Dinsdag heb ik er voor het laatst opgezetenen heb ik zelfs een half rondje losgestapt! en verder heb ik 'm gelongeerd dus gister er weerop nadat ik 'm los had geloneerd.
Jos stuurde 'm naar buiten aan de longe en nog geen half volte-tje verder ontplofte hij zomaar ineens.
Ik kon alleen maar bedenken dat ik zijn kop zo hoog mogelijk moest houden maar dat lukte amper als een echt rodeopaard met 4 benen van de grond de rug bol en bokken maar.
Wonder boven wonder bleef ik zitten geen idee hoe.Maar ik bleef zitten.
Heel even had hij een aarzeling en het volgende moment ging hij rechtomhoog en dan echt recht overeind.Ik stond er nml ineens achter op mij voeten met de teugels nog vast.Gelukkig is hij wel zo braaf dat hij niet sloeg want ik stond dus ineens op de hoefslag tussen de bakrand en zijn kont

Hij heeft meteen onwijs op zijn donder gehad en daarna heb ik 'm rondgejaagd aan de longe tot hij dood moe was.
daarna ben ik er weer opgegaan en wonder boven wonder hij was zo mak als een lammetje

Met mij erop heeft hij nog flink moeten draven en daarna heb ik 'm uitgestapt en waren we weer vriendjes

Ik heb nog steeds geen idee waarom hij ineens ontplofte terwijl hij zo vreselijk braaf was maarja het zijn jonge paarden en aangezien ik toen lodewijk jong was daar wel flink hard afgeklapt ben,was ie eigenlijk nog hardstikke braaf.
ben benieuwd hoe hij morgen is,Ik hoop voor hem dat hij minder spierpijn heeft dan ik heb!