hai Morgen gaan ik en mijn vriendin naar stal reelear om ons ruiterbewijs te halen, hopen we Ik heb al eens eerder hier iver iets opo deze site gevraagd en iedereen zei dat het super makkelijk was Maar tja als je nou een lastige pony hebt .....Daarom vraag ik jullie om tips wat te doen als ie op de weg wegrent of wat als ie echt niet langs iets raars wil en hoe ver kan je gaan want ik kan wel afstappen en er rustig langs lopen enz. maar zo'n examinator vindt dat vast niet goed......ofwel weten jullie het? b.v.d
eveline_B
Geplaatst: 10-04-03 10:21
Die pony's daar zijn echt wel mak. Ze moeten zo vaak voor het ruiterbewijs, dat ze de route onderhand wel kennen. En als je pony raar gaat doe gewoon rustig blijven en doorzetten. Zeker niet afstappen als je pony ergens niet langs wil, dat is het domste wat je kunt doen tijdens een buitenrit. Succes!
Pauline
Geplaatst: 10-04-03 11:52
Je moet je"verstandig" gedragen, dus als hij onrustig wordt hem kalmeren en probeer voor dat hij zich zogedraagt hem al onder appel t hebben staan. Beetje sturen, beetje met teugels spelen, zodat hij let op jou. Succes
citalover
Geplaatst: 10-04-03 11:53
absoluut niet afstappen dan ben je gelijk gezakt. tenminste dat was bij mij op de manege wel zo als je pony vervelend doet gewoon een tik geven ofzo en verder negeren.
succes
fjordentinker
Geplaatst: 10-04-03 14:19
ja bij mij zeiden ze ook dat je 'nooit' moet afstappen.... op je examen zal ik dat ook niet doen als ik jou was Ik zou als je pony vervelend gaat doen hem goed te 'begeleiden' (niet meteen in elkaar gaan meppen dus ) en als het echt niet gaat hem achter een ander zetten ofzo maar ik denk dat ze wel braaf zullen doen toch?
Mar1986
Geplaatst: 10-04-03 14:38
Ik ben mijn ruiterbewijs kwijt, dus ga binnekort maar eens bellen of ik een nieuwe kan aanvragen, hoop ut, anders baal ik echt wel!