Eigenpaard of paard huren voor Deurne?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMaschax

Eigenpaard of paard huren voor Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:01

Hoihoii

Ik heb hier voor eerdere topic's gehouden met de vraag of ik mijn oude lievelings paardje van 20 zou moeten kopen,
Bijna iedereen zei dat ik dat niet moet doen en ik heb me daar dus bij aangesloten.

Maar mijn vraag nu!

Is het handiger om een Eigenpaard te kopen?
Of is het beter om een paard te huren want eigenpaard is best wel prijzig maar Huren ook :?
Wat moet ik nou doen? Wat zouden jullie doen?

En als ik zelf een paard aanschaf aan welke eisen zou volgens julie een goed allround paard die mij ook nog veel kan leren voldoen?

Groetjes. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Scum op 17-06-09 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodig bold en italic verwijderd

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:53

Citaat:
xMaschax Onderwerp bericht: Re: Te oud voor NHB Deurne? Geplaatst: 14 jun 2009, 19:05

Reacties: 7
Bekeken: 197

Op de site staat :

Eisen eigen paard:

*
Rijpaard gefokt
*
Min. 5 jaar oud
*
Stokmaat min. 1.60 m
*
Voorbereid op 1 meter parcours
*
Geen beperkingen in de basisgangen
*
Gezond
*
Handelbaar

Er staat niks van leeftijd tot ...

groetjes

Famke29

Re: Eigenpaard of paard huren voor Deurne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:24

Zet eens een oproepje op Markplaats o.i.d. waarin je een paard te huur/leen vraagt... Wie weet! Maar moet een paard niet al op een bepaald niveau lopen voor Deurne??

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:28

Hee,,

Het kost beide veel geld daar heb je gelijk in! Maar een eigen paard kopen lijkt mij de best optie! Je kunt wel een paard huren dat kost veel geld, maar dan steek je er weer veel geld en moeite in en als je klaar bent met school of je stopt met huren moet je het paard weer weg doen en is al je moeite en geld weg. Als het je eigen paard is inversteer je erin maar blijft het wel van je zelf en kun je er veel plezier van hebben:D Dat lijkt mij het beste;) Maar je moet vooral doen waarvan jij denkt dat het het beste is !!

Succes!

XX

keet87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 02:23

Ik zou kopen, omdat je bij Deurne ook veel leert over de band tussen jou en je paard/pony. Dus dan is het een goede investering om al vast een eigen paard te hebben. Dan heb je er namelijk ook nog wat in de toekomst aan.
Verder is het gewoon heel moeilijk om een goed paard/pony te vinden om te kunnen lenen. Want ik denk niet dat er veel mensen staan te trappelen om hun paard/pony intern op Deurne te zetten.

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 02:27

Ik zou ook een pony kopen, je hecht je toch aan een dier, en idd zoals hierboven, ik denk ook niet dat veel mensen hun paard gaan verhuren, voor Deurne..

Bottom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:22

Ik zou een paard kopen. Niet alleen kun je er een uit zoeken die qua karakter goed bij je past. Ook kan je eventueel je paard na de opleiding weer goed verkopen en ben je in weze je geld niet helemaal kwijt. Zeker als het nog een wat jonger dier is!
En als je er nog steeds net zoveel plezier van hebt hoef je na de opleiding er geen afscheid van te nemen! Ook wel zo fijn!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 06:52

--> YRT

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:09

Ik zou idd met de andere mensen meegaan. :))

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:12

Als je de mogelijkheid hebt absoluut kopen! Net was al gezegd is je steekt zoveel tijd, liefde en geld in een paard van een ander en uiteindelijk ben je het allemaal kwijt..ik heb 10 jaar voor anderen gereden en iedere keer werd het paard weer onder mijn kont verkocht dat ik nu ook de keuze heb gemaakt voor een eigen paard..en dat voelt zoveel beter! Je hoeft geen verantwoording af te leggen..jij bepaald want het is jouw paard!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:12

Ik zou er 1 huren, de manier waarop ze op dit moment gestald zijn zou ik mijn eigen paard niet aan willen doen. Je kunt ook een schoolpaard huren.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 01:35

Ik zou ook huren. Als je je eigen paard hebt wil je daar toch op je eigen manier mee omgaan en je eigen dingetjes mee doen. Daar is op Deurne de vrijheid niet voor (kom maar eens aanzetten met bitloos en barebackpad). En inderdaad hoe ze nu gestald worden zou ik ook m'n eigen paardje niet aan willen doen.

Huren dus!