Vraagje over eerste B wedstrijd....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klavertje

Vraagje over eerste B wedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 14:11

Morgen heb ik mijn eerste onderlinge B wedstrijd. Mijn pony is ERG voorwaarts, maar loopt wel ontspannen. Ik moet proef 5 rijden en dan is het eerste figuur van hand veranderen met middendraf. Jullie snappen het al....voor mijn pony HET startsein om te gaan crossen. Met oefenen moet ik 'm ( als het echt te gek wordt ) op een kleine volte zetten om tempo te minderen. Terugrijden op zit of ophoudingen met de teugels reageert hij dan totaal niet op. Zal ik tijdens de proef 'm aanpakken en op een kleine volte zetten....wat punten kost...of toch proberen door te gaan met het risico dat hij een loopje met me gaat nemen ? Graag jullie mening.

Ohja, dat ik meedoe is gewoon voor de " fun ", ik verwacht er niks van, maar het is leuk om mee te doen en hoop van het jury commentaar te leren.

Liselot

Re: Vraagje over eerste B wedstrijd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:14

als hij er echt vandoor wil vliegen zou ik hem persoonlijk aanpakken.
liever één groffe fout en een -2 dan de rest van de proef een drammerig paard, dan heb je op bijna elk onderdeel minder punten

Armani1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:17

hoi,

het is maar enkele passen dus ik zou echt geen overdreven gas geven misschien wel helemaal niet tonen zodat de rest van de proef ontspannen blijft. je kan wel proberen enkele passen voorzichting te laten verruimen voel je dat ie 2 3 passen doet gelijk terug in basis tempo ik zou de oefening voorzichtig proberen te rijden.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:25

Ik ga mee met armani, ik zou hem niet volledig losgooien aan de voorkant en lekker laten uitstrekken, maar misschíén voorzichtig een paar pasjes verruimen. Doe je dat niet, heb je vaak alsnog een 5 in de B, maar geen hete pony onder je kont de rest van de proef :j

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 14:33

Bedankt voor de tips.....en aanspringen in verkeerde galop ? Ook corrigeren meteen ???

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:47

Ja! Als je dat niet corrigeert heb je én een laag cijfer voor het aanspringen (4, waarschijnlijk), én voor de volte. Als je wel corrigeert krijg je vaak nog een 5, of zelfs nog een 6 voor het goed oplossen, en je krijgt het gewone cijfer voor je volte :j

AdelineL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 14:51

Gewoon een hele nette overgang maken van verkeerde galop naar draf, netjes door zitten en weer aan springen.
Toen ik B reed had ik dat ook een keer, ik kreeg toen een 7 stond bij netjes opgelost. :)

klavertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 15:09

Ah...nou ik ga ervoor !! Bedankt hoor.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:10

Ja inderd... als je alles onder controle houd dan krijg je nog wel een goed cijfer voor het proberen..

Succes ermee

juffienaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:12

Ik zou extra diep door de hoek rijden, en dan of een klein beetje, of helemaal niet verruimen. Als je een volte rijdt, dan los e het ook niet op. Ook met oefenen niet alleen met van hand veranderen verruimen, maar ook eens op een grote volte of zo en dan ook weleens juist heel langzaam op de diagonaal.
Succes met je wedstrijd!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:07

Wat ik vaak doe op hete paarden is in de hoek voor de diagonaal erg sterk terugrijden en dan op de diagonaal vanuit dit lage tempo een klein stukje verruimen. Dit heeft niet eens zoveel, doordat je al wat langzamer ging lijkt het altijd meer dan het is. Daarna weer terugnemen naar een wat lager tempo en daarna weer je normale tempo oppakken.

Als hij echt blijft drammen gewoon een keer een volte rijden: je zegt zelf al dat het alleen voor de oefening is dus dan maakt die -2 ook niet zo heel veel uit ;)

Een verkeerde galop inderdaad meteen corrigeren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 22:38

WD V -> MA omdat het om onderlinge wedstrijd gaat.