Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
.

.
. kazary schreef:Er bestaan zeker een hoop slechte spullen. Maar eerder goede spullen maar verkeerd gebruikt.
Maar zo overdreven als er op bokt over gedaan wordt? Nee, dat is te hysterisch. Net als blad Bit. Waar meestal van het beste merk een grote reclame bladzijde staat.
Eerlijke test zonder er aan te verdienen? Neeh.
Vroeger liep bijvoorbeeld ook alles met peesbeschermers en kregen paarden er ook niet eens wat van.
Vroeger werden er ook schuimrubberen pads onder geduwd en paarden hadden dan ook niet eens weet ik wat.
Mensen maak je wat minder druk, beter voor hart en beter voor je paard.
Gewoon leren rijden, daar zit hem de kneep.
Een ander zadel is meestal niet het probleem, een ander dekje ook niet. En de peesblessure komt niet van de warmte maar van het veel op de voor hand kachelen.
Vroeger kreeg je daarvoor op je donder, nu mag je niets meer zeggen tegen de prinsessen te paard. Dan zijn ze boos, want ze zijn erg goed.
Dáár liggen de problemen van nu, niet dat het tuig allemaal zo slecht is.
(En nu heb ik vast mensen tegen de schenen geschopt.)

Lovely schreef:kazary, als het niet helemaal wil lukken met je paard, dan haal je er gewoon een tandarts, zadelmaker, fysio, sportmasseur en osteopaat bij en als het dan nog niet over is, laat je je paard gewoon readen, want dan vertelt hij je wel wat hij graag wil.
Simpel toch? Altijd beter dan heel hard aan jezelf werken.

Ken jij er 1? Ik niet 
kazary schreef:Ik mijn familie zijn al veel mensen dood aan kanker, dus vroeger hadden mensen nooit kanker? helaas niet hier.
Een niet zichtaabr stofje is wel wat anders dan zien of een paard last heeft van zijn bit en ondertussen door de fanatieke anti mensen verteld word als een paard wat niet kan ademen. Dan hadden er al veel paarden onder het rijden ten aarde moeten stortenKen jij er 1? Ik niet
Gebruik je gezond verstand, dan zie je wel of je paard wat heeft.
Maar dat gezonde verstand is tegenwoordig weg. En laat staan dat een ruiter aangesproken wordt op het getrek aan de voorkant en het paard daarmee kapot gaat. Dat kan niet hoor met al onze Anky's.
En dan is er wat aan de hand en dan komt de ruitersportzaak aan de pas. Dikke winst.
Want dan is het bontje in, maar dan is het bontje uit, maar het dunne dekje weer in. Die net dan toevallig wel de hipste kleur heeft. Beter voor het paard? Of marketing?

. Bovendien denk ik dat voor het paard een niet-passende baas erger is dan een niet passende 300 gr. allweather turn out deken in gezellig ruitjesmotief.