bijvoorbeeld stalling.... is not done
Heck, ik zit ook 8 uur per dag op mijn buro stoel, dan nog eens een uur of wat in de auto....... en ik, ook ik ben gewoon een bewegingsdier!!
over opgroeien.......... opgroeien is niet leuk, ik heb ook de nodige dingen meegemaakt in mijn jeugd en in het leerproces naar volwassen worden......... maken paarden ook mee, en terecht
waarom mogen paarden geen vervelende dingen meemaken???????waarom is een paard gelijk getraumatiseerd als die een keer een paar klappen krijgt............. ik ben het ook niet, en ik heb ze ook wel eens gehad......... evenzoveel mensen met mij.......
Mijn schoenen zitten ook niet altijd even lekker.............. sterker nog ik kan behoorlijk pijn aan mijn voeten hebben van sommige schoenen......... maar ijzers is not done, terwijl een paard daar geen last van ondervind.
Ik ben ook wel eens niet gelukkig in mijn leven, en ik moet ook wel eens dingen doen die ik niet wil............ is dat voor een paard anders????
tuurlijk zorg je zo goed mogelijk voor je dier, en tuurlijk wil je dat ie happy is.............. maar moeten we niet allemaal bij tijd en wijlen wat inleveren???? en waarom het paard dan niet....
de mensen die handig op deze materie inspelen verdienen goud geld aan goedgelovige paardeneigenaren beetje readen hier, beetje hoolikiboo daar........ beetje wortelstok zus en een beetje fluisteren zo.......
Ik vraag het me af of dat soort sjut nou allemaal wel zo goed is voor het wezen paard.........
een paard moet ook gewoon opgroeien met pro's en con's zo werkt het..... zo is het......
gisteren las ik dat inrijden traumatisch is............. en dan denk ik dikke neus, de eerste dag dat ik naar de basisschool ging was ook traumatisch
maar heck, ben toch leuk opgedroogd na die tijd............ en dat zijn maar kleine simpele voorbeeldjes.......
ach zit even mijn gedachten van mij af te typen
) Maar ik vind dat de vorige reactie ook wel gelijk heeft met dat wij grotendeels over het leven van die paarden beschikken. Alhoewel een baas dat natuurlijk ook doet..
Ben het veel dingen eens, sommige dingen zie ik iets anders...