Ik rijd nu 3,5 jaar. En sinds 2 jaar op deze manege. Echt veel lieve meiden leren kennen, meiden die nu echt goede vriendinnen van me zijn geworden. Ik rijd in een [toen] super gezellige les. En de gezelligheid is echt iets wat bij mij in de les moet, zonder gezelligheid vind ik de les maar saai. Nou ben ik vanaf het begin al bang met rijden. En dan alleen in de les, okal heb ik onderlinge wedstrijd of wat dan ook, dan merk je er niks van. Maar met andere paarden, zit ik gewoon heel gespannen erop. Nou heeft me moeder al paar x voorgesteld om te stoppen, maar dit is geen optie. Omdat ik het rijden daarvoor veelste leuk vind, maar altijd maar gespannen erop is ook niks. Nu gaan al die meiden, waarmee ik in de les zat stoppen of zijn al gestopt. Dus de gezelligheid is weg. Nou heb ik de kans gekregen om op friezen te gaan rijden, en dan stop ik op de manege. Maar had het met me nederlandse leraar erover, die bij mij ook op de manege zit, en die zei ; Kan je dan niet met je instructeur erover praten of de les leuker kan of wat dan ook.
Maar mij lijkt het met die friezen toch het beste.
Wat zouden jullie doen ?
Maar in principe 1x in de week. En ja er is begeleiding.
]