ik moet gewoon ff ontladen...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

ik moet gewoon ff ontladen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 00:20

pffffffffffffff ik weet dat ik het me niet zo moet aantrekken maar ik ben gewoon ff helemaal overstuur en lijkt me gewoon verstandig het er ff uit te gooien :)

ben ik nu gek of zijn forums er ook ok vragen te stellen...ook als ze eventueel dom zijn..je kunt toch beter vragen dan wat aanklooien of niet dan!
ik snap ook dat je soms boos word van bepaalde ontwetendheid en ik weet ook dat via internet of dit nu msn is of een forum heel snel misverstanden en conflicten ontstaan...maar vind wel dat men altijd elkaar respectvol moet benaderen of er moet al iets echt gruwelijks staan...

nouja alé ik vroeg om advies/hulp voor iets gewoonweg omdat ik het fijn vind ander mans inzichten en meningen te horen zo leer ik dr miss van en denk ik oja! das wel heel goed van die persoon was ik zelf niet opgekomen.

Nou begrijp me niet verkeerd heb niks tegen traditionele mensen hoor :D rijd zo zelf ook op de paarden (heb wel geen eigen) maar er is nu een paard die t nogal zwaar heeft gehad en wil dr niet met 10 jaar nog meer leed geven met dingen wat voor haar jaren martel tuig was.. logisch toch?
Dus denk ik ga bitloos rijden en eventueel wat meer de nh richting op mits de eigenaar dit ook prima vind. maar kwa nh heb ik in de praktijk nog geen ervaring maar ooit moet je beginnen he :D ik schreef dus ook dat ik haar nog niet gezien heb en de paarden ook niet en ik nog moet kijken of het wel wat is. en of ik dr KAN helpen.
ik vertel alles wat zij me zegt en zeg ook dat ik wil kijken of ze de nh/westernkant met die dieren opwil en ze dan eventueel dus een zadel moet kopen (logisch toch..dat men voor western een westernzadel nodig hebt ofja koopt) en ik dus eerst natuurlijk dr vertrouwen moet winnen (ook logisch jij wilt toch ook de persoon de persoon die als bijrijder/verzorgster aan je paard komt vertrouwen eer je zegt doe maar) en je neemt toch dingen ook sneller aan als je dr langer kent. bedoel als ik iemand naar mn paardje zou laten komen en die begin me de 2de x dat ze er is me een hele lijst van wat ze wil of graag zou willen op te noemen denk ik..joh! sorry hier heb ik geen zin in..als ik dr wat langer ken en vertrouw dr dan neem ik veel sneller iets van dr aan dan een wild vreemde waarvan ik niet eens weet hoe goed ze nu met paarden is! klinkt toch ook allemaal logisch of ben ik nu zo fout?

mijn god krijg ik me toch reacties van:
Tssss
Als je geen geld hebt moet je geen paard onder je hoede nemen.
Jaa, sorry hoor
Dus, jíj gaat iemand helpen, maar je hebt nergens geen reet verstand van? En de eigenaar heeft ook nergens de ballen verstand van?
Wat moeten we hier van denken?
Nogal logisch dat die vrouw je niet vertrouwt
Wat heeft een zadel er nou eigenlijk mee te maken?
Jij denkt compleet en totaal de verkeerde kant uit..

(nou ik ben t helemaal eens met t geen geld geen paard maar niet iedereen geeft zomaar ff heel veel geld aan een nieuw zadel uit of spaard daar voor... of honderde euro's aan bv parreli ofzo ik kan toch niet van die vrouw verwachten dat ze rijk is ik ken dr niet! zijn nog altijd haar paarden en doe alles in overleg strax maar dan moet ze me wel een beetje kennen ..dat ik geen ervaring heb met nh in de praktijk en tips vraag en andere ideen van mensen is iets heel anders dan nergens verstand van hebben :S

Dan krijg je reactie's van: ach, laat gaan. Vaag gelul van een of andere mafkees

Ze kennen me niet en ik heb dr dan ook wat van gezegt.. de eerste leest alles verkeerd :S als ze goed gelezen had wist ze dat ik vertelde wat die vrouw zegt van de paarden, verder staat er duidelijk dat over naar de western kant overstappen (ja daar heb je ander zadel voor nodig)
ik heb dan ook mn boosheid uitgesproken ben nog zo vriendelijk geweest daar ik geen conflicten wil of het nog niet erger wil maken en ik ook nu uit mn gevoel gereageert had met tranen in mn ogen om zo neergehaalt te worden (jaja ik trek het me teveel aan ik weet, ik weet ben gewoon onwijs gevoelig)
dat het me spijt en het misschien nu ook verkeerd zeg maar heb ook het nogmaals duidelijk uitgelegt
gevraagt of ze niet alleen met paarden humaan/respectvol om kunnen gaan maar ook met mensen! en dat iemand toch beter de dingen kan vragen hoe dom eventueel ook voor een ander.... dan dat ze maar wat aanklooten of nooit vragen.Ik heb t een beetje gehad met dat forum normaal zijn ze vriendelijk maar zo dien ik niet benadert te worden...ben weer eens geschokt hoe mensen met elkaar om KUNNEN gaan. ik vraag dr nooit meer wat..zo straf je het toch alleen maar af als iemand de stap zet hulp of tips te vragen!

njaaaaaaaaa moest tt kwijt pff lucht wel op :D
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 06-05-09 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Martine123

Re: ik moet gewoon ff ontladen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 00:36

ik snap je meid!! gooi het er maar uit! :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 00:38

:D dankje t helpt wel :) en dat voor iemand die veel voor zichzelf houd hihi

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 01:27

ik heb nog even een nieuw antwoord erneer gezegt dat ik nu wat kalmer was weer en ik het me teveel aantrok maar ik het gewoon onredelijk vond enc en hoop weer normaal verder te kunnen gaan enc :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:02

Dus eehm. Jij wilt graag een verzorgpaard, je weet dat je potentiële verzorgpaard bitproblemen heeft. Dus wil je overstappen op bitloos en/of NH en/of Western. Maar daar heb je geen ervaring in. Maar je wilt wel weten of de eigenaar bereid is om een WN-zadel te kopen, omdat zij dat te duur vind?

En toen kreeg je dus die reactie?

Waarom, als je dat paard nog niet verzorgd, vraag je of zij vanalles wilt kopen?

Ik snap je niet wat je wilt duidelijk maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:40

Maya ik snap volledig wat je bedoelt, maar het lijkt me minder briljant deze discussie op twee plaatsen te gaan voeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 08:55

Is dat zo? Is er nog een topic dan? Ik begrijp het hele topic niet om eerlijk te zijn... :o Evenals wat ze wil aankaarten.

Of gaat dit topic om de reacties die je op een ander topic kreeg? Wil je dat aankaarten?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:04

Wat ik er nu van begrijp, is dat jij allereerst aangeeft dat je bitloos wilt gaan rijden (wat inhoudt dat er een bitloos hoofdstel aangeschaft moet worden) én over wilt stappen naar western (en er dus een western zadel aangeschaft moet worden). Wat je beide wilt laten financieren door de eigenaar, naar mate zij jou beter leert kennen.

Of zit ik nu helemaal verkeerd?

Misschien dat je volgende keer je bericht in ABN kunt schrijven. Dus correcte spelling, alsjeblieft geen straattaal (ik weet, ik weet) en met hoofdletters. Dat leest veel fijner en dan krijg je gegarandeerd meer normale reacties.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:07

in dit topic wil de ts gewoon even spuien en wil je meepraten en oordelen dan graag op het andere topic, vast wel te vinden bij haar posts.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:09

Wat een warrig verhaal,ik snap er niets van...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:10

Ik snap het topic ook niet helemaal...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:12

Nouks schreef:
Maya ik snap volledig wat je bedoelt, maar het lijkt me minder briljant deze discussie op twee plaatsen te gaan voeren...

Dat doet de TS toch zelf, door een tweede topic over hetzelfde verhaal te gaan openen.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:20

Zoals ik het op vat komt het er op neer dat ts om tips en hulp vraagt en alleen maar negatieve reacties krijgt terwijl ze gedachtes en ervaringen wil wisselen over als ze daadwerkelijk met haar nieuwe verzorg paard aan de slag kan gaan het paard zo min mogelijk kan belemmeren gezien de trauma's van het verleden. En of het vanuit die hoek misschien een goed idee is om over te stappen op bitloos/western en te kijken wat bokkers hier van vinden. Aangezien ts hier geen ervaring mee heeft en zich hier wel in verdiepen omdat het eventueel haar potentiele verzorgpaard kan helpen vraagt ze bokt om hulp. in tegenstelling tot ervaringen/adviesen krijgt ze de negatieve reacties.

Ik moet zeggen dat ik het goed vna je vind ts dat je al zo vooruit denkt aan het paard gezien wat je vanuit het verleden weet en dat je er de energie in wilt steken om het vanuit een andere hoek aan te pakken. jammer dat je zulke reacites krijgt, echt hulp krijg je er niet uit . Wel lijkt het me een goed idee om eerst eens met de eigenaar om tafel te zitten. misschien vind de eigenaar het allemaal prima zo en willen ze niet op bitloos/western over, laat staan dat ze over het aanschaffen van tuig e.d. willen praten :) .

Het lijkt me erg frustrerend als je inderdaad zulke reacites hebt terwijl je al een hoop weet over je potentiele verzorgpaard en je het zo goed mogelijk wilt aanpakken maar gewoon niet zo goed weet hoe je aan de slag moet :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:36

ChantalSmook schreef:
Zoals ik het op vat komt het er op neer dat ts om tips en hulp vraagt en alleen maar negatieve reacties krijgt terwijl ze gedachtes en ervaringen wil wisselen over als ze daadwerkelijk met haar nieuwe verzorg paard aan de slag kan gaan het paard zo min mogelijk kan belemmeren gezien de trauma's van het verleden. En of het vanuit die hoek misschien een goed idee is om over te stappen op bitloos/western en te kijken wat bokkers hier van vinden. Aangezien ts hier geen ervaring mee heeft en zich hier wel in verdiepen omdat het eventueel haar potentiele verzorgpaard kan helpen vraagt ze bokt om hulp. in tegenstelling tot ervaringen/adviesen krijgt ze de negatieve reacties.

Ik moet zeggen dat ik het goed vna je vind ts dat je al zo vooruit denkt aan het paard gezien wat je vanuit het verleden weet en dat je er de energie in wilt steken om het vanuit een andere hoek aan te pakken. jammer dat je zulke reacites krijgt, echt hulp krijg je er niet uit . Wel lijkt het me een goed idee om eerst eens met de eigenaar om tafel te zitten. misschien vind de eigenaar het allemaal prima zo en willen ze niet op bitloos/western over, laat staan dat ze over het aanschaffen van tuig e.d. willen praten :) .

Het lijkt me erg frustrerend als je inderdaad zulke reacites hebt terwijl je al een hoop weet over je potentiele verzorgpaard en je het zo goed mogelijk wilt aanpakken maar gewoon niet zo goed weet hoe je aan de slag moet :)

jij snapt t :)

En nee het zijn geen eisen alleen ideen ik verwacht niks van dr, daarom zeg ik ook dat ik gewoon met dr wil overleggen en ik alles doe wat zij wil...
Maar ze is in princiepe een leek wat betreft karakter enc van paarden... Ze is goed voor ze! althans dat neem ik aan en weet wal kwa eten enzo wat ze moeten hebben maar kwa rijden enc is het een ander verhaal. Maar dit topic is ook niet voor discussie's maar meer dat ik ff iets eruit moest gooien van hoe er gereageert word. bedoel jullie op bokt bv vragen 90% van de tijd om duidelijkheid.... en gaan niet direct iemand helemaal neer halen terwijl jullie die persoon niet eens kennen. Dat is toch respectvoller met mensen omgaan dat ze gelijk gaan uitschelden en uitmaken voor dingen.
Dan bestraf je die persoon toch (welk onderwerp het ook is) dat die persoon de stap zet iets te vragen om welke rede dan ook. Bedoel ik ga daar nu niks meer vragen. Heb geen zin dat mensen me beoordelen omdat ze iets verkeerd lezen en ze me niet eens kennen joh.. als er nu nog iets staat van hoe kan ik mn paard het beste en pijnlijkste straffen (is maar een dom voorbeeld) kijk dan vind ik het oprecht dat je boos word en zegt dat dat niet normaal is!
Maar bedoel als je echt iets dom vind of je begrijpt het verkeerd maar reageer dan niet of geef opbouwende kritiek zoals bv: joh dat zou ik niet doen, lijkt me niet verstandig of wat dan ook, dan geef je die persoon aan hoe jij erover denkt maar wel op een manier dat het aangenomen word en iemand in zn waarde blijft. Of denk ik dr nu zo naast?

Ow wat betreft spelling enc, daar veronderschuldig ik me ja al voor in mn onderschrift. En sorry als ik geen kei ben in het opstellen van brieven en perfect nederlands schrijven :S ik doe mn best meer kan ik ook niet doen!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:51

Elke zin beginnen met een hoofdletter heeft niks te maken met dyslectie. :) Maar dat terzijde.

Ik hoop dat je je ei nu kwijt bent dan.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:55

Ja dat probeer ik dus maar ivb msn wat ik voornamelijk doe is het nogal moeilijk dat er in te krijgen:P vergeet dat steedsn kzal proberen dat ook niet te vergeten :) en ja best wel

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:50

[LZP] > [VP]

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 00:57

meis, laat je niet gek maken op bokt, dat doen we hier al genoeg. Haal eruit aan tips, waar je wat aan hebt en soms is kritiek helemaal niet erg, maar de toon waarop dat gebracht word...tja, daar snap ik je helemaal in. Lees eens wat boeken, er is genoeg te googlen! (methodes van Hempling, roberts, teblick, voest etc.) Niets is waarheid, maar alle info is leuk toch?!