Datmoor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Datmoorpony

Datmoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:14

Ik krijg misschien een datmoor van mijn moeder en ik zit drie jaar op paardrijden is dit genoeg ervaring
ik heb vandaag met de pony een buiten rit gemaakt dat ging goed zelf in het water geweest

Maar mijn andere vraag is hoeveel ben jij kwijt aan alles aan zadel hoofdstel dek enz.

floorsil

Re: Datmoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:20

als ik jou was zou ik je instructrice vragen om samen naar een pony te zoeken. ik weet niet of je al verder verstand hebt van paarden en weet hoeveel tijd je er aan kwijt bent, en of je alles al goed uitgedacht hebt want een pony nemen is makkelijk maar onderhouden is een anderverhaal. ik zou het allemaal goed bespreken. een dartmoorpony is opzich wel een makkelijk ras, waar je veel van kan leren. ik zou me eerst nog wat verdiepen in alles qua stalling, voer, vakanties, dierenarts, hoefsmit,enz of miss is het handing om eerst een verzorgpony te nemen zodat je eerst een beetje wat leerd over het verzorgen en weet of je dat echt leuk vind.
succes en hopelijk komt er over een tijdje een pony

Datmoorpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 21:22

Ik heb wel een paardje verzorgd als verzorg pony een tijdje maar ik vond een eigen pony toch wat leuker en ik heb aardig wat boeken gelezen
Mijn lerares von dat de pony bij me past
Wacht ik geef de link van de fokkerij zijn naam is Diezel
http://www.dartmoorpony.nl/pagina5.html

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:57

wij hebben er ook 1: prince. echt schaapmak. maar ik zie op die link wel dat ie nog doorgereden moet worden, let je daar wel op?

Datmoorpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 08:18

Ja, Mijn lerares die is hem aan het trainen :)daardoor ben ik op diezel gekomen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:02

kadet van dezelfde site is heelleuk en lief :)

naco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 11:03

wij hebben op de manege ook 2 dartmoor pony's staan:P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:47

Het lijkt me een hele leuke pony om mee te beginnen. Als je lerares hem kent is dat al een voordeel, zij kan wel beoordelen of hij goed bij je past, ook qua niveau. Zorg dat je goede begeleiding krijgt ook. Dartmoors zijn leuke pony, veelzijdig ook. Zadel, hoofdstel en dek zijn vaak maar een eenmalige aankoop. De prijzen varieren nogal. Je hebt al mooie hoofdstelletjes voor 50€, je vind er ook voor minder, maar best een goede of middenkwaliteit nemen. Qua dekens moet je eerst zien of je pony een deken nodig heeft. Een dartmoor kan perfect zonder. Het zijn sterke, winterharde pony's. Tenzij je hem wilt gaan scheren, maar dat vind ik eigelijk enkel nuttig als ze s winters serieus doorgetraind worden. Zadelprijzen varieren, neem een goed merkzadel, laat het aanmeten door de zadelmaker ook. je kan er ook eentje tweedehands gaan zoeken, maar zorg dat er dan iemand kan checken of het wel goed ligt. Als je hem koopt, veel plezier ermee.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:11

Onze Dartmoor komt ook bij stal vd Langewiek vandaan, een heel prettig en betrouwbaar adres. :j

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:31

Verplaatst van TAO naar YRT.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:39

Veel plezier met je paardje. (L)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:07

even offtopic: het is daRtmoor ;)

Voor dat je een paardje koopt moet je goed nadenken waar je aan begint, niet alleen de spullen en pony zijn duur, maar wat daarbij komt! Bijv. hoefsmid (6-8 weken), inenting, hooi, voer, stalling, ev. veearts en dergelijke. Allemaal maandelijkse kosten. Als dat allemaal rond is, zou ik pas verder gaan kijken naar een pony en spullen. Een goed zadel is duur, maar mischien kun je bij de pony het zadel erbij kopen.