Dat kan niemand je zo vertellen. Stalling op een pensionstal kan variëren van 150 euro in de polder tot 300 euro in de randstad, voor dezelfde voorzieningen. En hetzelfde geldt voor de andere opties: er is veel minder land in de stedelijke gebieden, dus automatisch betaal je er dan ook veel meer voor..
romy_b
Geplaatst: 13-06-09 23:48
ik kan je wel vertellen dat een landje waar je alles zelf moet doen het goedkoopst is, maarja dat is vrij logisch.
Ik had mijn paarden eerst op een pension stalling staan. Heb ze nu aan huis maar kan je eerlijk vertellen aan huis is het goedkoper. aangezien je nu geen stal hoeft te huren
horsse_
Geplaatst: 23-06-09 19:51
Aan huis is zeker goedkoper,
Anoniem
Geplaatst: 23-06-09 20:15
aan huis is goedkoper, maar dan moet je ook meer zelf moeten doen (voeren, mesten, ect.)
Er zijn zoveeel dingen waar het van afhangt dat je het zo niet echt kan zeggen denk ik. Bovendien een paard aan huis bijvoorbeeld is denk ik het goedkoopst, maar een huis waarbij een paard gestalt kan worden.....
Het hangt af in welke regio je woont, de ene regio is goedkoper als de ander.
Ik denk zelf dat een paard aan je huis het goedkoopst is, dan komen er geen voerkosten bij, en voor jezelf ook geen vervoerskosten/vervoerstijd. Je moet dan alleen wel meer zelf doen, (paard op het land zetten bijvoorbeeld)
Het goedkoopst je paard stallen.. verdraaid, met een touwtje aan een lantaarnpaal binden staat er niet tussen!
Er is geen antwoord op deze vraag..
Steentje
Geplaatst: 25-06-09 12:11
Dat hangt van verschillende factoren af.
Als je een eigen weilandje hebt, aan je huis, en je doet alles zelf, lijkt mij dat dat het goedkoopst is. Maar niet iedereen heeft die 'luxe' natuurlijk.
Mijn hypotheek lasten voor de wei+de kosten van jaarlijks hooien (oftewel wintervoer) komt overeen met een jaar lang plaatselijke pension boer voor 1 paard. Ik heb er 2 lopen op het land.
Geen van de opties Eigen land is duur in aanschaf en dat heb je er niet zo 1,2,3 uit.
Wat voor mij het allergoedkoopste is? Land en stal huren van natuurmonumenten. Ben dus wel zelf baas, maar kost mij niet zoveel per jaar. (terwijl zij bv wel de sloten onderhouden, hekken en buitenste omheining).
Het hangt ervan af waar je woont.. op sommige plaatsen betaal je 350 euro aan stalling en op andere plaatsen 100 euro.
happytime
Geplaatst: 25-06-09 20:08
op een eigen weiland is goedkoper,heb zelf daar ponys staan, alleen voerkosten,hooi,maar wel veel heen en weer reizen in de winter.(ze hebben wel een loopstal)in de zomer weidegang. paarden staan bij iemand prive thuis,extra stallingskosten,eigen hooi, stro en voer en ook zelf voeren, mesten enz, dus ook extra kosten met de auto (ben te lui om het te fietsen wat wel mogelijk is ) hiervoor stond ik in pension,tja wel duurder maar minder reistijd en zorgen. maar ben zo erg tevreden,zelf alles doen is leuker (mijn vriend denkt er anders over)en voor mij betaalbaar.