Even de cap promoten... wat een ravage

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:27

Ik vind de cap niet zo heel mooi en fijn zitten. En als het heel warm is wil ik hem nog welleens weglaten. Maar ben er wel een keer afgevallen en ik viel eronder en kreeg een trap na tegen mijn hoofd maar godzijdank had ik toen wel een cap op anders zat ik hier misschien niet meer.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:40

Ik rij ook altijd met cap.
De cap heeft ook het gezicht van een vriendin van mij gered. We reden over de straat en haar paard ging rennen, in de bocht schoof hij onder uit (vanuit de galop) paard en (gelukkig maar) de cap waren behoorlijk afgeschaafd, en de klep van de cap van eraf.
Haar cap heeft een paar littekens bespaart denk ik.....

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 13:42

Ik rijd bijna nooit met cap. Het is zelfs zo erg dat ik niet eens een cap op stal heb liggen.
Alleen bij jonge of onbetrouwbare paarden zet ik een cap op en op wedstrijden.
Ook als ik een stukje hoger dan een meter ga springen, rijd ik met cap.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-03 14:12

Ik rij ook met cap ik ben er ook eens afgevallen en toen was ik erg dankbaar dat ik hem op had. de cap was na de val op het asvalt flink bescahdigd maar mijn hoofd was nog heel.
de caps van tegenwoordig vertileren heel goed dus dat is geen excuus vind ik.

Apple

Berichten: 76199
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:34

Ik heb niet eens foto's van mijzelf te paard zonder cap Haha!

Is ongeveer hetzelfde als autogordels. Die vergeet ik ook niet.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 13:54

Bij ons op de manege is het verplicht om met cap te rijden. Als je hem bent vergeten mag je niet een sop je pony klimmen.
Rijd alsjeblieft allemaal met cap, je moet je hele leven nog met datzelfde hoofd doorbrengen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 16:56

ik rij altijd met cap.
Ik had een keer les, en bel had geen zin om te werken. Ze zette het op een lopen en ging in volle gallop op de muur af. Zij wende net af, en ik knalde rechtdoor tegen de muur. Ik had gelukkig een cap op. Hier zat een hele barst in, ik ben blij dat ik een cap opgehad. Er zat een hele barst in, dus die heb ik weggegooid. Ook ben ik met deze cap al een keer overde kop geslagen met een pony. Toen ben ik naar het ziekenhuis gebracht. Daar zeiden ze ook al dat ik geluk had gehacht en een cap droeg. Du sna twee van deze vallen was hij niet meer veilig.

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 20:09

hier gaat ie dan......ik moet bekennen.... dat ik niet eens een cap heb. Party!! De laatste keer dat ik hem volgens mij gedragen heb was toen ik een van mijn paarden inreed (die nu 16 is). De keren dat ik er vroeger vanaf viel en wel een cap droeg, lag de cap vaak 15 meter verder dan ik- maar stop niet gelijk aanvallen ! Ik geeft toe dat ze vandaag de dag veel betere caps hebben (vroeger was dat zo'n vaal plakkerig ding met een elastiekje) Ik weet het, ik zou het eigenlijk moeten doen Schijnheilig , maar mezelf kennende zou ik toch hem de helft van de tijd vergeten (net zoals ik de voordeur wagenwijd open laat staan als ik ga rijden in het bos -terwijl het een natuurlijke reflex is om de deur af te sluiten als je met de auto weg gaat)
zwak excuus, dat weet ik Haha! en voor m'n eigen bestwil, dat weet ik ook

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:26

Ik rij ook (bijna) altijd met cap. Ik heb een nieuwe cap, zo'n championnen-lichtgwicht-veiligheidscap, weetjewel... en in het begin vond ik dat soort caps echt afschuwlijk, maar nu vind ik ze juist mooi (jaja, echt waar Haha!). En ik vind het ook geen excuus meer om te zeggen dat ze zo warmen & zweterig zijn met het warme weer, want tegenwoordig heb je van die caps met van die ventilatie-gaten erin.

Dress
Berichten: 4
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:47

Ik vind die nieuwe caps met al die kleurtjes best leuk staan Haha!

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 18:24

De nieuwe caps vind ik een hele verbetering, al heb ik wel rondjes op m'n voorhoofd als ik hem af doe Haha!
OP sharir rij ik nooit met cap, dom ik weet het, maarja op de een of andere manier kan ik het m'n eigen niet aanpraten om hem toch op te doen.
Nu de laatste tijd rij ik veel lessen op de manege (op andere paarden) en dan rij ik wel met cap, maarja is ook verplicht natuurlijk Haha!
Toch zou ik het anders misschien ook wel doen, vooral met de springlessen, omdat het vreemde paarden zijn.
Toen we net die nieuwe (nouja zijn nu al weer een aardig poosje oud) veiligheidscaps hadden gekocht deed m'n zus hem een keer op met sharir, om hem uit te proberen.
En wat denk je, hij schoot opeens naar de andere kant van een boom en zijn klapt met d'r hoofd tegen de boom, dat was wel heel toevallig en ze was heel blij dat ze haar cap op had. Maar de keer erna reed ze weer zonder Verward
Maarja daar kan ik niets over zeggen want ik rij hem ook zonder

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 23:34

Ik ben er 3 jaar geleden in april op straat een keer afgevallen ZONDER cap en brak spontaan mijn neus en kaak. Had een hersenschudding, en mocht daardoor 6 WEKEN!!! Niet paardrijden. Dat was zo'n kwelling dat ik altijd een cap draag tijdens het rijden. Dan maar niet zo charmant. Gellof me als je je neus breekt zie je er veeeeeel oncharmanter uit!

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:13

masja schreef:
Ik ben er 3 jaar geleden in april op straat een keer afgevallen ZONDER cap en brak spontaan mijn neus en kaak. Had een hersenschudding, en mocht daardoor 6 WEKEN!!! Niet paardrijden. Dat was zo'n kwelling dat ik altijd een cap draag tijdens het rijden. Dan maar niet zo charmant. Gellof me als je je neus breekt zie je er veeeeeel oncharmanter uit!


sorry mas maar nu ga ik je een beetje pesten ik heb de laaste tijd niet echt meer een cappie gezien toen je op Ionica ging zitten Verward

Niet dat ik een cap draag op Ionica maar ik vertrouw Ionica voor de volle 200% en ja het blijft een dier maar toch op Gaiata gaat mn cap op net als op de manege en in de winter en strakjes op Roldana ook weer!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-03 10:16

Oud topic Lachen