Rijden zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChefsSpecial

Rijden zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:40

Wat zijn jullie ervaringen?

Danique07

Re: Rijden zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:43

Misschien iets meer duidelijkheid in je vraag. Wat wil je er precies van weten etc?

Ik vind rijden zonder zadel zwaar vervelend ;)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:46

Ik heb vandaag zonder zadel gereden, om het eens te proberen.
Mijn pony loopt best verend, en zolang je achterover blijft zitten en ontspant gaat het goed. Een beetje oppassen in de voltes, want dan kun je nog iets scheef glijden. Als je niet kunt ontspannen kun je gaan tellen, praten of gaan zingen. Dan ontspan je. Ik ben er vandaag alleen wel afgevallen omdat ze bokte bij het aanspringen in galop, dus meer kan ik niet vertellen. ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:48

Het rijden op zich vind ik maar niets.. er eens een keertje op gaan zitten en een drafje, galopje of sprongetje vind ik oke.. maar het echte rijden.. Neen bedankt :)

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:52

Ik vind het super, ik merk dat mijn zit er zeker wel van verbeterd. Heb zelfs afgelopen week zonder zadel een sprongetje gemaakt. Maar erg serieus rijden is het dan natuurlijk niet.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:53

Ik kan de galop haast niet eens uitzitten laat staan springen hahaha

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:54

Ik heb het een paar jaar geleden weleens gedaan, uit pure pissigheid omdat mijn zadel was gestolen, maar doe mij maar een zadel!
Op een warmbloed kan de ruggengraat trouwens oncomfortabel hard zijn....

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:57

@ Danique
Ik vind galop fijner dan draf. :D Komt omdat je in galop iets minder hobbelt. ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:00

Ik vind 't wel lekker/fijn/leuk etc. Maar moet ik wel zeggen ik heb een lekkere brede haflinger die héérlijk zit en die heeft geen uitstekende ruggengraag. Doe ik wel 't liefst/alleen met m'n broek waar ik op m'n kont kunstleder heb want anders jeukt 't behoorlijk :P Ik kan alles doen en blijf gewoon netjes zitten. Draf vind ik het minst comfortabel. Maar gaat op die van mij ook prima :j Ik heb trouwens ook wel eens gesprongen over een laag sprongetje. En toen kon ik ook prima blijven zitten. Maar m'n paard en ik evenmin zijn nou niet bepaald springers dus wij houden 't gewoon op bosritjes :+

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:03

ik heb ook paar weken geleden poging gedaan om er zonder zadel er op te stappen geen optie als ik alleen ben :Y) maar wel lachen :P ben er een paar x bijna afgedondert.. :P verders rare sprongen blijf ik wel zitten.. maar springen zie ik niet zo zitten eingelijk ik rijd een fries.. maar die kan nog best wel springen en soms ook heel hoog :\ dus dat doe ik wel met zadel :Y)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:02

Ik rijd ongeveer 1 keer in de 2 weken een keer zonder zadel. Leuk voor de afwisseling, en ook goed voor mijn zit en houding.
Ik vind het altijd lastig, omdat ik best en smalle pony heb! Al merk ik wel dat het steeds beter gaat! Ik kan zelfs al op de volte galopperen! alleen de overgang van galop, en dan opeens weer draven vind ik ontzettend vervelend :+

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:08

is super voor je zit, ga binnen kort een zonderzadel naar buiten, lijkt me ook leuk alleen het probleem is dan dat als ik er af moet (weer is bang voor iets of zo dan draait ze om en gaat ze stilstaan, vooruit is weg). soms kan ik er opspringen maar soms ook niet.
als je gaat springen laag beginnen
Halstertouw om de hals wil ook wel werken.

Siskiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:17

Met mijn vp rij ik ook veel zonder zadel. Dat is een ijslander dus dat zit ook comfortabel. Draf en galop lukt ook gewoon, maar springen begin ik nog maar niet aan want dat heb ik ook nooit met zadel gedaan met haar.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 11:22

Voor de afwisseling vind ik het leuk om zonder zadel te rijden.. gewoon 1x in de 2 weken een uurtje ofzo,
Ik heb ook wel eens zonder zadel buiten gereden, en dan lekker galoperen langs de weg.
En wat Nell_ al zei, voor de houding is het erg goed.. en voor je buikspieren :p en de overgang van galop naar draf is erg hobbelig haha, vooral op een niet breede pony!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 20:51

haha, ik heb toevallig deze zondag op mijn tinker gereden alleen toen hij eenmaal doorhad dat als hij snel een stap opzij zetten dat ik dan begon te glijden bleef hij me er maar af proberen te krijgen soo. irrie *D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:01

nijntjuh94 schreef:
haha, ik heb toevallig deze zondag op mijn tinker gereden alleen toen hij eenmaal doorhad dat als hij snel een stap opzij zetten dat ik dan begon te glijden bleef hij me er maar af proberen te krijgen soo. irrie *D

wát bedoel je hiermee?

Ik hou van zonder zadel rijden :D . Het verbeterd je zit en je buikspieren :) .
En het is leuk voor de afwisseling :D .

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:05

Ik rijd echt het liefst zonder, mischien was ik in mijn vorige leven wel indiaan haha.

Een bokje, springen, galoperen, hard draven, het maakt me eigenlijk helemaal niet uit.
Voor mijn gevoel zit je juist dichter op je paard, je kant je benen er beter aan houden, en je voelt veel beter wat er gaat gebeuren. :)

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:21

gewoon uitstappen vind ik geen probleem maar op mijn verzorgpaard moet ik niet meer gaan doen want ze heeft een hele hoge schoft dus doet een beetje pijn

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:18

sinatjuhh schreef:
gewoon uitstappen vind ik geen probleem maar op mijn verzorgpaard moet ik niet meer gaan doen want ze heeft een hele hoge schoft dus doet een beetje pijn

Op je bips zitten! :D Dat leer je daar wel van! :+

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:29

Toen ik er op wou gaan zitten viel ik er eerst aan de andere kant er af!daarna stond ie op me teen. Toen ging het wel. alleen met draf glij je er bijna af. tenzij je een goed evenwicht hebt :P

xlenngp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:04

Ik vind af en toe zonder zadel rijden heerlijk! Ik heb een jaar lang zonder zadel moeten rijden op mijn verzorgpony omdat zijn zadel niet goed lag en de eigenaresse er niks aan deed. En ik kan ook gewoon zonder zadel serieus dressuur rijden:)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:11

toen ik mijn vorige pony nog had ree ik zo beetje 2 jaar zonder zadel galop draf springen dressuur maar ook buiten alles ook bitloos super vond ik het!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:14

Ik wilde ook ff uitrijden zonder zadel maar hoe kom je erop!?
Ik had me paard steeds naast hoge dingen stilgezet maar stilblijfen staan hoo maar, en ze vond sommige dingen weer eng dus toen hadik het maar opgegeven. Iemand een idee ? (voor als er niemand is om te helpen) Paard is 1.68 dus eropklimmen met een sprongetje lukt me ook niet

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:16

gewoon leren dat ze ergens naast stil staat
maby handiger met een wortel of derg erbij?
gaat daarna dan zo makkelijk

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:17

Stilstaan lukt normaal wel maar ze vindt het op de 1 of andere manier eng om dicht bij een tafel oid te staan ze werdt echt helemaal onrustig...