Enige tijd geleden stond er een topic op Bokt over het gesjoemel met paardenverzekeringen volgens de dierenbescherming. Ik heb toen de dierenbescherming gemaild over dat als het paard wordt overgenomen door de verzekering dat de huidige eigenaar vaak niet weet wat er gebeurt met het paard. En of het uiteindelijk ook uit zijn lijden wordt verlost.
Met als vraag naar de dierenbescherming toe ,dat hun dat beter moeten controleren of een regel /wet ervoor moeten opstellen.
Ze hebben me vandaag eindelijk terug gemaild met het volgende citaat :
Hartelijk dank voor uw e-mail en excuses voor de vertraagde reactie.
Onderzoek van de Dierenbescherming laat zien dat er bij een aantal kleinere fondsen wel eens wordt gesjoemeld. Het zou inderdaad goed zijn als de eigenaren precies bleven volgen wat er met hun afgekeurde paard zou gebeuren. Wij vinden dat die eigenaren daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Er staat niet in de contracten dat die (voormalige) eigenaren niet aanwezig mogen zijn bij slacht of euthanasie, dus kunnen zij dat gewoon vragen aan de maatschappij. De regel die u citeert geeft aan dat de maatschappij het paard overneemt, zoals ook de bedoeling van de verzekering is. Er staat niet dat de eigenaren er niet bij mogen zijn als het dier wordt geslacht. Daarom zouden de eigenaren daar zelf beter op kunnen letten.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
DIERENBESCHERMING
Wat vinden jullie hiervan ?
Laatst bijgewerkt door Judje op 14-05-09 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.