2 zielige fjordjes...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:20

zal ik me er nog even mee bemoeien, want ik heb namelijk verzorgpony's die ook wel eens in zo'n weitje staan waarvan je denkt: hier zou ik m'n paard nooit neerzetten. Toen bleek ook dat een paar kinderen er mee in de wei gingen en er mee bezig waren. Ze geloofden ook niet dat wij de verzorgsters waren. Toen is er ooit een gebeten, tja vind je het gek, en toen was het janken. Gelukkig hebben we er nooit meer wat van gehoord en zijn ze nooit meer geweest.

ik hoop voor jullie dat jullie uitkijken en een reactie krijgen van jullie briefje, zodat je er een verzorgpony aan overhoud.
als je maar niks doet, zonder dat de eigenaar er van op de hoogte is en zeker niet voeren.

oei wat klink ik toch weer volwassen he? haha

damaxes
Berichten: 256
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 23:32

heyy allemaal,

nou als ik dit zo lees dan is mijn fjord ook verwaarloost hahaah, die moet ook kaal staan vooral omdat een fjord gewoon heel snel dik word en snel last heeft van hoefbevangen heid.
daarom staan de meeste koudbloeden vaak kaal, niks om bang voor te zijn zeker met al dat hooi zou het eerder zielig zijn dat ze teveel hooi krijgen dan te weinig.
en met dat water zou het ook wel goed komen. Lachen
er werd tegen mij ook welleens gezegt of ik hem nooit poetste maar ja die rotzak van mij houd dr schijnbaar niet van om schoon te zijn hij blonk en wat doet die gaat ie in de grootste blubber poel liggen en mij verbouwereerd achter latent helemaal vies Verward
en ze zeker niet gaan voeren hoor!!!

groetjes

Miss_13

Berichten: 30
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:20

ahhhh.... Verdrietig

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 09:42

Ze snapt 'm al!

dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:14

Nou ik vind dat jullie ook kunnen overdrijven. Ik ging vroeger ook welles een paardje aaien en gaf hem welleens een stukje appel. Niet dat ik de wei inging dat is weer een ander verhaal maar wat is er toch op tegen als iemand een paardje staat de aaien als het paard het niet leuk vind loopt ie toch weg.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:55

Stephanie100 schreef:
Nou ik vind dat jullie ook kunnen overdrijven. Ik ging vroeger ook welles een paardje aaien en gaf hem welleens een stukje appel. Niet dat ik de wei inging dat is weer een ander verhaal maar wat is er toch op tegen als iemand een paardje staat de aaien als het paard het niet leuk vind loopt ie toch weg.

zijhaalt ook spul en aals uit de wei en gaat ook hoeven en alles optillen, dat vind ik wel iets anders dan even een appeltje geven, wat wel meer mensen doen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:14

Paarden die dag en nacht buiten staan worden nou eenmaal vies, en krijgen ook volle hoeven. Dat is toch niet zo gek? Als je die hoeven uitkrabt en ze lopen buiten zitten die hoeven zo weer vol. Als je ze poetst worden ze ook zo weer vies... Ze kirjgen te eten, want er was een baal hooi 'de wei in gekwakt'. Die eigenaren nemen dus wel de moeite om de paarden te voeren, dus zo verwaarloosd zullen ze niet zijn. En water zullen ze echt wel ergens hebben. (Misschien dat de iegenaar dat bijvult als hij ze gaat voeren??).

Trek niet te snel je conclusies. Als een paard vies is betekent dat niet dat hij verwaarloosd wordt. Maar ben wel benieuwd wat voor reactie jullie hebben gekregen op dat briefje.

Ik zou zelf trouwens als eigenaar er niet echt blij mee zijn als er een paar meiden mijn paarden zouden voeren en hoeven optillen enzo.

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-03 18:36

Carolien007"]
[quote="Stephanie100 schreef:
Nou ik vind dat jullie ook kunnen overdrijven. Ik ging vroeger ook welles een paardje aaien en gaf hem welleens een stukje appel. Niet dat ik de wei inging dat is weer een ander verhaal maar wat is er toch op tegen als iemand een paardje staat de aaien als het paard het niet leuk vind loopt ie toch weg.

zijhaalt ook spul en aals uit de wei en gaat ook hoeven en alles optillen, dat vind ik wel iets anders dan even een appeltje geven, wat wel meer mensen doen.
[/quote]

Ja nou! We vonden dat gewoon slordig staan, zo'n 'motorkap' in een weitje! Het zag er gewoon niet uit ja???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 19:08

Rustig maar hoor fjordahlover!

Maar goed, we kunnen beter niet meer reageren, iedereen geeft nu toch alleen maar dezelfde reacties!