:* zadeltje. voor de eerste tijd, moet wel goed passen, maar gewoon een 2de hands(vzh),
* hoofdstel. je hebt ze in alle prijsklasses, dat weet ik, maar het moet wel een goed hoofdstel zijn, wat nog een tijd meekan. Met bit, welke raden jullie aan vor een net zadelmak paard (ik dacht aan een kneveltrens, een dubbelgebroken heb ik moeite mee, die doe ik altijd verkeerd om
),*beenbescherming. voor en achter
*longeerlijn, singel, en kaptoom(waar je ook een bitje in kan hangen), longeerzweep heb ik
*bijzets (of iets dergelijks), wat raden jullie aan? (hoeft niet voor in het begin, maar voor de verdere training)
*de nodige dekens......
*en de rest wat ik vergeten ben
Wat gaat dit allemaal ongeveer kosten...ben er bang voor
\ . Misschien kan ik wel een zadel lenen, maar ja, daar heb ik een beetje weinig aan, moet er zelf toch ook een hebben.....Alvast bedankt!
groetjes,
Manon
). Zoals ik al zei ben ik niet zo goed met dubbelbegroken bitjes....ik zie het verschil niet tussen de voor- en achterkant

. Maar ja, ik heb het er voor over...ff sparen nog, en ik weet nog niet zeker of ik een kaptoom ga gebruiken, lijkt me alleen fijner als ze de eerste keren het bit in heeft.