Leasepaard (Limburg)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dondeyne

Leasepaard (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 14:49

Omdat het momenteel voor mij niet mogelijk is weer een eigen paard te nemen (ik begin volgend jaar met mijn co-schappen), ben ik erover aan het denken om een paardje voor een aantal dagen in de week te gaan leasen. Dit omdat ik het gevoel heb met een manegepaard niet 'verder' te kunnen, iets wat ik wel graag ook de komende drie jaar wil totdat ik weer een eigen paard kan kopen. Daarom heb ik een paar vraagjes die ik helaas niet met de zoekfunctie kon vinden :Y)

- Hoe hebben jullie je leasepaardje gevonden?
- Leasen jullie bij een manege of is het een verzorgpaard tegen betaling?
- Hoe veel betalen jullie?
- Wat mogen jullie (niet)?
- Wat zijn de voorwaarden?
- Wat voor niveau heeft jullie paard?

- En voor de mensen uit Limburg: weten jullie maneges/stallen die paarden leasen? Het kan zowel in de buurt van Schinveld/Maastricht, maar zelfs daar zou ik echt niet weten hoe.. Ik heb ook al verschillende malen op markplaats gekeken maar daar vind ik ook niet echt iets. Als ik het echt wil gaan doen, kan ik natuurlijk altijd nog advertenties plaatsen maar alle tips zijn welkom ;)

Alvast bedankt!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:37

Ik rij momenteel het paard van een vriendin en draag hiervoor bij in de kosten. Om je vragen te beantwoorden:

Nadat ik gestopt was met mijn vorige bijrijdpaard heeft de eigenaresse/ vriendin van me. Ondanks dat ik had gezworen om nooit meer op paarden van andere mensen zou stappen, kon ik dit niet weigeren.

Dat laatste dus.

Ik denk een bedrag dat te verwaarlozen is als je het vergelijkt met het leasen van een paard. Ik rijd de ene week 2 dagen en de andere week 3 en dat vind ik prima zo. Ik kan het nu lekker combineren met werk en andere "vrijetijdsbestedingen"

Uuhm, volgens mij bijna alles, maar ik doe wel alles in goed overleg. Als de eigenaresse iets niet wilt, doe ik het ook niet.

Ondanks dat we het nooit zo hebben uitgesproken, ga ik er vanuit dat de enige voorwaarde is dat ik het paard verzorg alsof het mijn eigen is. Wat voor mij overigens vanzelfsprekend is. En dat ik ook rijd op de afgesproken dagen, natuurlijk.

Z1, dus ik kan er behoorlijk wat van leren en rijd ook eens per twee weken met haar een les.

Ik weet dat je op manege Galop in Kerkrade altijd paarden kon leasen. Zelf heb ik dat nooit gedaan, dus het fijne weet ik er niet van. Anders zou je Solvej hier op bokt een pbtje moeten sturen. Ik weet dat zij in het verleden een pony geleased heeft daar.
Volgens mij zijn er genoeg paarden te vinden. Ik hoor namelijk best veel eigenaren om me heen "zuchten" dat ze geen goede bijrijder kunnen vinden. Ik werd vorige week nog gevraagd voor een Fries, maar daar ben ik niet op in gegaan.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:44

Mijn dochter heeft vroeger een lease pony gehad op manege Galop in Landgraaf/Kerkrade (ligt net op de grens) Zij verhuren/leasen daar nog steeds paarden en pony's.
Voor prijzen moet je even op hun site kijken. http://www.manegegalop.nl/index.php?id=25 ( http://www.manegegalop.nl/)
Pony kon zij gewoon als haar eigen pony beschouwen. Verder kwam er dus ook niemand anders op (werd dus niet ook nog door anderen gebruikt/geleased)
Lessen waren bij het leasen inbegrepen. DA kosten en hoefsmid, workuren waren voor onze rekening. Als pony niet beviel /landurig ziek werd oid kon hij/zij altijd ingeruild worden (daar gelukkig nooit gebruik van hoeven te maken).
Kosten van leasen was inclusief stalling en voer.
Succes ermee.
Laatst bijgewerkt door Imala204 op 20-06-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:45

Ik heb gereageerd op een advertentie op marktplaats.

Ik heb een leasepony tegen betaling, maar wel particulier en niet via een manege.

60 euro per maand.

Ik lease Vera voor drie dagen in de week en mag in principe alles met haar doen op die dagen. Kan ik een keer niet ruilen we dagen om en andersom ook. De regels zijn heel beperkt. Ik ben lief voor het paard en doe geen gekke dingen, en zo houden we elkaar tevreden. Ik rijd veel buiten, dat is ook allemaal prima.

Nouja, de voorwaarden.. ik betaal voor Vera dus heb gewoon mijn drie dagen. Verder geef ik haar op die dagen eten, zorg ik dat haar stal aangeveegt is en dat de spullen netjes verzorgt worden. En dat ze ook weer netjes op het land komt te staan als ik naar huis ga. Weinig regeltjes dus.

Vera kan in principe best een B proefje lopen, maar wij rijden geen wedstrijden. Ik denk ook niet dat dit er toe doet, en dat je wat niveau betreft een beetje water bij de wijn zou kunnen doen bij het zoeken. Vaak zijn er hele leuke pony's en paarden te lease, die niet al netjes op bepaald niveau lopen..maar wel willen leren en snel dingen oppikken.

Zoek via internet eens op manege's bij jou in de buurt. Manege Limburg intikken bijvoorbeeld. Kijk hier op bokt ook even een aantal pagina's af bij verzorgpony's aangeboden en gezocht en kijk op marktplaats! Plaats ook zelf advertenties hier op bokt en op marktplaats en eventueel op de manege's bij jou in de buurt. Gewoon een beetje brutaal zijn en een nette advertentie maken waarin duidelijk staat wie je bent, wat je te kunt en wat je leuk vind..en breng dit op een manier waarop niemand meer nee wilt zeggen..omdat je veel te bieden hebt!

Nancy0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:30

Onze manege pony's , zijn allemaal tot beschikking voor de lease!
Bij een manege!
Een pony rond de: 380,- tot 420,- (hangt ook af van wat de pony kan!)
zit bij; pony als eigendom beschouwen! dus jij zorgt alleen voor de pony.
Zadel krijg je erbij, hoefsmit, dierenarts etc. word (na de 1e maand) door manege eigenaar betaald.
Een paard rond de: 450,- tot 500,-(hangt ook af van wat het paard kan)
zit bij; pony als eigendom beschouwen! dus jij zorgt alleen voor de pony.
Zadel krijg je erbij, hoefsmit, dierenarts etc. word (na de 1e maand) door manege eigenaar betaald.
Eigelijk ALLES!
Het paard/pony als eigendom beschouwen!
En je mag 2x in de week in de groepslesswen meerijden.
Je hoeft neit uit te mesten neit te voeren!
Als je met het paard/pony op vakantie wil of op buitenrit wil, moet het wel even overlegt worden met de eigenaar van de manege.
Het paard voldoende beweging geven en goed verzorgen!
Mijn leasepony, loopt ong. op L niveau?!

dondeyne

Re: Leasepaard (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 09:37

Superbedankt allemaal voor alle tips! Ik zal zeker eens meer info gaan zoeken over Manege Galop, want dat is vrij dicht in de buurt.

@Nancy0: waar lease jij je pony ergens?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:04

Verplaatst van TAO naar VP.

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:17

Stoeterij Engwegerhof ^^. Zijn wel merendeels friezen.

Daar leasen ze geloof ik. Maar daar ben ik niet zeker van.

wizzwizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:43

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:44

zoek je nog steeds een paard om te lease

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 21:03

Nee, helaas. Is ook al een heel oud topic en heb inmiddels zelf weer een nieuw paardje. Toch bedankt voor je reactie!