Hier ff mijn verslag over van de week>>>
Zaterdag ging ik met m'n broer en z'n vriendin aarde uit hun tuin naar de stortplaats (milieustraat) brengen! Toen zag ik dat er daar zo nasst 2 fjordjes stonden, maar ik kon niet echt dichtbij komen vanaf de stortplaats! Toen zei ik de volgende dag tegen een vriendin van mij (omdat wij een verzogrpony zoeken) dat er daar 2 Fjordjes staan enzo... En diezelfde avond gingen we daar nog ff langs (zondag 30-03).
Toen we daar aankwamen zagen we een verwaarloosd weitje waar geen gras stond en overal lagen takken en plastic zakken! En die 2 fjordjes zagen er ook niet echt uit! Die ruin had gewoon heel z'n wintervacht nog en zat onder de haren en had in z'n hals ook allemaal schuurwondjes door de jeuk! En een merrieveulen (wat er ook stond) zat onder de aangeplakte modder, wat je er amper afkreeg! en hun hoeven zaten ook bomvol! Ze hadden ook geen eten... Ja hooi, maar dat hadden ze zowat over heel dat weitje verspreidt (denk dat die fjorden dat gedaan hebben) en daar hebben ze natuurlijk allemaal al overheen gepoept en geplast, dus dat is ook niet echt meer te eten en ze hebben ook helemaal geen water!!!
De volgende dag gingen we er weer heen en dat veulen was nog steeds niet gepoetst en hadden nog steeds geen hooi!
Wij hadden appels en wortels bij dus dan hadden ze toch wat!
Vandaag (02-04) zijn we er weer geweest! Ze hadden weer een baal hooi in hun wei gekwakt gekregen, maar het veulen was nog steeds niet gepoetst! Mijn vriendin en ik zitten te twijfelen of we naar de dierenbescherming moeten gaan, want ze zijn niet mager ofzo, je kan hun ribbejes niet zien! Maar die ruin is best wel overdreven dik, maar dat kan natuurlijk ook zijn van de beweging die die NIET krijgt... van luiheid kan je ook dik worden...

Groetjes Miranda