Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ik heb die van mij in een opwelling gekocht, en dat is niet de beste manier, dus het is goed dat je er over nadenkt.
) en denk ik persoonlijk dat ik vanzelf wel een tegen een geweldig paard 'aanloop' , mijn ervaring met het laatste is dat als je het niet overhaast het vanzelf wel een keer gebeurt (en anders neem ik erg veel paardenvrienden mee voor veel verschillende meningen want een paard uitkiezen lijkt me echt zo vreselijk moeilijk..).
Daarnaast heb ook ik het mooiste, liefste en geweldigste paard niet kunnen kopen, pech dan, daar kan ik niks aan doen en ik ben niet van plan om het mijn leven te laten beheersen en zo een hoop leuke dingen te missen. Je reactie naar pienb vind ik eigenlijk niet kunnen TS.
en als je die één voor een oplost valt het allemaal wel mee, en van tevoren kun je toch niet weten wat je te wachten staat
Toen mijn eerste kat bij mij in huis kwam wonen zag ik ook overal spoken, dat bleek achteraf helemaal nergens voor nodig te zijn. De aankoop van een dier/paard is een grote stap, en als je die eenmaal hebt gezet zul je zien dat het allemaal best losloopt
ris schreef:En ik wil absoluut geen ouder paard 2 is het maximum ik wil een jong paard waarmee een band is op te bouwen en waarbij je op elkaar kunt zijn afgestemd (niks tegen oudere paarden maar dat wil ik gewoon absoluut niet)
Citaat:En ik vroeg geen adviesen ik vroeg gewoon hoe jullie je paard heben gekocht!
arm toekomstig paard ris schreef:Superwoman wie zegt dat mijn lichaamstaal niet goed is?
Ik heb op verschillende fokerijen gewerkt en paarden ingereden ik heb ook verschillenden cursusen gevolgd enz enz.
En ik weet wel zeker dat ik een jong paard zou kunnen opvoeden aangezien het niet de eerste zou zijn alleen is het dan nu mijn eigen paard.
En nogmaals ik vraag om ervaringen van andere mensen en niet om adviesen.
Gelukig zijne r wel een aantal mensen die dat begrijpen
Citaat:Voor een band moet je een klik hebben en die weet je ook pas na een half jaar maakt dan niet uit of hij 2 of 10 is.
Het naar elkaar toe groeien gaat volgens mij het best met een paard waar je echt een klik mee hebt, of dat nu een jonkie is of een oma van 30jaar oud. Ik zou ook voor een ouder paard gaan als eerste paard. ris schreef:opala schreef:Zolang je een paard hebt, ben je nooit twijfelvrij. Het toont gewoon dat het je bezig houdt. En er is geen mens die nooit een fout heeft gemaakt.
Uhm waarschijnlijk is het vriendelijk bedoeld maar echt opbeurend is het niet.
ris schreef:Nou wat denk je zelf.
De ervaringen en vooral fouten van andere hooren!
Je moest eens weten wat een fouten ik allemaal heb gemaakt, in drie maanden tijd
Ik dacht altijd dat je goed moest kunnen rijden en veel verstand van paarden moest hebben voor je er een kocht en het helpt ook wel dat ik al het een en ander wist. Maar sinds ik mijn paard heb heb ik meer geleerd dan ooit daarvoor. Gewoon door dagelijks met hem bezig te zijn, zelf problemen op te lossen en heel goed naar hem te kijken. De crux van een eigen paard is namelijk dat JIJ voornamelijk (of uitsluitend) met hem bezig bent, en alle fouten die je maakt krijg je dubbel op je bord. Als jij namelijk iets steeds fout doet komt dat er bij je paard op een gegeven moment uit, dat is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een bijrijdpaard, dat ook door een eigenaar en eventuele andere ruiters gereden wordt. Daarnaast is alles nieuw voor jouw toekomstige paard: jij, de omgeving, de routine. Dat is niet te vergelijken met een paard dat je ergens bij een stal bent gaan rijden en waar alleen jij een nieuwe factor was.