalig duur, ik kan mijn geld wel aan wat nuttigers uitgeven.
Laatst bijgewerkt door Koper op 04-07-09 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

leonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:57

elke 3maanden:P eigenlijk te veel!!

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:06

ik ook als ik een leuk dekje zie:P
gelukkig houdt me moeder me soms tegen haha:)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:08

te vaak moeten ze maar niet zoveel nieuws en moois maken

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:10

Te vaak

Wel 1 in de 2 maanden zoieso, meestal veel vaker.

Maar dat beland allemaal in de wedstrijdkast, omdat ik thuis gebruiken zonde vind :=

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:15

pff, ik heb nu iets van 23!!!!! dekjes!! ik had er eerst 4 voor Mariska(mn eerste grote pony/klein paard) en toen kochten we er nog een grote pony bij, Brenda, daar kregen we 18 dekjes bij, en later kreeg ik er ook nog een van iemand, dus ik koop zeker geen dekjes meer!

ik heb wel laatst een hoofdstel gekocht, omdat ik die ZOOO leuk vond, maar nu mag/ga ik niets meer kopen(uitgezondert voer/ snoepjes en nodige dingen enzo!)