Gebruiksaanwijzing :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Gebruiksaanwijzing :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 20:38

Waarom leveren ze bij shetjes niet een gebruiksaanwijzing? :D
Besloot mn mini eens lekker te wassen(dus flink het haar eraf gerost zoveel mogelijk,en soppen maar!).
Ging verleden jaar prima,en geen enkel probleem.
Nu werd hij bij het afspuiten plots heel opstandig,hoeven schrapen,bijna omhoog komen etc.
Snapte er geen bal van,en had zoiets van niet aanstellen ventje! :(
Toen hij wilde trappen,heeft hij een flinke tik op zn ronde billetje gekregen!
Naderhand vroeg ik me dus echt af,wrm hij zo reageerde.....en plots viel het kwartje! |o
Verleden jaar heb ik hem gewassen met een simpele tuinslang...en sinds een paar maanden zit daar een spuitkop op!(hij kent die wel van het hoeven afspoelen,maar blijkbaar was de wasbeurt ermee teveel?).
Hij heeft zowieso een gloeiende hekel aan water en plassen,maar begreep dus eerst niet waarom hij zo raar deed met wassen.(verleden jaar ging prima met alleen de slang).
Met droogstappen dook hij bijna in mn nek,toen hij een boodschappen karretje voorbij zag komen...
PPffff,wrm word er geen standaard gebruiksaanwijzing geleverd bij shetten? :+
Voelde me naderhand wel schuldig toen ik besefte dat die sproeikop de boosdoener was....
Maar aan de andere kant,hij werd wel kalmer na een vermanende grote mond en bijbehorende tik toen hij wilde trappen naar me...
:?

TeeGee

Re: Gebruiksaanwijzing :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:52

SMP > VVDD

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:55

Janflicka: Was jij je mini vaker of was dit de eerste keer?
Dan is het namelijk geen wonder dat hij zo reageerd.....

Gewoon een kwestie van vaker doen en je geduld bewaren ;)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:58

ik denk dat je het precies goed hebt opgelost. je shet zal het wel wat eng hebben gevonden, maar dat is geen reden tot trappen of wat dan ook! en over die spuitkop...het lijkt me sterk dat dat de boosdoener was. Ik denk dat hij het gewoon niet vaak genoeg meegemaakt heeft...gewoon wat meer oefenen dan wordt het steeds makkelijker

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 09:00

Daar ben ik het ook mee eens Rena...... :j
Trappen tollereer ik ook nooit...om wat voor reden dan ook...

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 22:14

Ik heb hem verleden jaar ook gewassen(geen enkel probleem!).
Het is dus niet dat hij wassen niet gewend is,hij is bijna 7 en al heel wat keertjes in het sop geweest(maar toen was hij nog niet van mij).
Verleden jaar werd hij van mij,en heb hem toen dus ook gewassen.
Vandaar dat ik dacht dat de sproeikop mischien het probleem was,want verleden jaar gewoon de slang erop gezet.
Hoewel ik ook twijfel of het om de sproeikop ging,want daar spuit ik zn hoeven ook mee af,en dat kent hij dus ook wel.
Maar dacht dat hij het mischien eng vond,op andere delen van zijn lijf.
In ieder geval,vond ik steigeren en trappen niet gepast(ook al is het uit onwennigheid).
Dus vandaar een pets op zn billen.(kon net zn hoef ontwijken,dus mn reactie was meteen klets).
Pas later bedacht ik wat er aan de hand kon zijn geweest. ;)
Hoewel ik even spijt had van de harde aanpak,ben ik er nu eigenlijk toch wel blij mee.
Hij weet meteen dat hij ongeacht de situatie heeft te luisteren...(meneer is erg koppig en dramatisch aangelegd) dus daarin meegaan zou de situatie verergerd hebben denk ik?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 22:15

Vind ik ook hoor......gericht trappen mag gewoon nooit.
Je hebt het goed aangepakt vind ik....

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:44

ja je hebt juist gehandeld vind ik...

maar toch denk ik dat hij het wassen niet vaak genoeg meemaakt en daarom het een beetje eng vindt...als je 1 keer per maand je pony afspuit zou die er meer aan wennen en ik denk dat ie het dan minder eng gaat vinden...maar ja als het niet nodig is, is het ook weer zoiets om je pony telkens af te spuiten!

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 00:21

Rena100 schreef:
ja je hebt juist gehandeld vind ik...

maar toch denk ik dat hij het wassen niet vaak genoeg meemaakt en daarom het een beetje eng vindt...als je 1 keer per maand je pony afspuit zou die er meer aan wennen en ik denk dat ie het dan minder eng gaat vinden...maar ja als het niet nodig is, is het ook weer zoiets om je pony telkens af te spuiten!

Afgespoten word hij bij erg warm weer wel vaker...(het is nooit een liefhebber ervan) maar doorstaat het zeg maar...
Maar dat gaat iets sneller als wassen,en dus echt grondig spoelen.
Wat de reden ook was,deze keer was meneer het niet eens met zn wasbeurt,en dat mag natuurlijk.
Maar trappen of omhoog komen is het andere uiterste....
Uiteindelijk was hij toch de pineut,want afspoelen moest nu eenmaal,de shampoo zat er al op via de spons.
Dus ja ik had zoiets van doorzetten,anders heb je straks een pony in paniek,en met nog resten shampoo erin.
Maar zag het ook niet zitten om een hangende pony aan een halster te hebben,die welgemikt een trap uit begon te delen.
Op dat moment dus maar opgetreden,en later bedacht wat de reden kon zijn(toen hij veilig in zn stalletje door het vlas ging rollen) :(

heidiLOVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:32

Kan zijn dat hij er gewoon geen zin in had :Y) ze kunnen toch soms zo dwars zijn! Natuurlijk kan hij de sproeikop wel een beetje eng vinden. Vaak zijn dat wat hardere stralen maar dat ligt er ook aan hoe je die hebt afgesteld..