Ik als hulpje, Plensbui, Balloerveld, Aanrijding en bokjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 18:30

Vanmorgen vroeg opstaan en richting paarden met mijn zus. Ik zou vanmiddag een buitenrit maken met Maaike dus vanmorgen zou ik mijn zus gaan helpen. Ze heeft Pliva opgezadeld en we zijn richting buitenbak gegaan. Vandaag was het tijd om weer eens te springen. Mijn zus vindt springen maar eng, haar paard vind het echter geweldig maar heeft dus weinig ervaring dus OEFENEN }>
Laag begonnen, met een kruissprongetje, drafbalkje ervoor, toen steeds hoger en hoger, toen een laag steiltje zonder drafbalk en ook steeds hoger en hoger. Ze hebben uiteindelijk best heel hoog gesprongen en het ging hartstikke goed!! Mijn zus heeft wat meer vertrouwen en haar paard leert de afzet beter inschatten en springt dus beter.

Dus moe (wat een gesjouw met die balken) maar
voldaan weer terug naar 'huis'. IJsco uit de wei gehaald en opgezadeld. Vandaag met Maaike een buitenrit gepland. Maaike zou om 2 uur met haar Tinker Sarah op een bepaald punt bij de picknicktafels staan. Om kwart over 2 ongeveer (ik ben altijd en eeuwig te laat Verward )kwam ik aanrijden. We zouden vandaag richting Balloerveld gaan, een grote zandverstuiving op de hei.

Onderweg kreeg ik al een telefoontje van mijn zus die een enorme regenbui aankondigde. We zijn toch maar op pad gegaan en nog geen 10 minuten later stonden we al op een fietspad te schuilen onder de bomen. Het regende echt heeeeeel hard!

Dus we zijn nog even doorgereden door het dorpje Balloo, waar ineens op het kruispunt BOEMMMMMM twee auto's op elkaar knalden. Was wel even schrikken voor de paardjes natuurlijk. Daarna begon het nog veeeeeeeel harder te regenen, we hebben toen vlak voor de zandverstuiving een kapschuur met werktuigen gevonden waar we een hele tijd gestaan hebben. We waren al lekker doorweerkt. Gelukkig is IJsco dan altijd heel geduldig Frusty Sarah liet alles maar over zich heen komen Lachen

Toen het stopte met regenen toch nog het Balloerveld op gegaan!! Het zonnetje kwam zowaar weer door dus we hebben nog een heel stuk gereden, lekker gedraafd en een stuk gegaloppeerd, wat steeds harder en harder ging Scheve mond\ Eerst gaf Sarah al een leuke bok, zomaar uit het niets, en toen kreeg IJsco het ook ineens op haar heupen en die gaf ook een lekkere bok. Daarna nog een stuk gestapt en toen richting huis. Inmiddels was het wel ruim 2 uur later Lachen Voor de volgende keer moeten Maaike en ik maar mooi weer bestellen dan heb je wat meer aan je dag Haha! Maar het was ondanks de regen een hele leuke middag.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 19:30

Ik dacht, ik zal een stukje schrijven over onze rit, maar je was me al voor. Party!!
Ik vond het al met al wel een leuke rit hoor.
Die galopwissel van IJsco was ook erg knap, ook al had zij het waarschijnlijk niet zo bedoeld! Haha!
Dinsdag weer lessen, ben benieuwd of ze dan ook weer zo'n "goede" invloed op elkaar hebben (bokken, alles eng vinden, etc.)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: maaike van de vis op 2001-07-08 19:31 ]</font>