[RT-HAW] Gys van Dubbelland (v. Jakob) @ Harich
Ik quote mezelf daaruit:
Jobbeltje schreef:Even voorstellen: Gys van Dubbelland
Gys is een 6 jarige ruin die inmiddels al heel wat tegenslagen gehad heeft. Door verschillende DA's al opgegeven, maar hij flikt het toch om weer "gewoon" te lopen. (diagnose ataxie en 3x mislukte operatie aan zn beide achterbenen (knieëen) hebben ervoor gezorgd dat hij heel wat maanden in de lappenmand heeft gezeten. Het herstel gaat langzaam.. maar voorspoedig
Wat niemand had gedacht is ons toch gelukt, wedstrijden starten en inmiddels hebben we ook al een WP in het L1 gehaald
Inmiddels is Gys 7, en heb ik in september 2008 mijn laatste wedstrijd gereden. Het herstel van Gys verliep goed, maar ik had het gevoel dat we nog iets over het hoofd hadden gezien. Uiteinlijk zijn we begin dit jaar naar de dierenarts geweest om bloed te prikken. Ondanks dat er aan de buitenkant niets aan Gys te zien is, had ik het gevoel dat we dit gewoon moesten doen.
De uitslag was verpletterend, verhoogde spierenzymen in het bloed. Het bloedbeeld zag er kortgezegt uit alsof Gys zwaar overtrained was, terwijl hij op dat moment alleen wat op stal stond en elke dag met een veulen in de paddock stond te spelen. Nadat we Gys ondersteund hebben met vit E + sel en lijnzaadolie (wat ie nog steeds krijgt) zag ik langzaam maar zeker weer verbetering. Een aantal weken na de eerste meting een tweede gedaan, en we zaten op de goede weg! Bloedwaardes gingen langzaam weer terug naar normaal.
Gisteren had ik wedstrijd met een ander paard, en van de week besloot ik te bellen of ik ook Gys nog kon starten in het L1. We konden er tussen. Training de afgelopen weken bestond vnml uit longeren, en af en toe rijden.
Foto's zijn van het losrijden, en vlak voor de proef in de baan.

[1]

[2]

[3]

[4]

[5]

[6]
Normaal gesproken is ie na 2 proeven "dood". Hij krijgt amper het ene been voor het andere. Maar nu stapte ie zeer fris en kwiek over het losrij-terrein. Ik besloot nog even een drafje te proberen, en ja hoor! Hij deed het nog steeds! Batterijen waren nog niet leeg
Zijn spiertjes konden het dus aan http://i157.photobucket.com/albums/t75/ ... 1243173405
Ik had 2x 183 punten en was in de eerste proef 2de, en in de 2de proef 1ste

Dit resultaat had ik niet durven dromen.
Probeer je tenen wat naar binnen te doen, en je handen meer rechtop.
. Het zou vreemd zijn dat als je een paard hebt van 1.80 dat je dan maar mag rijden met een zweep van 110 he
). En word hij ook lekker soepel.
!