Vraag me af of Sander de hoefsmid nog een tweede keer terug wil komen, maargoed, zal bij het begin beginnen.
Om 5 uur vanochtend

Om 7 uur vanochtend heb ik de mede-bijrijdster dan bij huis opgepikt en samen zijn we naar het weiland gefietst.
Er stonden nog 3 Welshjes, dat betekende dat er in de afgelopen 2 uur al 2 hengstjes richting stal waren vertrokken

Met het derde hengstje stonden ze bij het hek van het land te touwtrekken, daar zijn we met zijn 4-en nog een uur mee bezig geweest om hem uit het land te krijgen maar toen ging ook die richting stal.
Hoefsmid kwam ook al snel.
Hij begon met Tai Beau (redelijk braaf) en Yaris (braaf).
Daarna was Tinka aan de beurt. Ik was natuurlijk razend benieuwd wat de smid van haar (gescheurde) hoeven vond. Hij vond het wel meevallen, scheuren zijn niet diep, ijzers vond hij niet nodig (met nagelen vererger je het probleem alleen maar).
Hij heeft de hoeven keurig bekapt, die rare platpoten zijn weg, ze heeft nu een hele mooie vorm hoefjes, achter heeft hij van een scheur de druk afgehaald door hem uit te vijlen en een kleine inkeping te maken.
Ik herkende haar voeten niet meer terug, zo goed!! Rijden was ook geen probleem volgens hem en we hoeven niet bang te zijn dat het verder scheurt. Helemaal opgelucht dus, ben helemaal blij. Hoef me eindelijk geen zorgen meer te maken.
Daarna heeft hij nog een stel strontvervelende paarden en welshjes gedaan. Twee ervan zijn weer op stal gezet omdat ze niet wilden meewerken en finaal door het lint gingen. Hoefsmid heeft een flinke knauw in zijn schouder gehad en zag een paar flinke gerichte trappen van een welshje zijn kant opkomen. Geen land mee te bezeilen.
Dan de Gelderse merrie waar ik zo gek mee ben. Beest is 19 jaar, heeft afgelopen januari een miskraam gehad, is hoefbevangen geworden en loopt sindsdien kreupel. Eigenaar was er eerst niet dus ik had het paard vast, hoefsmid schrok zich kapot van de hoeven. Een en al kneuzing, en je kunt je dus voorstellen dat ze niet zo braaf was, maaien met de voorbenen en de lucht in...Maargoed, ook die zien er weer netjes uit, je moet er wat voor overhebben.
Kortom: een hoop geknok en ge-etter vandaag op stal, Sander had het in maanden niet zo erg meegemaakt zei hij

Ben ontzettend blij dat Tinka d'r hoeven nu eindelijk eens goed aangepakt en bekeken zijn.