wat zal ik nu doen

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:08

hallo bokkers

ik heb al een tijdje een leuke new forest op het oog, ben een keertje wezen kijken en hij was gewoon harstikke leuk en lief...
omdat ik in kop van overijssel woon en hun in brabant, kon ik moeilijk afspreken.
mijn vriend werkt veel en ik heb geen rijbewijs.
ik heb toen weer een keer moeten afbellen, en toen vroeg ik of ik dan een week later mog komen, met de antwoord dat hij dat niet wist want de pony kon dan wel weg zijn.
nu een week of 4 a 5 later(vandaag dus) heb ik hun weer een mailtje gestuurd of dat hij er nog was.
en hij was er nog!!! ik helemaal blij.
dus ik vertelde mijn vriend dat die er nog stond en wat we nu moesten doen.
want het zit zo...

we willen een huisje gaan kopen in hasselt(overijssel) die hebben we al op het oog, maar moeten nog gaan kijken enz
zijn achterneef wilt de huis betalen(centen zat) dus qwa geld hoef ik het niet te laten.
maar de pony die ik op het oog heb is nog onbeleerd, is in april 3 geworden.
maar me vriend wilt dus nog niet dat ik een pony aanschaf omdat we dus gaan verhuizen...
daarna zou het wel mogen.
maar dan is die weg
wat moet ik nu doen.

mijn idee is om de pony in een trainingstal te laten beleren, en dat hun hem dan daar weer op het land zetten tot ik daar woon en stalling heb
brand losss

Nickeltje

Berichten: 28269
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:23

VVDD > PP

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:24

thx wist niet waar het moest staan

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:32

Een achterneef die even je huis betaald, das makkelijk..en wie betaald de hypotheek, gas water en licht en jullie levensonderhoud? Werk jij? Werkt je vriend? Een paard op een trainingstal zetten kost bakken met geld..

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:34

mijn vriend werkt. inderdaad zijn achterneef betaald het huis voor ons... wij betalen dan een soort huur zeg maar exclusief water gas en licht... ik werk niet nee

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:39

En wat nou als je vriend en jij ooit uit elkaar gaan? Dan sta jij op straat, zonder huis, zonder paard..ik zou niet zo afhankelijk willen zijn van een man..ik zou op eigen benen willen staan en dus ook wanneer het uit gaat dat ik niet meteen mijn beest ook nog eens moet inleveren..(hij is juridisch gezien niet eens van jou aangezien je vriend hem zal onderhouden) Ik zou er nog maar eens heel goed overna denken als ik jou was..

SANNExREBEL
Berichten: 119
Geregistreerd: 06-11-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:41

Ik zelf vind het onverstandig om nu een paard te kopen .
Ik vind niet dat je nu het paard de zekerheid kan bieden dat het dier verdiend .

Persoonlijk zou ik eerst alles lekker op rolletjes laten lopen en zorgen dat jij zélf voor dat huisje én voor het paard kan zorgen .
Dan pas kan je ervoor kiezen om een paard te kopen .

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:42

ik heb een wajong( ik betaal dus mee met de boodschappen. water gas en licht) paard koop ik zelf, de rest betaal ik ook zelf..
en dan krijg ik zeker weer antwoord op. tja als je paard kan rijden kan je ook werken, maar dat is niet in dit geval anders had ik dat ook wel gedaan. zit niet voor niks 24/7 thuis te vervelen.. sorry wou dat even gezegt hebben;) ik vraag dus ook niet over de kosten van alles want daar heb ik wel rekening mee gehouden, maar gewoon wat jullie zouden doen in deze situatie

Schuur_

Berichten: 4922
Geregistreerd: 09-08-05

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:45

Als je het paardje zelf kunt onderhouden zonder afhankelijk te zijn zie ik niet in waarom je het niet zou moeten doen. Tijdens de verhuis kan je het paardje op de trainingstal zetten en staat hij niemand in de weg.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:46

Je hebt niet voor niets een Wajong en ik zal dat dan ook zeker niet zeggen :n Ik zou nog even wachten..wacht eerst maar tot je zelf lekker op je plekje zit en ga dan aan een paard denken!

_Marianne
Berichten: 1705
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:48

Niet kunnen werken, is niet kunnen paardrijden, in mijn ogen. Oftewel: ga eerst lekker verhuizen (zorg dat alles op papier staat, ook met neeflief), zoek lekker een baan en als je alles op orde hebt, zoek dan een paardje.

Succes!

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 20:50

het is voor mij meer ontspanning en iets waar ik graag mee bezig ben, voor een verzorgpaard voel ik niet veel voor...
ik wil gewoon lekker me ding doen en me ei kwijt..
ik heb ook slechte ervaringen gehad met 2 paardjes en hier zat er gewoon lekker de klik in... vind het sonde eigenlijk als ik hem niet zo nemen,... maarja net zoals jullie zeggen eerst het huisje dan een paardje.. zegt me vriend ook al.. maar zal er niet iets van een tussenoplossing zijn haha

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 20:50

_Marianne schreef:
Niet kunnen werken, is niet kunnen paardrijden, in mijn ogen. Oftewel: ga eerst lekker verhuizen (zorg dat alles op papier staat, ook met neeflief), zoek lekker een baan en als je alles op orde hebt, zoek dan een paardje.

Succes!


Dat vind ik echt zo'n lompe opmerking..sorry hoor! Een vriend van mij heeft een hersentumor gehad, kon dus niet werken maar die jongen had dus altijd maar in zijn bed moeten gaan liggen en wachten op de dood!? Oordeel niet als je niet waar je over praat! Je weet niet eens WAT ze heeft!

_Nadia_

Berichten: 2659
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 21:01

_Marianne schreef:
Niet kunnen werken, is niet kunnen paardrijden, in mijn ogen. Oftewel: ga eerst lekker verhuizen (zorg dat alles op papier staat, ook met neeflief), zoek lekker een baan en als je alles op orde hebt, zoek dan een paardje.

Succes!

Wat een onzin zeg!
Ik ben zelf 3 jaar lang arbeidsongeschikt geweest door een zware depressie, en nee werken ging echt niet, zodra ik daar alleen al aan dacht zat ik met zware paniekaanvallen. Het feit dat ik toen een pony had heeft mij gered, juist door die uren lange buitenritten kon ik alles op een rijtje zetten en ben ik zo omhoog geklommen. Inmiddels ben ik deze depressie deels te boven (ik heb ook borderline, en ben daar voor in behandeling) en werken lukt weer, maar wel vanuit huis, zet mij in een kantoor met vreemden en ik heb een groot probleem.
Een pony heb ik inmiddels niet meer (heb 2 kinderen en ben zwanger van de derde) maar ik mis het zeker wel om even mijn hoofd leeg te kunnen maken. Ach wie weet, als de derde is geboren..

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:07

met jou kan ik een handje schudden haha

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Re: wat zal ik nu doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 07:57

Ik noem het een eigen keus, maar wat ik wel zou doen was een begroting maken hoeveel gas, licht, water, huur en het paard maandelijks zou kosten en of je dan nog wel geld over houdt. Je moet ook rekening houden dat je zelf ook eten moet kopen. En het beste is dat er maandelijk ook wat over blijft zodat je dat kunt sparen voor als er met spoed iets gedaan moet worden. Bijvoorbeeld paard naar de dierenarts, wasmachine stuk enz.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:16

Ik zou toch eerst verhuizen en daarna een paard kopen.
Er lopen echt ZAT paarden rond waar je een klik mee hebt.
Ga anders eens rondkijken en kijk eens bij een pony die bij je in de buurt te koop staat. Niet vergelijken met die andere, maar gewoon oprecht kijken.
Dan zie je misschien in dat er geen handvol maar een landvol paarden te koop staan :D en dan is de druk er een beetje vanaf.