Al heel lang was er twijfel bij mij of ik er wel goed aan deed om hem te houden, helemaal nu ik zo met die kleintjes bezig ben "hangt hij er maar een beetje bij"..... Hij kan niet met de kleintjes in de wei, dus hij staat altijd apart, en nu er in mei nog 6 van die kleine monstertjes bijkomen zal er gewoon steeds minder tijd komen om Japik de aandacht te geven die hij verdient, hij staat gewoon te vaak stil, heeft geen kameraadjes bij zich in de wei om mee te spelen en te kroelen en hij verdient gewoon beter dan dat.
Als ik voor Japik een goed tehuis heb gevonden ga ik op zoek naar een leuke pony om mee te mennen van rond de 1.40m, die kan dan bij de kleintjes in de kudde lopen, zodat die zich niet verveelt als er een keer weinig tijd is om te mennen/trainen, en qua stalling en alles zal het er gewoon een heel stuk gemakkelijker van worden, voor mezelf, en voor Japik zal het veel beter zijn als hij een tehuis krijgt, bij mensen die veel met hem doen en waar hij de aandacht krijgt die hij verdient.
Het is niet zo dat ik er helemaal niks mee doe, we gaan elke week gewoon naar les, we maken buitenritjes als we kunnen, maar 2 of 3 keer in de week iets doen en voor de rest maar gewoon een beetje " staan te staan" omdat hij geen speelmaatjes heeft vindt ik niet goed.
Het zal me veel moeite kosten om hem daadwerkelijk weg te doen, maar uiteindelijk zal dit voor ons beide beter zijn denk ik....