Ik heb vandaag een wedstrijdje gereden ,F3 proef. Je moest een halfuur vantevoren aanwezig zijn om je paspoort in te leveren, (vantevoren moest je je al inschrijven welke proef je wilde en kon rijden) daarna kon je je paard opzadelen en gaan losrijden in een andere bak dan die waar het proefje gereden werd, dan word je omgeroepen en moet je binnenkomen. Gewoon rond gaan stappen, op een gegeven moment word de eerste opdracht omgeroepen, bijv. A-K-E-H in arbeidsdraf op de rechterhand. nou ,dan ga je in draf (maakt niet uit waar) en ga je op de goede hand rijden. Dan rijd je het proefje. Als je klaar bent moet je met je RECHTERHAND achter het zadel groeten, dat had ik namelijk fout gedaan...
Dan stap je uit in een andere bak en kun je je pony afzadelen, Vaak is dan even later (uurtje ofzo) de prijsuitreiking, en dan krijg je ook je paspoort terug en het papier waarop je punten staan genoteerd. (Vaak krijg je ook nog een lintje, en als je eerste ,tweede of derde bent vaak ook nog een beker of een andere kleur lintje)
Of het alleen Fproeven zijn weet ik niet, ik weet namelijk ook niet waar het is enzo...
Zoals ik al zei moet je bij ons vantevoren inschrijven wat voor proef je doet en op wie
Maar ik hoop dat ik je met dit verhaaltje wel een beetje heb kunnen helpen!