Miriam schreef:Die mensen hebben hun paard oa juist op een pensionstal of bij de boer staan omdat daar wel toezicht is.... Mensen met een boerenbedrijf zijn vaak rond huis en ik neem aan dat een pensionstalhouder toezicht houdt op de paarden van zijn klanten.
Dat laatste ben ik wel met je eens hoor, het zal wel meevallen met de rare dingen die mensen uithalen, zeker overdag. Maar ik heb toch al regelmatig campingkindjes bij mijn toen tweejarige hengst uit de wei moeten vissen....
(en wat als er eens een paard door de draad gaat of koliek krijgt oid.... dat spookt allemaal door mijn hoofd. Ik weet het, ik ben een zeikerd wat mijn paarden betreft...)
Edit: Sifra: We hebben alles idd veilig afgezet dus in principe zou het moeten kunnen dus.... en diep in mijn hart weet ik wel dat ik niet alles in de gaten kan houden, maar vind het wel een beetje eng....
Ook ik heb de paarden aan huis staan en werk fulltime. Ik moet toegeven dat ik er wel aan moest wennen toen ze van mn ouders naar ons zelf verhuisde. Mijn ouders zijn altijd thuis, maar zagen natuurlijk ook niet alles. Ook als je je paard bij een boer hebt staan is het betrekkelijk. Hij is tenslotte ook aan het werk en zal echt niet de gehele dag jouw paard in de gaten kunnen houden. Je moet het thuiszijn dus ook relativeren.
's Nachts kan een paard ook koliek krijgen (al is er vaak een aanleiding toe en niet van het een op andere moment) of vast komen te liggen. Ze hebben geen celstraf dat ze 24 uur in de gaten moeten worden gehouden of een permanente bodyguard.
Tis denk ik voor jezelf een gewenning en tis waar wat je schrijft; als je alles veilig hebt afgezegd, wat moet er dan gebeuren??