Heb jij een favo paardenboek?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:02

Ik heb een lievelingsboek, dat helaas niet in het Nederlands is vertaald.
Van Clemens Laar: Meines Vaters Pferde....voor degenen die het Duits machtig zijn...zeer de moeite waard.

En voor de rest de boeken van Dick Francis.
In mijn jeugd de serie van de Zwarte Hengst.

Tessake: Man o War is van Walter Farley, dezelfde schrijver als de zwarte hengst.

En ik heb net het boek over "Seabiscuit "gekocht...dit natuurlijk ook met in mijn achterhoofd de film die over dat paard gemaakt wordt. Moet wel weten of het allemaal een beetje klopt.

Het boek is alleen in het engels te krijgen. Maar ik ben zeer benieuwd...

ikke

Berichten: 37604
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:10

Verhalenboeken, daar heb ik er ook de nodige van staan: Elseviers paardenverhalenboek; Het paard September; Pony's aan zee, Lisse Gast; Ik wil een paard! en zo nog wel enkele meer.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 00:15

Ik heb ooit van mijn oma het boek 'Sylvester' gekregen, geschreven door A.C. Crispin. Behalve dat er emotionele waarde aan zit (van mijn oma dus) vond ik het ook een erg mooi verhaal.

In het kort: Charlene is een meisje van 16 wiens ouders zijn omgekomen bij een verkeersongeluk. Zij zorgt voor haar twee jongere broertjes en werkt op een trainingsstal, waar de nodige problemen zijn. Daar komt op een dag een jonge schimmel binnen die ontembaar lijkt, maar het lukt Charlene. Uiteindelijk rijdt ze de military van Kentucky met hem.

Lijkt een Penny-verhaal, maar is toch niet zoetsappig geschreven. Leest lekker weg iig. Natuurlijk wel met een happy end (er is ook een Amerikaanse verfilming van) maar ik heb het inmiddels al een paar keer herlezen en het is me nog niet gaan vervelen.

Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 14:44

Niet zozeer 1 paardenboek maar vrijwel alle boeken van Dick Francis. Er is er maar 1 van hem die ik niet goed vind. Verder zijn ze allemaal super!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 15:10

the horsewhisper Haha!

assie

Berichten: 9490
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 16:25

Heb je even? Ik heb al die penny-meisjes-paardenboekjes gelezen, of lees ze nu nog Haha!

Momenteel ben ik bezig met de serie van paardenranch Heartland. Ik weet dat er inmiddels al een stuk of 13 boeken van zijn, waarvan maar 6 in het Nederlands geloof ik. Heeft iemand enig idee wat de volgorde van die Engelse boeken is? Dan kan ik ze namelijk in het Engels gaan lezen, want ik kan echt niet wachten totdat ze in het Nederlands worden uitgebracht!

Verder heb ik de hele Zwarte Hengst serie gelezen (op 1 of 2 na) en die van de Rode Hengst natuurlijk ook Lachen
Ook Bianca, Peggy's Paardenpension, Manege Picadero, Romana en Ragebol heb ik gelezen Haha!
Ehm, even denken, wat nog meer, oja, ook een paar boeken van Jody en nog een stel boeken uit een serie met verschillende schrijfsters: boeken als Koosje, Sasja enz.
Kortom al die penny-meisjes-paardenboeken, uit iedere serie heb ik er tenminste toch wel 1 gelezen inmiddels.

The Horse Whisperer heb ik ook gelezen trouwens, vond ik stukken beter als de film Kwijl Wat een boek zeg!

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:09

Dick Francis helemaal vergeten Frusty

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:13

Zie net trouwens dat ik maar heel weinig paardenverhalen heb: alleen Sylvester, Man 'o War en De Paardenfluisteraar.

Bij m'n ouders staat nog een hele serie Akkerlanden, Inger, Bianca, Romana en Ragebol etc. etc. De Akkerlanden was mijn favoriete serie toen ik jonger was.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:25

Vroeger vond ik de series Bianca en De zwarte hengst (Black) geweldig .
De Horse Whisperer heb ik nog nooit gelezen, maar de film vind ik echt heeeel mooi Haha! .

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:26

Strijd om een ponnie is van Stasia Cramer en man o war van walter farley

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:27

black beauty, en verder alleen
invormatieve boeken over paarden

robir

Berichten: 327
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Dwingelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:28

oja en de horsewisper

prompter

Berichten: 11165
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 21:43

Kent iemand trouwens die serie van Jill? "Jill krijgt een pony", "Jill en de dubbelgangster" enz, dat waren voor een elfjarige hele leuke boekjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:09

Nee, die serie ken ik helaas niet...
Wel waren er in mijn jeugd de nodige strips in de Tina...
Wat ik me kan herinneren was : een heel paard half...

en een paard voor Olympia...

Volgens mij dateer ik me nu? Lips are sealed

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 17:35

Tessake schreef:
Ik lees af en toe graag eesn een goed boek, dus ik vroeg mij af wie de schrijvers zijn van deze boeken zodat ik ze eens kan lezen!!!
'Zwarte paarden voor de koning'


Van dit boek is de schrijver, Anne McCaffrey. Veel leesplezier! Haha! (Echt is echt een leuk boek)

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:22

Ja Promptertje, die ken ik *LOL*) Liggen nog in een doos bij mijn ouders.

prompter

Berichten: 11165
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 08:40

Vond je ze leuk Lielle? Toen ik nog geen eigen pony had kon ik me helemaal in Jill inleven.... goeie ouwe tijd.... Lachen

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:01

Jazeker *LOL* dat boek waarin haar onervaren nichtjes een pony krijgen die zij mag starten op de wedstrijden *LOL*
altijd kamer moeten opruimen van haar moeder
Black Boy en Rapide toch?

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 09:14

ik was vroeger verslaafd aan de romana en ragebol boekjes, geen vakantie zonder die boekjes.
laatst was ik een dolle bui en heb ze nog een keer gelezen, ze blijven leuk en lezen lekker snel, je bent geen uur bezig met 1 hoofdstuk

dell_1
Berichten: 1966
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 13:21

Ja dat was ik ook. Ik heb alle romana en ragebol boeken...:S

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:01

romana en ragebol ja, peggy paardenpension, jody, heartland Lachen
ik zoek die reeks van walter farley, de zwarte hengst (denk ik) nog steeds, kan em nergens vinden. heeft iemand het ISBN van een van die boeken?

prompter

Berichten: 11165
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:48

Lielle schreef:
Jazeker *LOL* dat boek waarin haar onervaren nichtjes een pony krijgen die zij mag starten op de wedstrijden *LOL*
altijd kamer moeten opruimen van haar moeder
Black Boy en Rapide toch?


Ja, die namen was ik vergeten, maar nou jij ze weer opnoemt komt het weer terug Haha! Ik vond Jill en de superpony leuk, waarin ze zich moet uitgeven voor een ander meisje, een vreselijk verwend nest. En van die afternoon teas kreeg ik altijd honger, gezond eten hoefde geloof ik niet... Vanavond maar even op zolder rondsnuffelen *LOL*

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 14:51

Zo heb ik dus net alle boeken van Black herlezen *LOL*

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:22

PintoNatal schreef:
Ik vind trouwens de HaertLand serie eruug mooi!


jaaaaa...die vind ik ook kei mooi! ik heb de eerste 4 boeken van die serie. ga binnenkort het 5de lezen Pling
(die boeken moet je echt lezen van Haertland )

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:33

Ik heb heel veel paardenboeken gelezen vroeger *LOL*
Vooral de boeken van Walter Farley vond ik erg goed, jammer genoeg hebben ze die niet in de bieb. Een aantal boeken van De zwarte hengst had ik op de rommelmarkt van mijn oma gehad, en een boekje van de rode hengst heb ik uit de winkel.
Man O War heb ik ook van de rommelmarkt .

Verder heb ik boeken (gelezen) van de Zilverhengst, Ramona en Ragebol, Jody, Bianca, en vast nog wel wat meer. Ik las helemaal niet veel hoor Schijnheilig