manege de boschhoeve in soerendonk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

blizzart

manege de boschhoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:28

hallo wie is er wel is op manege de boschhoeve op ponykamp geweest kan jij mijn wat er over verleten hoe het daar is en de ponys en paarden en wat je er gaat doen
gr jane

EllyC

Re: manege de boschhoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:35

ik ben er met eigen paard geweest in een huisje en paarden bijgehuurd.
paarden waren goed, was wel een eind rijden (45 min) eer je in het grote bos zat. Dat was echt jammer.

blizzart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:48

oke heb je fotos

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:43

nee, helaas niet digitaal

kuiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:40

Weet wel iets ook in die richting maar je kunt er geen paarden bij huren is alleen voor eigen paarden. Dus je moet wel in het bezit zijn van een eigen paard.

kuiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:41

Je zit hier tegen het bos aan 5 min stappen van het bos. Hoeft ook niet langs drukke wegen.

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:00

Als je naar het grote bos wil, moet je wel een drukke weg oversteken!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:38

BRT-->MA

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:08

Tja, niet iedere manege heeft een flink bos naast de deur. Wij moeten ook een aantal km's naar het bos rijden. Ik ben laatst op de Boschhoeve geweest, ziet er netjes uit daar. Ze waren nog wel wat aan het verbouwen e.d.

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:09

blizzart schreef:
hallo wie is er wel is op manege de boschhoeve op ponykamp geweest kan jij mijn wat er over verleten hoe het daar is en de ponys en paarden en wat je er gaat doen
gr jane

De manege ligt langs een bos dus ik snap je verhaal niet hellemaal met 45 min .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 10:17

Ik woon vlakbij de Boschhoeve en deze manege staat hier erg slecht aangeschreven.
Veel kinderen uit de buurt stoppen er uit pure ellende omdat ze zoveel vallen en daar niks aan gedaan wordt.
Ook schijnen ze er erg onaardig te zijn en als je kinderen ziet rijden die daar les hebben zet je er echt vraagtekens bij.
Op onze pensionstalling komen steeds meer mensen van de Boschhoeve omdat ze daar simpelweg schandalig behandeld worden.
Niet alleen hun, maar ook hun paarden.
Ook is de verantwoording soms ver te zoeken. Jonge meisje begeleiden de buitenritten waardoor het weleens aardig fout gaat.
2 jaar geleden zijn er volop ambulances moeten uitrukken omdat een hele groep op hol geslagen is midden in het dorp met allemaal kleine kinderen op de paarden.

Ik wil niet zeggen dat er niks goed gaat, maar dit zie en hoor je hier in het dorp volop.
Als er slechte verhalen gaan over een manege wordt er direct gezegd: O de Boschhoeve zeker.
Zegt imo genoeg.

Tikara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:46

Ik lees al meerdere jaren mee op Bokt en heb eigenlijk nooit de behoefte gevoeld om te reageren maar doe het nu toch.

Op iedere manege zijn goede en slechte dingen maar Silence ik zie jou altijd alleen maar hele slechte zaken en halve waarheden schrijven aangaande de Boschhoeve. Om er eentje naar het rijk der fabelen te verwijzen............. de aangerukte ambulance(s) dit is echt nooit gebeurt!

De paarden en pony's hebben in de zomer 24 uur weidegang(!) in de winter gaan ze iedere dag een aantal uur uit de stal. Wat je van de mensen wel of niet vind is persoonlijk en daar ga ik ook verder niet op in (maar Silence jij hebt het alleen van horen zeggen) Aangaande de lessen kan ik alleen maar zeggen dat ruiters die al jaren op een andere manege rijden vaak niet mee kunnen komen in de lessen welke gegeven worden op de Boschhoeve! De lessen en instructrices zijn zeker meer dan goed te noemen. De paarden zijn echter geen standaard "slome" manegepaarden die op de automatische piloot lessen lopen! Er zijn heel veel kinderlessen op de Boschhoeve en het meerendeel van deze kinderen loopt daar al jaren rond!

De ponykampen zijn heel populair en de kinderen hebben het prima naar hun zin! En wat ook absoluut niet gebeurt is dat kinderen buitenritten begeleiden (de jonste is 18 en loopt al 10 jaar op de manege rond)

En ja natuurlijk zijn er ook zaken minder goed (zoals overal) en gaan er mensen weg met vaak goede redenen (vermoed dat jij met je paard in Someren staat) maar om alles af te kraken zonder dat je dit uit eigen ervaring weet en alleen wat je hoort van andere mensen vind ik niet netjes!

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:41

ik ben daar geweest en het was er echt super leuk!
niks op aan te merken de buitenritten zijn ook heel leuk:D
lessen zijn idd erg goed:D
nee, dat van de pony's is waar het zijn geen automaten, maar dat is ook niet leuk, toch?

de boschhoeve volgend jaar kom ik weer! (als het mag dan he?)

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:05

Silence schreef:
Ik woon vlakbij de Boschhoeve en deze manege staat hier erg slecht aangeschreven.
Veel kinderen uit de buurt stoppen er uit pure ellende omdat ze zoveel vallen en daar niks aan gedaan wordt.
Ook schijnen ze er erg onaardig te zijn en als je kinderen ziet rijden die daar les hebben zet je er echt vraagtekens bij.
Op onze pensionstalling komen steeds meer mensen van de Boschhoeve omdat ze daar simpelweg schandalig behandeld worden.
Niet alleen hun, maar ook hun paarden.
Ook is de verantwoording soms ver te zoeken. Jonge meisje begeleiden de buitenritten waardoor het weleens aardig fout gaat.
2 jaar geleden zijn er volop ambulances moeten uitrukken omdat een hele groep op hol geslagen is midden in het dorp met allemaal kleine kinderen op de paarden.

Ik wil niet zeggen dat er niks goed gaat, maar dit zie en hoor je hier in het dorp volop.
Als er slechte verhalen gaan over een manege wordt er direct gezegd: O de Boschhoeve zeker.
Zegt imo genoeg.

Wat jij zegt klopt helemaal niks van ! ze geven er heel goed les. met de amblances klopt hellemaal niks van. ik snap niet waar jij het over heb , als het zo goed weet ga er dan maar eens kijken je zult zien dat de lessen en paarden er goed aan toe zijn. er is ook een hoop vernieuwt. natuurlijk is er wel eens een paard krupel ofzo maar dat gebeurt kan altijd gebeuren. je moet niet alles geloven wat ze zeggen , ga er maar eerst eens goed kijken.

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 15:29

ben al 5 keer op kamp geweest daar: superleuk!!
Staat Kanjer er nog? (stuur het liefst in PB!)

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:01

kanjerfan schreef:

Ja volgens mij wel :Y)

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:29

Fries94 schreef:
kanjerfan schreef:

waneer was je er laatst?

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 17:39

Ik ben er 2 keer een weekend geweest (als volwassene), ik vond de sfeer erg gemoedelijk en de eigenaar zeer geinteresseerd.
Heb 2 keer erg genoten, en als ik dichtbij had gewoond zou ik er m'n paardje zo stallen.

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:11

Citaat:
waneer was je er laatst?
[/quote]

Wij gaan daar elke vrijdag met ons paard daar lessen ik zal het vrijdag wel eens vragen misschien kan 'k wel foto maken/vragen. ;)

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:13

Fries94 schreef:
Citaat:
waneer was je er laatst?

Wij gaan daar elke vrijdag met ons paard daar lessen ik zal het vrijdag wel eens vragen misschien kan 'k wel foto maken/vinden. ;)[/quote]

Fries94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 15:13

Fries94 schreef:
waneer was je er laatst?
[/quote]

Wij gaan daar elke vrijdag met ons paard daar lessen ik zal het vrijdag wel eens vragen misschien kan 'k wel foto maken/vinden. ;)[/quote]

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 17:25

Fries94 schreef:
Fries94 schreef:
waneer was je er laatst?

Wij gaan daar elke vrijdag met ons paard daar lessen ik zal het vrijdag wel eens vragen misschien kan 'k wel foto maken/vinden. ;)[/quote][/quote]

Bedankt, foto's hoeft niet hoor , heb er genoeg (ben Kanjerverslaafd :D )
Als hij weg gaat ,schrijf het me gewoon ('k zit er erg mee in, he gehoord dat een meisje hem wil kopen |( )
'k wil zeker niet toekomen op kamp en at hijn weg is.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 19:54

Hier nog mensen die haflinger Belle kennen?

Afbeelding

Ze heeft enkele tijd terug op deze manege gestaan. Ondertussen staat ze al 2 jaar bij mij op stal, de eigenaren zijn dan ook erg benieuwd naar meer informatie (hoe was ze, foto's, aan wie is ze verkocht, etc) over Belle.

kanjerfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 12:58

Ja, ik ken ze nog hoor! Ze stond naast Kanjer en was redelijk agressief in de stal. Het meisje die erop moest had gewisseld waarbij het nieuwe meisje niet erg blij mee was, maar na 1 dag vond ze Belle al het coolste paard. Ik heb er zelf nooit op gereden.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 13:17

We hebben meer info ontvangen via iemand die haar heeft gehuurd destijds :D

meisje dat er had gekocht had haar helaas al na 1/1,5 maand weer te loop gezet. Hierna is ze dus weer bij iemand anders terecht gekomen en uiteindelijk bij de handelaar waar mijn stalgenoten haar hebben gekocht.

Ze heeft idd soms nog last van stalnijd, zeker als ze je niet mag moet je niet in de buurt komen :+