. Ben sinds vorig jaar oktober ook trotse baas van een prachtig fjordenhengstje van inmiddels 2,5 jaar. Heb helaas geen idee welke afstamming aangezien hij uit een natuurgebied is geplukt bij ons in de buurt. De kudde die daar loopt moet 1 keer in de zoveel tijd uitgedund worden omdat het gebied niet groot genoeg is voor een onbeperkt aantal fjordjes. De boswachter, waar mijn andere paard (een arabiertje
) staat, vond het een goed idee om ze te verkopen ipv te slachten. Dus, 2 fjordjes werden verdoofd, in een trailer gepropt en ergens in een wei gedumpt. Totaal niet te benaderen natuurlijk. Uiteindelijk is eentje verkocht en de ander naar onze wei verplaatst. Op 100 meter afstand rende hij nog weg. Toen kwam na 2 maanden de conclusie dat als hij aan het eind van de week niet verkocht zou zijn, hij alsnog naar de slacht moest. Ik vond het zo erg dat hij dit allemaal had mee moeten maken om dan toch nog als frikandel te eindigen, dat ik hem zelf maar gekocht heb. Heb hem tot Ziggy gedoopt.Ze hadden hem een halster aan gedaan bij die eerste verdoving. Dat begon al aardig strak te zitten en moest dus eigenlijk echt uit. Best lastig bij een paard dat onbenaderbaar is.
Naja het heeft vooral heeeeel veel tijd gekost allemaal, maar inmiddels is zijn oude halster uit, kan ik hem gewoon aaien en knuffelen (het is een enorme knuffelkont) en kan hij zijn voor voetjes geven. Een nieuw halster of touwtjes is nog een enorme stress factor, dus dat zijn we langzaam aan het oefenen. Hij stopt zijn neus al in het halster voor een paar seconden.
Dus ach, echt een geval apart!! Vind hem zelf erg mooi, hij is vrij kort en nu al rond de 1,43. Prachtige wild streepjes op zijn benen en een enorme haardos waar mijn arabje jaloers op kan zijn
. Hij heeft gangen waar alle andere paarden in de wei jaloers naar kijken, een uitgestrekte draf, echt ongelooflijk, net of hij zweeft dan
. Een galopje dat er perfect uitziet en hij kan zo kort draaien dat ons enige western paardje in de wei hem met geen mogelijkheid kan blokken
!Het is wel nog de bedoeling om hem te castreren eigenlijk omdat hij in een groep staat waar ook een merrie in staat (kweet het, hij kan al dekken, maar tot nu toe gebeurt er niks) maar goed, alles op termijn.
Naja hoop dat iemand het leuk vindt het verhaal van mijn knul te lezen, vind het zelf altijd wel leuk om te vertellen
! En als er nog tips zijn om met hem om te gaan ofzo, altijd welkom!!!